Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:25

Is wel slim, de wereld is aan het digitaliseren, en als je kan aantonen dat je PHP kan en bijvoorbeeld echt kan bouwen (webshops enzo), wordt je sneller aangenomen.

Ik ben mezelf ook veel aan het leren, ook met websites voor mensen, of gewoon een website voor de lol :).

Annepanne92

Berichten: 338
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:00

Bij ons werd er heel kost wat uitgelegd over HTML, CSS en javascript, maar echt uitgebreid niet. Ik vind het zelf leuk om websites daarmee te bouwen en kan me er urenlang mee vermaken. Ik denk trouwens ook als vormgever dat het je echt kan helpen om aan meer klussen of banen te komen omdat je een wat 'breder pakket' hebt.

Ik denk wel dat het in dit wereldje altijd wel voor het grootste deel je eigen verantwoordelijkheid blijft om bij te blijven op technologisch gebied. Mensen die voor de opkomst van de smartphone afgestudeerd zijn op CMD hebben zichzelf ook bij moeten scholen. Dit zal denk ik altijd wel zo blijven in deze branche.

lieke123

Berichten: 2520
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:16

Mee eens :j ik wil ook altijd alles kunnen maar kan me daardoor niet echt op iets focussen _O-

Valanee

Berichten: 829
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:24

Ben het inderdaad met jullie eens. Voor mijn stageverslag ben ik ook bezig om een onderzoek te doen op dit gebied. In hoeverre moet je jezelf blijven bijscholen, wanneer is het voldoende en wat verwacht een toekomstige opdrachtgever van een werknemer. En tot slot... in hoeverre worden je kansen op een baan vergroot t.a.v. andere vormgevers.

Dat is slechts een klein deel van alle vragen :P
Als ik wat verder ben met mijn verslag, zou ik sommige van jullie dan mogen ondervragen? (A)

Annepanne92

Berichten: 338
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:31

Valanee schreef:
Ben het inderdaad met jullie eens. Voor mijn stageverslag ben ik ook bezig om een onderzoek te doen op dit gebied. In hoeverre moet je jezelf blijven bijscholen, wanneer is het voldoende en wat verwacht een toekomstige opdrachtgever van een werknemer. En tot slot... in hoeverre worden je kansen op een baan vergroot t.a.v. andere vormgevers.

Dat is slechts een klein deel van alle vragen :P
Als ik wat verder ben met mijn verslag, zou ik sommige van jullie dan mogen ondervragen? (A)


Interessant! Tsja, wie niet vooruit gaat, gaat achteruit. Zo denk ik erover :o

Wat mij betreft wel hoor ;)

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:35

Geen cursussen, ik rol via mijn werk zo de apps en responsive sites binnen. Heb eigenlijk nooit echt cursussen gedaan, ik leer het zelf :j

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:56

Ik hoef dat niet te doen, maar ik heb mezelf basic webdesign geleerd, kan een klein beetje php maar niet denderend. Maar daar solliciteer ik ook niet voor, is voor eigen gebruik.
Copy lessen zouden op zich wel fijn zijn maar is moeilijk te vinden. Zou wel graag een fotografie cursus willen volgen, maar ook weer voor mezelf en niet zozeer voor werk aangezien ik dat toch niet zelf ga doen als ik een concept bedenk. Maar onze school zegt ook dat alles zelf studie is.

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:56

Hier hetzelfde als Jans, veel lezen ook in vakliteratuur :J
Ik sta helemaal los van de huidige digitaliserende wereld, aangezien ik in een drukkerij werk. Dus ik moet heul veul zelf bijhouden.

lieke123

Berichten: 2520
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:40

Ik vind dat er echt teveel informatie is overal tegenwoordig :') hebben jullie daar ook last van ? Je kan dit of dat programma gebruiken. Op de ene of de andere manier... zoveel keus :oo

lieke123

Berichten: 2520
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:41

Ik drop deze vraag ook even hier!

Citaat:
Wieeee of wie was goed in websites hier :D Ik loop een beetje vast op die van mij. :')

ik krijg hem niet mooi responsive :oo moet sowieso echt even de afbeeldingen optimaliseren voor web

http://www.lotsoflieke.com

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:46

Vandaag profielkeuze voorlichting gehad.
Je kon uit 4 profielen kiezen, en ik ga Content Design doen.
Dus lekker grafisch :D Enige vak dat ik heb onthouden is dan 'Serious Gaming' (Is er ook niet-serious gaming dan? :') )

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:57

Slina schreef:
Vandaag profielkeuze voorlichting gehad.
Je kon uit 4 profielen kiezen, en ik ga Content Design doen.
Dus lekker grafisch :D Enige vak dat ik heb onthouden is dan 'Serious Gaming' (Is er ook niet-serious gaming dan? :') )


Haha dat is toevallig. Wij zijn met CAVI momenteel een filmpje aan het maken over het profiel Content Design :')

Maar content design bevat dus ook cavi, wat ik nu doe, is een leuk semester! :D

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:00

Laurahh schreef:
Slina schreef:
Vandaag profielkeuze voorlichting gehad.
Je kon uit 4 profielen kiezen, en ik ga Content Design doen.
Dus lekker grafisch :D Enige vak dat ik heb onthouden is dan 'Serious Gaming' (Is er ook niet-serious gaming dan? :') )


Haha dat is toevallig. Wij zijn met CAVI momenteel een filmpje aan het maken over het profiel Content Design :')

Maar content design bevat dus ook cavi, wat ik nu doe, is een leuk semester! :D


Dit jaar zijn we echt overal proefkonijnen van :+
Alle vakken zijn vernieuwd. Vroeger kon je 3 vakken kiezen, nu alleen maar uit 4 profielen. Wat een zooitje :+

Cavi heet geloof ik nu ook anders :') Is dat een audio filmpje iets?

