[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiakefieJarig
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 13:48

Dankjullie wel :D Ik word over 3 kwartier opgehaald laat maar komen ! :D

saskiakefieJarig
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 13:50

DPTomboy schreef:
mijn openingszin: Wat is er ooit leuk aan de hele dag zenuwachtige mensen beoordelen en dan een deel achteraf nog in tranen zien vertrekken??
waarna hij naar zijn uitleg dat het wel leuk was kwam op wat ik wilde worden, nouja daar zat het woord paard in en gelukkig had hij vroeger een pony dus voordat we de parkeerplaats af waren hadden we al een gesprek op gang :D
Alleen het feit dat ik tegen de auto praatte (zoals ik ook tegen een paard praat) kon hij maar niet begrijpen :p


Haha geweldig _O-

LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:53

Ik wens je veel succes TS!

Autumnn

Berichten: 8061
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:57

Succes TS!! Je kan het!! :))

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:58

Successsss! You can do it!

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:42

En? :D

saskiakefieJarig
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 17:43

Weer gezakt en niet zo'n klein beetje ook....

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:44

Aiii... Toch de zenuwen?

saskiakefieJarig
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 17:47

Ik weet het niet, maar ik was vandaag verder helemaal niet zo zenuwachtig. De les van te voren ging ook prima. En toen ik die examinator begroette voelde het al alsof ik ging zakken? Heel raar, maar iig tijdens het rijden ging het voor geen meter. Ik maakte fouten die ik in de les nooit maak, zelfs met schakelen ging het mis en daarnaast had ik ook nog eens heel veel pech overal kwam verkeer vandaan, opstoppingen en andere problemen.... Maar m'n instuctrice zei ook dat het niet eens leek op zoals het in de les gaat...

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:48

Wat ontzettend balen!
Nou, denk maar zo: drie keer is scheepsrecht, zeker weten!

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:05

oh wat ontzettend balen!

Is het voor jou misschien niet een idee om een faalangst examen te doen? Het gaf mij een bepaalde rust en heeft me zeker geholpen. :)

DPTomboy

Berichten: 814
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:26

Dat is echt balen!

Diertjec

Berichten: 4627
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:50

Balen zeg :(:)

LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:52

Ah dat is Super rot :(

Autumnn

Berichten: 8061
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:41

He wat vervelend!! 3 x scheepsrecht! Je kan het! :j

Ziviaantje

Berichten: 723
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:45

Aj.... ik weet niet of dat nu al kan, maar vraag een staatsexamen aan :j Dat is voor de "hopeloze gevallen" die gewoon te zenuwachtig zijn voor een gewoon examen. Ik dacht dat het pas na 3 x zakken kan, maar vraag het eens na. Dan nemen ze extra de tijd voor je om je op je gemak te stellen...

saskiakefieJarig
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 16:22

Bedankt allemaal.. Voelde me wel slecht vandaag, maarja het is niet anders.

Examen is nu al aangevraagd, 23 januari helaas pas. Staatsexamen is na 4 zakken pas... Maar ik zal er idd nog wel naar kijken. bedankt voor de tip.

Ziviaantje

Berichten: 723
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:27

Zie het zo: dan heb je nog een maandje om te oefenen :o Ik was ook heel zenuwachtig.... mijn rijinstructeur zou meerijden tijdens het examen... komen we daar aan, blijkt er een stagiar mijn examen af te nemen, mocht hij niet mee.... Deze Stagiar deed gelijk met mij "examen". Hij deed dus verdomt zijn best om mij gerust te stellen, haha... Resultaat: motor maar 1 x afgeslagen (had altijd ruzie met die auto, sloeg meestal 2 - 3 x per les af :+ ) en met vlag en wimpel geslaagd!! Dankzij de examinator die me heel erg gerust stelde.... Zouden ze allemaal moeten doen!! _/-\o_ Het is al eng genoeg....

