Wat op website voor verkoop paarden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bismarck

Wat op website voor verkoop paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 17:37

Voor mijn instructrice en haar vader die paarden opleiden en verkopen ben ik samen met een vriend bezig om een website te maken.
Nu heb ik laatst een gesprek gehad met hen over wat ze op de website wilde hebben en daar kwamen we niet helemaal over uit.

Daarom zou ik jullie willen vragen wat je in ieder geval op een website wilt hebben staan als je opzoek bent naar een paard. En wat vind je onnodige informatie of niet belangrijk om te weten. Het gaat hier vooral om de betere sportpaarden.

Wil je achtergrond informatie over de trainers en de stal?
Moeten de actuele wedstrijdresultaten op de website gepresenteerd worden?
Wil je liever foto's of filmpjes?
Of misschien heb je andere belangrijke onderwerpen die je altijd bekijkt.
En waar knap je altijd op af?

Alvast bedankt!

Ocean_Child

Re: Wat op website voor verkoop paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:41

Wat ik zelf erg op prijs stel, zijn filmpjes. En dan absoluut niet de filmpjes waarin het paard met de staart op z'n rug loopt te stuiteren, maar een duidelijk filmpje van de stap, draf en galop. Zowel los als onder het zadel.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 17:42

Dankjewel! Ik moet zeggen dat ik dat zelf ook fijn vind.

En bijvoorbeeld een filmpje tijdens concours?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:46

martina1 schreef:
Voor mijn instructrice en haar vader die paarden opleiden en verkopen ben ik samen met een vriend bezig om een website te maken.
Nu heb ik laatst een gesprek gehad met hen over wat ze op de website wilde hebben en daar kwamen we niet helemaal over uit.

Daarom zou ik jullie willen vragen wat je in ieder geval op een website wilt hebben staan als je opzoek bent naar een paard. En wat vind je onnodige informatie of niet belangrijk om te weten. Het gaat hier vooral om de betere sportpaarden.

Wil je achtergrond informatie over de trainers en de stal?
Moeten de actuele wedstrijdresultaten op de website gepresenteerd worden?
Wil je liever foto's of filmpjes?
Of misschien heb je andere belangrijke onderwerpen die je altijd bekijkt.
En waar knap je altijd op af?

Alvast bedankt!

Als je echt een website maakt voor de stal zelf, dan zou ik zeker achtergrond informatie over de trainers erop zetten. Schrijf daarbij ook welke methode of 'bekend persoon' de trainer erg goed vindt, dan kun je zien of het paard volgens jouw principes gereden is.

Verder wil ik veel foto's en veel filmpjes zien. Verder een korte karakter beschrijving (onder het zadelen & aan de hand/op stal/naar andere paarden), afstamming, hoogte leeftijd en fokker. Ook tekortkomingen van het paard, bijvoorbeeld als ze niet verkeersmak zijn, angst hebben voor de trailer etc. wil ik graag vooraf weten.

Ik knap af op foto's waar je net niets op ziet, paarden smerig op zijn of foto's van 5 paarden in het land zonder dat erbij staat om welk dier het gaat. Ik knap ook ontzettend af op het ontbreken van de vraagprijs of andere 'basis informatie'.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:54

Filmpjes tijdens concours vind ik persoonlijk niet interessant, evenals filmpjes waarin de volledige "trucendoos" wordt getoond. Keek gisteren toevallig een filmpje, paard was ZZ-L geklasseerd. In het filmpje werden voornamelijk series met wissels en galop appuyementen getoond. Als het paard een serietje springt, is 1 serie voldoende, appuyement links en rechts en een appuyementje in draf. Ik zou willen zien hoe het paard in alle gangen verzameld en uitstrekt, maar dan nog gaat het mij voornamelijk om het gangwerk en gebruik van het lichaam. De trucjes komen wel :D
Qua informatie kijk ik zelf naar afstamming, leeftijd, stokmaat en niveau. Ook fijn om te weten hoe het paard in de omgang is en wat informatie over hoe hij zich gedraagt op vreemd terrein. Maar ook hier geen vreselijk lang verhaal van maken.

Het belangrijkste voor mij is de manier waarop het paard vrij beweegt, maar dat kan voor een ander misschien anders zijn.

Informatie over de stal en de ruiters mag van mij ook redelijk beknopt. Wat ik ook belangrijk vind is de presentatie van het paard. Dus ruiter/amazone netjes gekleed , paard schoon en in de vlechten. Geen rommelig terrein laten zien. De eerste indruk moet een verzorgde zijn.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 17:57

Vjestagirl, bedankt! Het is inderdaad voor de website van een stal. Jij zou dus graag een uitgebreide beschrijving willen?

