[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:04

Tijdens mn lessen kletste ik de hele tijd met mn instructrice, maar daar had ik een goede klik mee. Ik was enorm zenuwachtig met het examen dus ik vond het juist fijn dat de examinator geen heel gesprek met mij ging beginnen. Tijdens lessen ging het prima maar ik was juist bang dat ik tijdens het examen er fouten door zou maken ivm zenuwen en opletten/nadenken over vragen.. En zo gezellig was mijn examinator nou ook weer niet :')

Autumnn

Berichten: 8094
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:15

ik ben geslaagd!! *\o/*

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:16

Lizzyy schreef:
ik ben geslaagd!! *\o/*


Gefeliciteeeeerd! Gaaf. In 1 keer?

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:46

Laatste rijles voor me examen. Ah. Nu een examen "nadoen" en kijken hoe dat gaat.

Autumnn

Berichten: 8094
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:52

Saaams schreef:
Lizzyy schreef:
ik ben geslaagd!! *\o/*


Gefeliciteeeeerd! Gaaf. In 1 keer?


Dankjewel! Ja in 1 x :)
Had wel erge mazzel hoor, ik moest om 09.00 vanmorgen, het was nog vrij rustig op
de weg. :j

Merileth

Berichten: 1119
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:28

Gefeliciteerd!

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:41

9.00 is inderdaad een fijne tijd om te rijden vind ik! Vrij rustig en alle mensen zijn net weg naar hun werk en de kinderen zitten al op school :D Gefeliciteerd Lizzy!

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:43

DPTomboy schreef:
Hoe reden jullie in de lessen dan, ook niet praten?
Tijdens de lessen voer ik altijd al hele gesprekken met de instructeur
waardoor dat al automatisch gaat tijdens het autorijden. Als er niet gepraat wordt zijn lessen zo stil (radio wel aan). Rijdt ook fijner als ik aan het praten ben, dan gaat het autorijden meer op de automatische piloot dan dat ik over alles nadenk (wel handig op het examen als je van de zenuwen niet helder meer denkt :P)


M'n lessen waren de laatste tijd ook vrij stil, gewoon puur omdat ik dan beter reed. Wanneer ik veel ga praten ga ik slordige foutjes maken en dingen over het hoofd zien..

DPTomboy

Berichten: 816
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:53

Steef schreef:
DPTomboy schreef:
Hoe reden jullie in de lessen dan, ook niet praten?
Tijdens de lessen voer ik altijd al hele gesprekken met de instructeur
waardoor dat al automatisch gaat tijdens het autorijden. Als er niet gepraat wordt zijn lessen zo stil (radio wel aan). Rijdt ook fijner als ik aan het praten ben, dan gaat het autorijden meer op de automatische piloot dan dat ik over alles nadenk (wel handig op het examen als je van de zenuwen niet helder meer denkt :P)


M'n lessen waren de laatste tijd ook vrij stil, gewoon puur omdat ik dan beter reed. Wanneer ik veel ga praten ga ik slordige foutjes maken en dingen over het hoofd zien..


Dan snap ik het helemaal! bij mij is het juist omgekeerd ik ga fouten maken als ik teveel nadenk over het autorijden.

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:35

Ik denk dat hier de TED talk van Amy Cuddy ook wel eens zou kunnen helpen.

Ik weet niet of je Engels OK is, maar kijk hem eens:
http://www.ted.com/talks/amy_cuddy_your ... u_are.html

Zij legt uit hoe je met lichaamshoudingen die power uitstralen een gevoel van vertrouwen en kracht en kunnen kunt afdwingen. Fake it till you become it! Ik heb het gedaan toen ik zenuwachtig was voor een sollicitatie gesprek. Door in het toilet gewoon 2 minuten met mijn handen in de lucht gestaan, alsof ik super blij was dat ik iets gewonnen had of zo. En het werkt echt, je voelt je zoveel krachtiger daarna.

Vraag de volgende keer bij het CBR of je eerst even naar het toilet mag, en ga gewoon 2 minuten met je armen in de lucht staan, of een krachtige, met armen in de zij, pose aannemen.

Je voelt je daarna energieker, zekerder en sterker.

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:37

Ik ben nu al zenuwachtig. :+

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 12:50

wanneer moet je?

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:52

Morgenmiddag. :D

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 12:54

oh succes!!!

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:58

Dankjewel. Ik ben eind september begonnen, nu 30 uur les gehad. Morgen nog een uurtje voor m'n examen en dan zien we 't wel. :D

xJess

Berichten: 2482
Geregistreerd: 17-08-08

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:36

Wauw Saaams, jij doet het ook snel! Ik ben in maart begonnen, en zit nu op de 41 lessen. :o
Maar ik mag over 2 weekjes...