Ziviaantje

Berichten: 723
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:30

O, en mijn tip (is nu een beetje te laat voor jou): niemand zeggen dat je examen hebt (behalve mijn vriend dan). Ik word doodezenuwachtig als iedereen steeds vraagt "en , ben je al geslaagd?". Niemand in mijn omgeving wist zelfs dat ik rijlessen had :=

xRaisin

Berichten: 1760
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:07

Ziviaantje schreef:
O, en mijn tip (is nu een beetje te laat voor jou): niemand zeggen dat je examen hebt (behalve mijn vriend dan). Ik word doodezenuwachtig als iedereen steeds vraagt "en , ben je al geslaagd?". Niemand in mijn omgeving wist zelfs dat ik rijlessen had :=


Dat vind ik een zeer goede tip, als niet zoveel mensen weten dat je al afrijdt, zit er ook veel minder druk achter om te slagen. De tweede keer had ik het veel minder mensen verteld en er gewoon bijna niet nagedacht.
Ik was uiteindelijk geslaagd, had taart gekocht om het te vieren en iedereen thuis: huh, had je examen vandaag?

Ook rijleraar mee is aan te raden als je de mogelijkheid hebt! Die van mij ging toen met de examinator praten en dat gaf mij toch wel het idee dat er minder op me gelet wordt. Vond ik ook heel fijn!

saskiakefieJarig
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 17:13

Ziviaantje schreef:
Zie het zo: dan heb je nog een maandje om te oefenen :o Ik was ook heel zenuwachtig.... mijn rijinstructeur zou meerijden tijdens het examen... komen we daar aan, blijkt er een stagiar mijn examen af te nemen, mocht hij niet mee.... Deze Stagiar deed gelijk met mij "examen". Hij deed dus verdomt zijn best om mij gerust te stellen, haha... Resultaat: motor maar 1 x afgeslagen (had altijd ruzie met die auto, sloeg meestal 2 - 3 x per les af :+ ) en met vlag en wimpel geslaagd!! Dankzij de examinator die me heel erg gerust stelde.... Zouden ze allemaal moeten doen!! _/-\o_ Het is al eng genoeg....



Nouja ik rij nu 3 weken niet omdat m'n instructrice vakantie heeft en daarnaast hebben veel lessen toch geen zin aangezien ik het gewoon kan in principe...

maralyn

Berichten: 10440
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:22

Ehhh balen zeg!!

Weetje? Dat je zakt betekend niet dat je slecht rijdt hoor! Nee. Dat je zakt is gewoon, door de zenuwen, of omdat je het geluk op de weg ff net niet hebt!

Ikzelf ben ook 2 keer toe gezakt. En precies vandaag ben ik geslaagd.

Bij de 2e keer zakken, zat ik er zo doorheen, dat mijn niveau enorm naar beneden is gedaald.
Mijn instructeur heeft me stevig op de rails gezet door mij te drillen (niet voor iedereen aan te bevelen hoor. Heb ook huilend in de auto gezeten) maar het heeft mij wel zo gewerkt, dat ik ontspannen ging rijden.

Neem overal de tijd voor. En vooral blijven ademen.

Ik parkeerde achteruit in. Ik vroeg aan mn examinator "ALs hij niet goed staat, mag ik m verzetten?" "Jaa hoor...Geen probleem." Parkeer ik in. Ja hoor, net op het 2e vak.
"Hij staat absoluut niet goed, zal ik opnieuw gaan?" Hij kijkt me droog aan "Neu... Je mag straks toch weer weg. Hoeft niet"

Ik dacht....Nou...zakken ofniet?

"Geslaagd"

Uuhhhh okeey.

Als je het kijkgedeelte onder de knie hebt. (Donker en mist helpt enorm daarbij. klinkt heel stom. Maar heeft mij enorm geholpen.) En mooi op de rest inspeelt, haal jij hem de volgende keer ook!

Je kan het!!!!!!!
En ga ook voor de spiegel staan en zeg het hard op.....Gewoon zeggen "Ik kan het."
Dat beurt al de helft op!!

saskiakefieJarig
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 17:31

maralyn schreef:
Ehhh balen zeg!!

Weetje? Dat je zakt betekend niet dat je slecht rijdt hoor! Nee. Dat je zakt is gewoon, door de zenuwen, of omdat je het geluk op de weg ff net niet hebt!

Ikzelf ben ook 2 keer toe gezakt. En precies vandaag ben ik geslaagd.

Bij de 2e keer zakken, zat ik er zo doorheen, dat mijn niveau enorm naar beneden is gedaald.
Mijn instructeur heeft me stevig op de rails gezet door mij te drillen (niet voor iedereen aan te bevelen hoor. Heb ook huilend in de auto gezeten) maar het heeft mij wel zo gewerkt, dat ik ontspannen ging rijden.

