Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:37

Ja haha, een vriendin van me vertelde dat ze een paar weken vrij was en ik zei dat ik ook zo graag een paar weken lekker wilde uitslapen en niksen, waarop zei zei: "Volgens mij had je net twee weken vrij?"
Ik was het serieus al vergeten (beschamend.....) :')

Ik werk in het middelbaar onderwijs, ik geef Engels.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:36

Haha, Goof :P Zoo herkenbaar! Ik kan het me ook al nauwelijks meer herinneren, ik kom alweer om in het werk.

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:08

Leuk Goof. Zwaar ?
Of leuk die pubers ?

Sheran wat doe jij ?

Die vakanties zijn zo om.
Wij ook chaos op het werk.
Ik vlieg in veel gaten. Stikvermoeiend.

Eilandmeisje

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:10

Vakantie? Is die nog maar een week geleden? :+ Hier is het ook meteen weer druk! Plus dat ik mij in oktober heel enthousiast voor het toneelstuk van school had opgegeven. S avonds ook nog repetities. Al is het wel heel leuk!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:11

Catori: ik geef Grieks en Latijn (middelbare school dus)

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:10

Vakantie?? Ik moest leren voor twee tentamens.. :+

Heb mn stage op de school opgezegd, een maand eerder. Kon het echt niet meer opbrengen. Morgen gesprek.. Ik heb nu twee weken vrij en dan begint mijn stage op een stal! Even een half jaar het onderwijs uit :evaw:

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:19

Catori schreef:
Leuk Goof. Zwaar ?
Of leuk die pubers ?


Ik vind mijn pubers geweldig. Zij maken mijn baan leuk, iedere dag weer. De overige rompslomp breekt me wel eens op en dat vind ik idd zwaar. Wat ik zwaar vind is dat randzaken eigenlijk de overhand nemen, alle tijd moet vol vergaderd worden met compleet zinloze vergaderingen, zoveel administratief werk en het wordt maar meer en meer.
Laat mij maar lekker mijn uurtje voor de klas draaien, dan ben ik op mijn plek.

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:22

Ja, die rompslomp hoeft van mij ook niet zo. Ook in het basisonderwijs is dat een ramp.
Laat mij mijn ding maar doen met de kids, in welke vorm dan ook. (Heb peuters, doe RT en ga naar groep 3/4 )
Werkgroepen, vergaderingen, overleggen...bleh!

Pubers lijkt me ook wel wat Goof... wie weet.

Sheran: pittig! Wel naar je zin?

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:04

Wauw wtf, die docent die zelfmoord heeft gepleegd in Den Bosch :oo

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:45

Erg heftig om te lezen alleen al.

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:48

Oh vreselijk. Hoe kun je het je leerlingen aan doen....

Ik vraag me dan ook echt af hoe dat werkt voor zo iemand. Heeft hij vanmorgen nog een bakkie koffie met zijn collega's zitten drinken? heeft hij zijn weekend besproken? had hij al een les gedraaid vanmorgen?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:12

Goof schreef:
Oh vreselijk. Hoe kun je het je leerlingen aan doen....

Ik vraag me dan ook echt af hoe dat werkt voor zo iemand. Heeft hij vanmorgen nog een bakkie koffie met zijn collega's zitten drinken? heeft hij zijn weekend besproken? had hij al een les gedraaid vanmorgen?


Vreselijk hè, precies wat ik ook dacht...

En hoe kun je zo wanhopig zijn om voor de ogen van je leerlingen te springen?

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:19

Ik weet uit dichtbije ervaring dat je echt ver heen bent met het maken van zo'n beslissing :o
en dat kan bv voortkomen uit een psychose. Hierin besef je niks meer van wie je bent, in welke omgeving je je bevindt en wie je ermee pijn doet.
Dus een weloverwogen keuze is het zeker niet geweest..

Dat hij die ochtend nog koffie aan het drinken was met collega's zou dus zeker kunnen.. En daar heeft hij waarschijnlijk ook niet bedacht: zo ik spring straks ff van het gebouw af, later!

Dat het vreselijk is voor de leerlingen is zeker waar.. dat krijg je nooit meer uit je hoofd ;(

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:34

Helaas ben ik zelf iemand die met zelfmoordneigingen en zware depressie heeft gezeten. Geloof mij maar, op het moment dat je zover bent om er een einde aan te maken dan doet alles er niet meer toe. Ook mensen die voor de trein springen, die staan er niet bij stil dat ze mensen traumatiseren etc. Je bent dan zover heen dat je maar een ding kan bedenken, de wereld is beter af zonder mij. Op welke manier dan ook.