SaskiaKa, ik denk dat mijn eigen mening erg met die van jou overeenkomt!

Zou je van een springpaard wel een parcours willen zien?

Ocean_Child

Re: Wat op website voor verkoop paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:01

Ik ben nog nooit op zoek geweest naar een springpaard.... :+
Maar ik denk dat het voor een springruiter wel belangrijk is om dat te tonen, ja

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:07

martina1 schreef:
Vjestagirl, bedankt! Het is inderdaad voor de website van een stal. Jij zou dus graag een uitgebreide beschrijving willen?

SaskiaKa, ik denk dat mijn eigen mening erg met die van jou overeenkomt!

Zou je van een springpaard wel een parcours willen zien?

Ik hoef niet zozeer een uitgebreide beschrijving, maar vind het wel fijn om te weten hoe een paard is. Gemakkelijk of moeilijk onder het zadel, is het een gecompliceerd of ongecompliceerd dier etc. Zelfde geldt voor naar andere paarden: dominant of juist onderdanig, bijt snel, past zich makkelijk aan etc. Steekwoorden is genoeg, maar ik wil het wel graag weten.

Ik denk dat je bij een springpaard iig graag een hindernis op niveau wil zien, zodat je de techniek van het dier kunt bewoordelen.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:12

Wat ik graag zie maar ik ben wel een leek in paarden kopen. De afstamming, leeftijd, niveau, geslacht. beschrijving van het karakter onder het zadel, op vreemd terrein, bij de hoefsmid/tandarts enz. en in de omgang.
Ook zie ik graag foto's ohz een stand en los. En filmpjes hoe de beweging is los, ohz en evt los springen en een parcourtje ohz. De trucjes mogen van mij ook achterwege laten ik zie het liefst echt de pure beweging als ik langs kom voor een paard zie ik wel de trucjes die die kan :D. Ook altijd handig een indicatie van de vraagprijs.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:13

Ik denk dat het inderdaad heel erg van het paard afhangt.
Waar ik een hekel aan heb, is als paarden als Z2 (of hoger) op internet staan, met filmpje, maar dat er in dat filmpje alleen stap, draf en galop getoond wordt.
Dan wil ik toch wel een goede wissel zien en lengtebuiging in de oefeningen.

Een verkoopfilmpje hoeft van mij niet langer dan anderhalve minuut te zijn. Stap, draf, galop beide kanten op, en eventuele oefeningen bijbehorend aan het niveau.
Dit om te selecteren. Ik als koper wil eerst snel alle gangen zien en evt. belangrijke oefeningen. Als ik geïnteresseerd ben wil ik meer zien. Het eerste filmpje moet mensen nieuwsgierig maken.

Bij de duurdere paarden kun je het beste 2 filmpjes maken. 1 korte met daarin een korte samenvatting. Maar buitenlanders en echt geïnteresseerden zullen meer willen zien, hiervoor dus een langer filmpje waarin echt alles doorgenomen wordt. Ik ben ook gek op fimpjes waarin een paard een stuk over het harde stapt recht op de camera af. en een stukje in stand gefilmd en dan inzoomen op de benen/voeten (zeker voor het buitenland)

Springpaarden is helemaal een vak apart. (en hangt ook weer helemaal van je klanten/prijsklasses af)

Tip: kijk ook eens goed op sites van enkele grote stallen. (en dan ook Duitse stallen, die zijn vaak goed uitgebreid)
Maar het hangt ook zeker vanaf wat je wilt dat je klanten worden. Want hier op bokt hoor ik af en toe dingen voorbij komen :S prima voor penny pony's, maar sommige dingen zijn voor duurdere paarden niet, of juist wel interessant.

Mooie foto's zijn belangrijk, en ook de afstamming. Fokkers willen graag weten wat er uit de gehele lijn komt. Dus je kunt bijv. een link maken naar stamboom.

Hier een site die ik zelf gemaakt heb http://www.debeemdhoeve.nl/
staat nog lang niet alles op zoals ik het wil.....maar misschien brengt het je op ideeën.
De sportpaarden op deze site zijn ook te koop, maar zitten in een dusdanige prijsklasse dat ze niet op bijv. sporthorses zomaar verkocht zullen worden. Daarom staan deze ook niet onder het kopje te koop.
Bij de fokmerries zie je hoe ik de stamboom helemaal wil gaan doen. (is echt VEEL werk)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 18:31

Bedankt voor de website Sky_As, hij is erg mooi! Het moet inderdaad iets in die richting worden en in een meerdere talen omdat ze toch geregeld paarden naar het buitenland verkopen.