Neem overal de tijd voor. En vooral blijven ademen.

Ik parkeerde achteruit in. Ik vroeg aan mn examinator "ALs hij niet goed staat, mag ik m verzetten?" "Jaa hoor...Geen probleem." Parkeer ik in. Ja hoor, net op het 2e vak.
"Hij staat absoluut niet goed, zal ik opnieuw gaan?" Hij kijkt me droog aan "Neu... Je mag straks toch weer weg. Hoeft niet"

Ik dacht....Nou...zakken ofniet?

"Geslaagd"

Uuhhhh okeey.

Als je het kijkgedeelte onder de knie hebt. (Donker en mist helpt enorm daarbij. klinkt heel stom. Maar heeft mij enorm geholpen.) En mooi op de rest inspeelt, haal jij hem de volgende keer ook!

Je kan het!!!!!!!
En ga ook voor de spiegel staan en zeg het hard op.....Gewoon zeggen "Ik kan het."
Dat beurt al de helft op!!


No way :') :o

En ik wéét dat ik wel kan rijden, m'n instructrice zegt het ook. Maar door dat ik nou van die rare fouten ben gaan maken ben ik daar bang voor dat dat weer gebeurd... En ik weet echt wel dat als je bang bent het juist gebeurd maar ik weet het gewoon ff niet meer ;(

En ja ik ga wel vragen of ze strenger wil zijn? Ik weet niet of het gaat werken maar de vorige keer had ik een fout gemaakt terwijl ik achteraf wel wist dat ik die keuze niet had moeten maken omdat ik zulke fouten ook weleens in de les had gemaakt maar toen had m'n instructrice alleen vriendelijk gezegd hoe het beter had gekund en denk als ze me op m'n donder had gegeven dat ik het beter had onthouden.

Aan de andere kant moet ik natuurlijk niet nóg onzekerder worden dan... Het is moeilijk.. :D Maarja we moeten toch maar wat gaan proberen??

maralyn

Berichten: 10440
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:36

Ja inderdaad, je moet gewoon wat proberen.
Neem jij ook wat in voor het examen aan?

Misschien klinkt dit als valsspelen, maar donderdag ben ik overdag begonnen aan mijn Valeriaan pilletjes. En savonds 2, vanochtend nog weer 2, en dan ook nog slaap lekker thee.
Ik was goed uitgerust vanochtend, en extra kalm door de valeriaan.
Deze heeft mij behoed op stomme activiteiten, zoals oprijden op de oprijstrook en meteen naar de linkerrijbaan rijden, zonder ook maar over mijn schouder te hebben gekeken. En de 2e keer omdat ik een invalide man bij het zebra pad niet had gezien. Meneer stond wel te wachten, maar ja, hij had er ook onder kunnen zitten. En ook bij de 2e keer, een man op de snelweg van de rechterrijbaan gereden dat hij naar links moest. Omdat ikop de snelweg kwam.

Tjsaaaaaa. Dat zijn ook activiteiten die ik eerder gewoon helemaal niet deed.

Zenuwen...rare dingen zijn het

s1993

Berichten: 2125
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:39

Ahh balen zeg! Ik was ook enorm zenuwachtig voor mn rijexamen en ttt en maakte superdomme fouten. Mijn TTT was ook één groot drama, examinator was lichtgezegd een zak, ik voelde me vanaf het begin al niet op mn gemak bij hem en ik had zóveel stress ik klapte helemaal dicht, heb zoveel rare fouten gemaakt en was zo blij toen ik de auto weer uit mocht.

Met mijn examen had ik het geluk dat ik een vrouwelijke examinator had die echt heel lief was, nog voor ik het terrein van het CBR af was had ik de auto al twee keer af laten slaan, maar die vrouw was heel lief en zei iets om me gerust te stellen en daarna ging het rijden stukken beter. En ik had een goed gesprek met die vrouw en was daarna echt heel ontspannen en toen heb ik gewoon goed gereden en toen ik terugkwam bij het CBR wist ik ook gewoon dat ik geslaagd was want t ging zó goed.

Dus wat dat betreft is het ook gewoon geluk hebben qua examinator (en route), want zodra ik eenmaal goed op weg ben kan ik het ook wel maar die zenuwen zijn echt vervelend!