Al mijn kosten per maand komen dan bijna op hetzelfde uit die €1500.. Ik ga in de marketing/communicatie/projectmanagement/sales werken. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Al mijn kosten per maand komen dan bijna op hetzelfde uit die €1500.. Ik ga in de marketing/communicatie/projectmanagement/sales werken. 
.
luf_horses schreef:Ik hoop na mijn studie, International Business and Languages(IBL), toch wel uit te komen op €1900 à €2000 bruto in een salesfunctie. Ik weet niet in hoeverre dit haalbaar is omdat er ontzettend veel communicatiegerelateerde studies zijn die de arbeidsmarkt overspoelen met hbo'ers. Ik las laatst dat 10% van de IBL-afgestudeerden na anderhalf jaar nog thuis zit.
Mijn vriend is in 2009 als programmeur met een havodiploma, een masterclass en veel hobbymatig verzamelde kennis begonnen met €2300 bruto.
Waar was die studie ook alweer goed voor?
) en verdien op m'n 19e als trainee als ik het zo lees ook meer dan veel starters
Dus dat komt neer op €1300 netto.
Kom maandelijks ruim 200 euro te kort.
Ladyson schreef:Haha nog minder door jeugdloon zou wel heel zuur zijn..![]()
@ramooontje Hoe komt het dat jij zo'n hoog salaris hebt gehad in vergelijking met de rest? Goed onderhandeld? Moeilijke functie? Mazzel gehad?