itsmi schreef:Ik heb net de verpleegkundige opleiding afgerond, maar heb me niet verdiept in het werken bij defensie. Is volgens mij ook niet zo bekend! Ik neem aan dat je niet de fysieke toelatingstest hoeft te doen, aangezien je als verpleegkundige gaat werken.. Ik weet niet precies hoe het werkt.. zijn er geen open dagen?
Als je als civiel medisch personeel aan de slag gaat moet dat wel. Mijn zusje heeft die opleiding afgerond na haar diploma anesthesie medewerker. In dat geval heeft het ziekenhuis een contract met defensie voor uitwisseling van personeel. Defensie personeel kan dan in het ziekenhuis worden bijgeschoold, en 'burger' personeel vervangt (of vult aan) dan het defensie personeel. Mijn zusje heeft een fysieke en psychische toelatingstest gedaan, daarna nog 6 weken training op de KMA in Breda (leren schieten, overleven, etc.) en heeft vorig jaar 3 maanden bij de marine meegevaren in de strijd tegen piraten. En gaat regelmatig op herhalingscursus.
Zij vindt het geweldig, maar als je de training doet verwachten ze wel dat je ook zo nu en dan op missie gaat. En dan zit je in een oorlogsgebied, en moet je ook jezelf kunnen beschermen indien nodig.
Meer info: http://www.defensie.nl/cdc/gezondheidsz ... kenhuizen/