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:05

Create Audio Visuals for Internet, als ik het goed heb :D

Bestaat inderdaad uit motion graphics, interviewen, livestreams, filmen, etc.

Jullie manier van profielen straks zal wel veel handiger zijn dan hoe wij het nu hebben hoor, wees er maar blij mee!

Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:49

Oei, jullie gaan hard zeg!
Hier wat voorbeelden van mijn werk (speciaal voor jullie vooral illu's met paarden ;) )

http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1606990_600898329980679_1853906674_n.jpg
http://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t1.0-9/1506707_600898323314013_1269470523_n.jpg
http://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/1044347_605616619508850_1990177462_n.jpg
http://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/1477641_579166355487210_1629201571_n.jpg
http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/1016530_601887263215119_1346822469_n.jpg

Dat je op de hoogte blijft van programma's en jezelf verdiept in nieuwe technieken zie ik eigenlijk als vanzelfsprekend, iets dat erbij hoort, maar wat ook vanzelfsprekend gaat door nieuwe opdrachten en uitdagingen.

Verder denk ik dat je niet van álles wat hoeft te weten. Juist door te weten wat je niche is en daar je focus op te leggen kun je je onderscheiden.
Technisch handig zijn met programma's is vooral praktisch, maar (meestal) niet iets waarmee je je onderscheidt van anderen. Het is je eigenheid en je stijl, je niche die zo belangrijk is.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:17

Wauw Raya, echt hele toffe dingen zitten ertussen (vooral dat compas). Doe je verder ook met tekenen veel, zo te zien wel aan je stijl en skills ook te zien :P

Vandaag hadden we een introductiedag bij mij op de opleiding, de leerlingen de hele dag begeleid en dergelijke. Was wel leuk om te doen moet ik zeggen! :)

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:22

Als mijn filmpje af is voor Immersive Space (interactief filmpje in Flash) zal ik hem ook wel posten :+
Als het goed is, is hij over 2 weken af.

Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:59

Courses schreef:
Wauw Raya, echt hele toffe dingen zitten ertussen (vooral dat compas). Doe je verder ook met tekenen veel, zo te zien wel aan je stijl en skills ook te zien :P


Dankjewel Courses!
Klopt. Al mijn werk is in eerste instantie handgetekend. Vervolgens verwerk ik het digitaal, en dan werk ik veel met herhaling, patronen, overlappen en transparantie. Maar mijn bureau ligt hier dus standaard vol met volgetekende vellen papier :)

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:12

Hey allemaal! Leuk topic :)

Ik wil me ook even voorstellen als grafisch vormgever / webdesigner en fotografe :)
Werk al 5 jaar voor mezelf, en daarnaast werk en studeer ik, op dit moment hbo Communicatie.
Tot nu toe erg naar mijn zin in deze branche, blijft heerlijk om gave dingen voor klanten te kunnen opleveren :D


Leuke website Lieke, bij services staat 'films' alleen een stuk lager dan de rest.

lieke123

Berichten: 2520
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 02:00

Thanks! Ja dat is dus een van de problemen :P in chrome doet hij dat niet maar in firefox wel

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 02:18

Ik meld mij ook, als enige Animator (in opleiding :') ) tot nu toe in dit topic.

Ik ben 19 en volg de opleiding Animatiefilm sinds september in het RITS in Brussel.
Niet veel ervaring voorheen, wel jaren kunstacademie etc gevolgd maar het is natuurlijk helemaal anders.
Als eerstejaars krijgen we 2D, 3D en stop-motion animatie. In het 2de jaar kiezen we er 2 en in het 3de focussen we op 1 onderdeel omdat er dan ook een shortfilm word verwacht van de studenten. Het is mogelijk om nog een extra masterjaar te volgen maar dat zien we nog wel.
Ik heb nog geen idee wat te kiezen :')

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:30

Werken jullie ook allemaal met een imac trouwens?
Op mijn vorige baan moest ik met windhoos 7 werken.. Jee wat een hel :=

chanelle14

Berichten: 1973
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:43

Ik heb zelf een macbook en op school werken we met een imac :j

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:05

Macbook :j ook van werk heb ik een macbook :)

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:14

Wat leuk dat hier nu een topic voor is :D

Ik zit op het drenthe college in het 2e jaar. Doe grafische vormgeving. Mijn vriend doet AV ^_^ wel super gaaf, ik snap er alleen niets van. We moesten kiezen of je Grafisch of AV wou doen en je kon niet allebei doen en aangezien ik veel photoshop ervaring had en ik er naar toe ben gekomen voor grafisch heb ik dat dus ook gedaan. Bij de nieuwe eerste jaars hebben ze nu ook de stroming interactief *sobs* dat wilde ik.

Volgend jaar doe ik examen daarna wil ik een fotografie opleiding gaan doen :D


Oh en ik werk trouwens met en Macbook pro :P