Hopelijk krijgen de leerlingen slachtofferhulp.

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:07

Volgens mij heb ik mij ooit hier in dit topic gemeld als een PABO student. Op dit moment ga ik in februari afstuderen erg spannend allemaal want ik ben onder hand echt wel klaar met school en ik wil gewoon voor de klas staan en lesgeven.

Door omstandigheden zit ik waarschijnlijk in de volgende situatie waarbij is dus 5 dagen voor de klas sta en daarbij mijn scriptie en een stage portfolio moet maken. Nu is mijn vraag is dit haalbaar? Of ben ik straks in April helemaal gesloopt en loop ik een achterstand op? Ik hoor in mijn omgeving wisselende antwoorden en ik zit erg in de twijfel of ik dit moet doen. De keuze voor 5 dagen en niet voor 3 (wat gebruikelijk is) is omdat dit volgens mij een fantastisch aanbod is en ik dit niet af wil slaan.

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:10

Nee dat is niet haalbaar. Dat is killing.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:11

Leerlingen krijgen inderdaad slachtofferhulp. 't Is hier vlak om de hoek, heftig hoor...

Vijf dagen voor de klas naast studie is heftig hoor... ik snap dat het een fantastisch aanbod is, maar onderschat het zeker niet. Dat is echt zwaar. De gemiddelde full-time docent is na een week al gesloopt zonder studie ernaast.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:18

Stille meelezer breekt even in.
Ik heb ooit ook na mijn lio invalwerk gedaan en zou daarnaast de pabo afronden, dat lukte uiteindelijk pas een jaar later....
Verder heb ik een paar jaar terug naast fulltime werken een post-hbo opleiding gedaan, dat vond ik als ervaren leerkracht al best pittig.
Ik zou het dus niet doen, eerst opleiding afronden, je kan daarna nog lang genoeg werken.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:23

Ik deed afgelopen jaar studie (1 dag in de week), stage (2,5 dag in de week) en ik werkte er in het weekend nog bij. Qua werklast dus wellicht vergelijkbaar.
Ik was bijna overspannen aan het eind van het jaar :+ nog nooit zo blij geweest dat een jaar voorbij was, ondanks dat het een prachtig jaar was.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:35

Het werd ons als stagiaires vorig jaar sterk afgeraden door de stagecoördinator. Het merendeel van de lio's die meer uren lesgeven, komt niet meer aan het afstuderen toe met als gevolg dat ze op den duur geen les meer mogen geven.

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:45

Dus jullie raden het af? Ik weet van mezelf van mezelf dat als ik die twee dagen niet ga ik dan alleen maar thuis ben en niks doe en dat ik het maken van mijn scriptie alleen maar uitstel .. Ik heb echt druk nodig wil ik actie ondernemen. Vandaar ook mijn keuze om toch die twee dagen erbij te pakken. Ik weet van mezelf dat ik het ergens wel kan maar ik ben nu wel een beetje bang geworden door wat jullie en andere er over zeggen. Onderschat ik het maken van een scriptie echt zo erg? Nu met mijn minor ben ik ook bezig met een scriptie en sta daarnaast 4 dagen voor de klas dus ik heb dan zoiets van tja de ene dag kan er ook wel bij.

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:50

Hebben jullie ook nog open dagen/ info-avonden binnenkort?
En dus lekker heel veel uur extra werken? }>

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:30

Wij hebben hem er alweer op zitten. Ik was geveld door de griep, dus heb hem gemist. Had daardoor maandag ook pas m'n 2de werkdag van dit jaar :o

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:32

Volgens mij, of ik hoop het heeeeel hard, is de open dag op een van mijn vrije dagen := Zal eens navragen wanneer het echt is. Heb er niet zon zin in met 2 avonden opleiding en een dochter van 2....
bij ons is de opkomst ook altijd maar afwachten, we hebben weleens met 30 man gezeten voor 1 of 2 gezinnen := Dat is met praktijkonderwijs toch een beetje jammer...

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:22

Bij ons is de open dag verplicht voor iedereen, of je nu vrij bent of niet.