Aardbeien plukken, wat verdien je er nou mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Aardbeien plukken, wat verdien je er nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 17:43

allereerst; sorry als het verkeerd staat!

Aangezien ik toch eigenlijk wel wat wil gaan verdienen ga ik misschien in de zomervakantie aardbeien plukken samen met een vriendin,
de tijden staan mij al niet echt aan namelijk van 7-12 's ochtends, en dan kunnen ze er ook nog geen indicatie geven van wat je verdiend... (omdat het per bakje en op gewicht gaat) hier loop ik dus wel een beetje tegenaan omdat ik wel graag wil weten waar ik aan toe ben! Dus vroeg ik mij af of er misschien bokker zijn die dit werk hebben gedaan, of ervaringen kennen en een idee hebben van wat je nou gemiddeld verdient! alvast bedankt :)
Laatst bijgewerkt door melody7 op 23-05-13 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Simyo

Re: Aardbeien plukken, wat verdien je er nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:47

Voor iedere kilo 2 euro dacht ik. Bij ons gaat het in ieder geval op gewicht, net zoals met de bonen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:48

Wat is er mis met de tijden? Lekker toch dan heb je nog de hele middag de tijd om iets leuks te gaan doen. Het is jaren geleden dat ik aardbeien heb geplukt en dus ook geen idee meer wat ik verdiende toen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 17:51

ahh oke, en enig idee hoeveel kilo je ongeveer plukt in 3 uur? :+
Ik ben nogal geen ochtendmens, vind 7 uur opstaan al verschrikkelijk laat staan 6 uur :P maar ik heb het er wel voor over, als het niet heel slecht betaald..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:54

melody7 schreef:
Ik ben nogal geen ochtendmens, vind 7 uur opstaan al verschrikkelijk laat staan 6 uur :P maar ik heb het er wel voor over, als het niet heel slecht betaald..

Och aardbeien plukken. Heerlijk, die goeie ouwe tijd!
wat jij betaald gaat krijgen hangt af van:
- hoeveelheid aardbeien
- loon per eenheid (bakje/kilo)
- en het belangrijkste, je eigen inzet en motivatie. Als jij doorwerkt verdien je een hoop. Als je lol hebt en geen motivatie toont op het veld, dan zit je je tijd uit, stopt af en toe een aardbei in je mond, en komt met lege handen thuis.
Laatst bijgewerkt door Akshay op 23-05-13 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:54

Mijn zussen hebben het 2 jaar achter elkaar gedaan! Al heel wat jaartjes terug!

Tja de tijden! Heb je inderdaad nog wel wat aan je middag!

Ik weet niet wat zij verdiend hebben maar dat viel aan het einde nooit tegen! En wat ik hoorde was het ook altijd erg gezellig!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:55

margreet4 schreef:
Mijn zussen hebben het 2 jaar achter elkaar gedaan! Al heel wat jaartjes terug!

Tja de tijden! Heb je inderdaad nog wel wat aan je middag!

Ik weet niet wat zij verdiend hebben maar dat viel aan het einde nooit tegen! En wat ik hoorde was het ook altijd erg gezellig!

:j ook mijn ervaring!
Hoop lol, onzin en slap geleuter over die akker!
Verbranden en verzuipen ('t blijft in nederland _O- )

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 17:58

Het klinkt in ieder geval positief hier :D inzet heb ik wel, dus dat is in ieder geval niet het probleem bij mij! haha

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:58

Waar doen jullie dit? Ik ben op zoek naar zoiets maar woon helaas in de Randstad, omgeving Dordrecht. Iemand?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:13

Ik woon in een dorp dus hier is dat makkelijker, ik heb dus geen idee, maar ik denk niet dat je dit in een stad gaat vinden omdat het wel grote bedrijven zijn..

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:15

Geloof me, jij wil niet met de felle zon heel de dag in een aardbeienveld staan werken :') Dan zie je er zelf uit als een aardbei als je pech hebt.

Geloof dat het hier in Middelbeers ook zo'n euro 2 oplevert per kilo. :) Weet niet meer precies, is al wat jaartjes geleden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:16

Ach het is maar 3 uur dus dat lijkt me wel te doen in de zon :)
waar ik heen ga is in Haren, iemand die ik ken zei dat ze 20 euro per keer had, maar dat leek mij absurd veel eigenlijk :P daarom leek het mij goed om het na te vragen! haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:18

Nouja als je een beetje rekent kan dat best wel kloppen... 1 Kilo à €2,- als je 10 kilo plukt heb je €20,- :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:21

wegen aardbeien zoveel? :+ in 3 uur 20 kilo is best veel lijkt mij, maar zou wel gaaf zijn dan schiet sparen een stuk sneller op :P

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:25

7-12 is toch echt 5 uur ;)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:27

ohh dat is wel even héél slecht gerekend van mij, dan moet die 20 kilo wel haalbaar zijn denk ik ja, klinkt niet verkeerd ik denk dat ik me morgen maar eens aan ga melden :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:35

melody7 schreef:
Ach het is maar 3 uur dus dat lijkt me wel te doen in de zon :)
waar ik heen ga is in Haren, iemand die ik ken zei dat ze 20 euro per keer had, maar dat leek mij absurd veel eigenlijk :P daarom leek het mij goed om het na te vragen! haha

5 uurtjes is zeker te doen, zeker in de vroege ochtend! :) Dan is de zon lang niet zo fel en hard als van 13-15 bijv.

