Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:26

Bij ons ook. Iedereen moet er zijn.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:28

Op mijn stageschool waren zeker niet alle docenten er. Dan stuurden ze hun stagiaires er maar heen. Konden wij als eerstejaars zelfstandig het begrijpend lezend beleid van de school vertegenwoordigen... :')

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:31

O oeps, op de een of andere manier had ik dit topic ontstipt. Iedereen alweer druk zo te lezen... Hier ook as. zaterdag open dag, maar ik zit nog steeds in de ziektewet. Over 5 weken terug naar de bedrijfsarts. In de tussentijd ga ik een paar keer per week naar school om mijn mail bij te lezen e.d. En dan maar hopen dat ik op een gegeven moment weer voor de klas kan... Ik mis de kids!

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:32

Oh jeetje, ik heb het even gemist, maar wat is de reden dat je in de ziektewet zit (of gaat ons dat geen hol aan!)? Ik snap wel dat je de kids mist ja.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:52

Mijn moeder is eind oktober na een zware periode overleden en sindsdien heb ik alle klachten van een stomme burn out, blegh. Gelukkig kan ik meegenieten van jullie verhalen! :D

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:52

Saintelette schreef:
Wij hebben hem er alweer op zitten. Ik was geveld door de griep, dus heb hem gemist. Had daardoor maandag ook pas m'n 2de werkdag van dit jaar :o


Je had 'm wel goed getimed inderdaad :+
Wij hadden hem afgelopen dinsdag dus, en wat een lange dag was dat. Wel lekker 's avonds gegeten bij de Chinees met z'n allen, dat was wel leuk. En verder de hele avond bordspelletjes gespeeld met groep 7/8'ers in het Engels :D

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:47

Dag, mag ik even inbreken?

Ik zit erover na te denken om juf te worden in het basisonderwijs. Ik heb meerdere dagen met een leerkracht meegenomen en ik vond het heel erg leuk! Nu heb ik al een opleiding afgerond en daar is helaas geen werk in te vinden. Nu vroeg ik mij af, hoe zit dat met juf basisonderwijs? Is daar werk in te vinden en hoeveel is tijdelijk?

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:59

lovelys schreef:
Dag, mag ik even inbreken?

Ik zit erover na te denken om juf te worden in het basisonderwijs. Ik heb meerdere dagen met een leerkracht meegenomen en ik vond het heel erg leuk! Nu heb ik al een opleiding afgerond en daar is helaas geen werk in te vinden. Nu vroeg ik mij af, hoe zit dat met juf basisonderwijs? Is daar werk in te vinden en hoeveel is tijdelijk?


Ligt er heel erg aan welke regio. Op dit moment merk ik dat er ontzettend veel vraag is in de omgeving van Rotterdam. Vooral bij BOOR staan ze op dit moment te schreeuwen voor leerkrachten. Hoe het over 4 jaar zou zijn dat weet ik niet precies.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:09

Ik zit in het Noorden, maar zou dan de PABO TOP gaan doen en dus 2 jaar.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:55

In Gelderland is het drama om aan een baan te komen als po-docent. Evt een invalsbaantje op speciaal onderwijs. Is het voortgezet niet iets voor je? Bij sommige vakken kun je onbevoegd al aan de bak. :)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:34

dejavu schreef:
In Gelderland is het drama om aan een baan te komen als po-docent. Evt een invalsbaantje op speciaal onderwijs. Is het voortgezet niet iets voor je? Bij sommige vakken kun je onbevoegd al aan de bak. :)


Is dat niet sinds januari verboden?

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:43

Bedankt voor je eerlijke antwoord dejavu! Ik heb het met de opleiding ook over gehad en die spiegelen je natuurlijk voor dat het allemaal wel goed gaat. Speciaal onderwijs (bijv Renn 4) trekt mij erg aan. Ik heb dan ook meegelopen met een groep 5 renn 4 en maandagochtend ga ik kijken bij groep 7/8 renn 4.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:43

Je kan nog wel onbevoegd aan werk komen, moet je Nederlands of wiskunde kiezen :)) Wel moet je dan bezig zijn met een opleiding en waarschijnlijk krijg je een contract waarin staat dat je opleiding voor een bepaalde datum afgerond moet zijn

Miekelien

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:31

Nederlands absoluut niet, hier in de regio is een enorm overschot aan docenten Nederlands, vrijwel allemaal afgestudeerd aan de Pabo en verder gestudeerd omdat ze in het PO moeilijk aan werk konden komen. Wiskunde kom je inderdaad wel makkelijker tussen.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:27