Autumnn

Berichten: 8094
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:39

Saaams schreef:
Morgenmiddag. :D


Succes alvast! Hoe laat moet je rijden?

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:56

xJess schreef:
Wauw Saaams, jij doet het ook snel! Ik ben in maart begonnen, en zit nu op de 41 lessen. :o
Maar ik mag over 2 weekjes...


Ik heb een jaar geleden mijn scooter al gehaald, dus eigenlijk zit het verkeer er wel een beetje in. Ik reed namelijk al tussen de auto's scheelde voor mij echt.


Ik moet om 14:55

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:16

ik klets ook even mee, zit rond de 18 lessen nu en heb pakket van 32 lessen. knijp hem nu al, helemaal als ik een situatie niet goed inschat, vergeet ik vaak mijn koppeling bij het remmen of zit ik in de verkeerde versnelling. ik praat het liefst ook niet, puur omdat ik mij dan kan focussen op het rijden.

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:32

Inderdaad en geloof me de examinator wil liever zien dat je goed kijkt en vooral VER vooruit kijkt. Geloof me er is echt helemaal niemand die VOLLEDIG FOUTLOOS zijn rij examen afgelegd heeft! Iedereen heeft fouten gemaakt, en fouten maken dat MAG zolang je het maar goed terug weet op te lossen.
DutchRiders schreef:
Kijken, kijken, kijken! Dat is het aller belangrijkste... Als je goed (bijna overdreven) kijkt, komt het helemaal goed


Ik was voor mijn TT ook geslaagd maar pfoe had de zenuwen dat ik file moest parkeren (echt een k.u.t. klus, en geloof me dat vind ik nu nog steeds :o). En jawel hoor ik moest file parkeren en juist toen lukte het mij pas bij 2e poging, 1e poging ging niet helemaal goed nou ja toen corrigeerde ik mezelf en dat vond de examinator alleen maar goed, dat was de reden ook wel dat ik slaagde voor mijn TT.

Maar 1e keer afrijden was ik ook gezakt en dus weg TT :o. OMG wat heb ik toch een wakker gelegen omdat ik bij 2e keer afrijden dus geen vrijstelling meer had :o. En jawel ook 2e keer afrijden moest ik wederom weer fileparkeren maar toen ging het in een keer goed werd gewoon helemaal trots op mezelf met een glimlach op mijn gezicht :D.

Mijn 1e keer afrijden dat ik zakte was omdat ik zelf zo'n oerdomme fout had gemaakt door na de turbo rotonde een vrachtwagen rechts voorbij te gaan :o, dat was het punt dat ie mij niet kon laten slagen. Maar zelf had ik ook echt zoiets van wat deed die stomme vrachtwagen dan ook helemaal links op die turbo rotonde :D, maar ik had ervan geleerd.

1e keer was ook mijn instructrice mee en misschien bracht dat juist ook wat meer zenuwen met mij mee.

2e keer met afrijden (toen was ik hoogzwanger van mijn eerste en 5 dagen voor mijn uitgerekende datum), instructrice ging toen niet mee maar wel een leerling examinator dus examinator praatte vooral met hem i.p.v. met mij. Hij zei waar ie me heen wilde hebben en wat ik moest doen etc. en op de terugweg reden we langs het ziekenhuis waarop de examinator nog vroeg van ''en voel je al dat ie eruit wil, moeten we even stoppen? :D''.

Die 2e keer was ik wel geslaagd en echt WOW dan vallen alle zenuwen in een keer van je af als je dat te horen krijgt :D.

Wil jou heel veel succes toe wensen JE KUNT HET, JE KUNT HET *\o/* *\o/* +:)+ +:)+ ;)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:32

Ik heb 30 uur gehad en begon begin oktober. Ik heb hem afgelopen maandag 1x gehaald! :D
Mijn instructeur ging niet mee, dan had ik twee paar ogen die keken hoe ik het deed, zei hij. Ook zou ik dan een moeilijkere route krijgen. Zolang je maar rustig blijft komt het vast wel goed! Ik was wel zenuwachtig, maar zodra ik in de auto stapte was dat ook weg :)

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:45

Ik vind jullie verhaaltjes echt motiverend, minder zenuwen. Ik weet dat kleine foutjes maken mag, maar ik ben een persoon die het niet van mezelf kan accepteren en zulke dingen kunnen je uitslag beïnvloeden. Ik ga het gewoon zien, heb er toch geen invloed op.

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:48

Daar gaan we..

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:56

succes!

Autumnn

Berichten: 8094
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:06

En, hoe ging het Saaams?