20 euro per dag moet haalbaar zijn hoor, gewoon doorplukken en grote aardbeijen er tussen uit vissen! :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:37

ja klopt! dus ik ga het gewoon doen haha

Kleintjes vullen beter de gaatjes op :+ haha ik denk dat ik gewoon alles kaal pluk in noodvaart, of dat hoop ik 20 euro per keer zou wel echt geweldig zijn dan heb ik eind van de vakantie misschien al wel een camera bij elkaar :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:39

Ik heb het een paar ochtendjes gedaan, ik vond het helemaal niks.
We kregen muntjes,1 muntje per kratje (6bakjes) en 1 muntje voor een volle krat slechte aardbeien.
Door alle regen stonden er giga veel brandnetels dus ik kwam met gezwollen pijnlijke handen thuis en bijna alles had waterschade door het slechte weer en moest dus in de grote krat. Met 2 of 3 ochtenden heb ik toen 11e verdiend en ik weet dat dat meer was als mijn muntjes waard waren, de leidinggevende had ons vanwege het slechte jaar nog een beetje gematst. Heb het daarna nooit meer gedaan.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:43

Dat klinkt minder!
Ik hoop er nog maar even op dat het tegen die tijd beter weer is, en het fijne is ook dat we zelf mogen bepalen wanneer we komen dus als het echt tegenvalt kan ik altijd nog minder/niet meer gaan..

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:45

Ik heb een jaar bessen geplukt, `maar dat duurde écht lang voor je een emmer vol had! Die dingen zijn zó klein. We kregen dan 3 euro per emmer. Terwijl je wel anderhalf/2 uur over een emmer deed. Dat was dus eenmalig :+ Maar het was wel heel gezellig!! Ik ging samen met een vriendin en haar broer en we hadden, samen met de andere collegas, altijd de grootste lol. Ik zou zeggen: gewoon doen! Alles wat je verdient is meegenomen. En over de tijd, als je zo vroeg gaat dan heb je nog heel veel aan de rest van je dag.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:47

Oef, dat lijkt mij ook niet fijn van die mini dingen plukken! ik heb ondertussen ook al besloten om het te gaan doen ja :)) gezellig wordt het sowieso want ik ga samen met een vriendin! en als ik door werk zal het vast wel wat opleveren dus ik heb er zin in :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:50

melody7 schreef:
ohh dat is wel even héél slecht gerekend van mij, dan moet die 20 kilo wel haalbaar zijn denk ik ja, klinkt niet verkeerd ik denk dat ik me morgen maar eens aan ga melden :D

En nog steeds niet goed gerekend: het gaat om 10 kilo = 20 euro, niet 20 kilo ;-)
Dat is dus 2 kilo per uur, als het je om minstens 20 euro gaat.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:52

Akshay schreef:
melody7 schreef:

Och aardbeien plukken. Heerlijk, die goeie ouwe tijd!
wat jij betaald gaat krijgen hangt af van:
- hoeveelheid aardbeien
- loon per eenheid (bakje/kilo)
- en het belangrijkste, je eigen inzet en motivatie. Als jij doorwerkt verdien je een hoop. Als je lol hebt en geen motivatie toont op het veld, dan zit je je tijd uit, stopt af en toe een aardbei in je mond, en komt met lege handen thuis.

Inderdaad gouwe ouwe tijd... zucht..

Loon, per bakje/kilo OF als je genoeg plukt en ze netjes ! in bakje doet uurloon.
Ik plukte toendertijd voor 4.50 per uur dat is alleen wel 26 jaar geleden :+ :o
Je kreeg uurloon als je genoeg kon plukken, de aardbeien niet kneusde, ze netjes in het bakje had liggen en het gewicht klopte.

Halve dagen vanaf vroeg was simpelweg, omdat je bij heet weer anders het weiland of de kas uit brand.
Wij hadden altijd de grootste lol.
En nog nooit zoveel aardbeien gegeten als die zomers!
Ik reed er 40 km voor op een brommertje en we begonnen om half 7 meen ik.

Hou er wel rekening mee dat je de hele dag op je knieeen tussen de aardbeien zit en aan het eind van de dag niet meer zo
soepel overeind kunt komen.
En ahum, je vingers zouden kunnen sneuvelen.
Je rukt aardbeien niet van het plantje je moet het steeltje doorhalen, dat doe je met je nagel, of je andere vinger..
De hele dag door... En als je daar geen eelt op hebt, heb je dus al snel kapotte vingers. :Y) (gaat ook wel weer over)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:52

Ik heb afgelopen zomervakantie een paar weekjes geholpen met bonen plukken in de groentekassen bij kennissen van ons. Ik plukte toen ook van 7 tot 12 en af en toe een dagje tot 5. Ik was toen nog 15 en verdiende 6,25 per uur, zonder dat er nog iets afging. Ver boven het minimum dus :) maar ik moet zeggen dat het wel erg zwaar werk was, vooral het vroege opstaan of als de zon begon te schijnen. Na een tijdje kreeg ik ook wel last van m'n lichaam en ging ik het om de dag doen.