Pubers is ook niet mijn soort groep helaas. Tot nu toe vindt ik vanaf een jaar of 7 tot 11/12 jaar het leukste.
Dus als ik het zo hoor is de banenkans niet zo best?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:23

In de Randstad heerst er momenteel een tekort, maar in het Noorden is er langzamerhand sprake van krimp in het onderwijs, omdat er minder kinderen zijn. Diverse scholen (PO) zijn al gesloten en het VO krijgt er nu ongeveer mee te maken. Toch zijn de mensen met pabo die ik ken hier in de regio redelijk makkelijk aan de slag gekomen als groepsleerkracht.

Om een indruk te geven van de huidige vraag:
http://www.meesterbaan.nl/vacatures/doc ... AhC38P8HAQ

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:13

Amandavd schreef:
dejavu schreef:
In Gelderland is het drama om aan een baan te komen als po-docent. Evt een invalsbaantje op speciaal onderwijs. Is het voortgezet niet iets voor je? Bij sommige vakken kun je onbevoegd al aan de bak. :)


Is dat niet sinds januari verboden?

Als je in opleiding bent niet en als je van plan bent op korte termijn aan de opleiding te beginnen ook niet.

Succes Lovelys, maar ik zou er niet aan beginnen. Na je eerste studie met een magere banenkans, zou ik nu voor (relatieve) zekerheid gaan.

MiSz_SaNdY

Berichten: 1940
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:36

hoi hoi!
Mag ik hier even inbreken als moeder zijnde?
Mijn 2 dochters zitten op een onwijs leuke basisschool :)
passend onderwijs, landelijk gelegen en korte lijntjes ouders- leerkrachten
Alleen t 'probleem' is dat we weinig aanmeldingen krijgen, omdat hier nog 2 basisscholen zijn.
1 onwijs christelijk (lees: zwarte kousen) en die aan de buitenkant veel op de onze lijkt qua identiteit.
De stichting wil onze school sluiten maar dit laten de ouders en kinderen die er nog op zitten (na het bericht van de stichting zijn er 9 kids vetrokken) mooi niet gebeuren :)
nu zo'n 32 kids .
Dit word idd wel erg weinig zo dus we willen aanmeldingen maar hoe laten we ons zien?
we hebben open dagen en t idee is om een soort ukkie ochtend te gaan organiseren etc.
Maar t probleem hier is vooral omdat ons pietje naar school a gaat gaat ons jantje ook naar school 1
Hoe krijgen we mensen naar onze school en hoe zetten we ze aan t denken om eens goed te kijken naar t onderwijs wat er geven word en de sfeer die in school hangt?
Alvast heel erg bedankt (reageren mag ook via pb)
en als dit niet mag sorry maar ik klamp alles aan om tips etc binnen te krijgen :)

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:44

Hallo, ik kom hier (weer) gezellig meekletsen. Ik heb mij hier een tijd geleden aangemeld, maar door vraag naar docenten in mijn vakgebied (beeldende vorming) kwam ik maar niet aan een baan. Ik begin volgende week aan de deeltijdstudie docent Nederlands. Naast de studie ben ik druk aan het solliciteren.

Hoe gaat het met de docenten hier? :D

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:46

Ik had me hier geloof ik al eens gemeld als student aan de opleiding tot docent biologie...

Sinds 2 weken werk ik als TOA biologie, dus nu echt ervaring aan het opdoen in het onderwijs :)

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:51

Lekker hoor, spottedponie. Wat is TOA precies? :+

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:58

Oh sorry :')

Technisch onderwijs assistent

Ik verzorg de practicum lessen voor mijn collega's, vaak zijn de docenten zelf aanwezig, maar ik kan ze met dank aan mijn opleiding ook zelf doen

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:11

Leuk en leerzaam spottedponie!

Hier morgen open dag dus vandaag na de lessen alles klaar gezet en dan morgen weer opruimen.

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:11

Komende zaterdag is het bij ons open dag, we hebben voor biologie al wel wat dingetjes om te laten zien, microscopen, wat modellen, wist je datjes en dergelijke, maar ik wil eigenlijk nog wel iets leuks laten zien, ben alleen een beetje inspiratieloos...

Dus mocht iemand hier nog een leuk idee hebben, houd ik me aanbevolen :D

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:18

Een kahoot quiz maken?