Twee masters

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Twee masters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 10:12

Hallo bokkers,

Ik heb twee masters gezien die ik allebei heel interessant vind en graag wil volgen.
Nu is het een dure grap om eerst één master af te ronden en dan aan de tweede te beginnen.
Je mag voor je master één jaar uitloop hebben, zou ik dan tegelijk met beide masters kunnen beginnen, (natuurlijk in overleg met docenten kijken welke
vakken er welk jaar goed te doen zijn), en ze tegelijk na twee jaar afronden en zo maar twee jaar het normale collegegeld hoeven te betalen?
Misschien zijn er bokkers die zelf zoiets hebben gedaan?

mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Twee masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:39

Zelf doe ik het niet, maar iemand met wie ik college heb wel (toevallig doet zij haar andere Master samen met mijn broer := ). Het is te doen, maar ik geloof dat ze het wel heel zwaar heeft.

Anoniem

Re: Twee masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:55

Ik begreep altijd dat twee bachelors tegelijkertijd doen makkelijker en minder zwaar is dan twee masters :j

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Twee masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:40

Moet je bij beide masters een stage en een uitgebreid onderzoek doen? Want dan wordt het wel erg zwaar denk ik, naast je vakken :)

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Re: Twee masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:24

Collegegeld kun je het beste bij je uni navragen. Ik zit er ook over na te denken om twee masters te doen en mijn uni rekent geen hoger tarief voor de tweede master als je hem direct na je eerste master doet, dus zonder tussentijdse uitschrijving.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:52

MonaLieske schreef:
Collegegeld kun je het beste bij je uni navragen. Ik zit er ook over na te denken om twee masters te doen en mijn uni rekent geen hoger tarief voor de tweede master als je hem direct na je eerste master doet, dus zonder tussentijdse uitschrijving.

Waar studeer jij? :D Dat wil ik ook wel zeg. Mijn faculteit rekent ruim €1.800 voor een eerste master, en exact €14.500 voor een tweede.

TS: ik spreek niet uit ervaring, dus veel zul je niet aan mijn reactie hebben. Persoonlijk denk ik dat het volgen van 2 masters tegelijk erg zwaar zal zijn, omdat je ook voor beide een afstudeeronderzoek (of scriptie?) moet schrijven. Aan de andere kant; als je echt graag beide masters wil doen, is dit wellicht wel de enige betaalbare oplossing. Je zal wel uitlopen, maar dat is het denk ik wel waard.

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Re: Twee masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:43

De RU... Maar goed, dat geldt dus wel alleen voor eigen studenten, gezien je tussentijds niet uitgeschreven mag zijn geweest. Het loont in ieder geval om het even goed uit te zoeken. :)

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Twee masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:46

Ik doe nu 2 bachelors tegelijk, of beter gezegd... ik doe ze eigenlijk achter elkaar (en gedeeltelijk door elkaar) maar zorg dat ik 1 gemeenschappelijk vak overhoud tot het laatst zodat ik ze beide in hetzelfde jaar afsluit, dán krijg je namelijk niet te maken met het verhoogd tarief.
Bij de master ga ik hetzelfde doen, wil ook twee masters doen (binnen rechten) en als het goed is hoef ik dan maar 1 scriptie te schrijven, als ik een overlappend onderwerp heb, en daarmee sluit ik ze dan automatisch tegelijk af, als ik de scriptie maar als laatste inlever.

Ik zou niet tegelijk gaan doen in de zin van 120 ec per jaar ipv 60, dat lijkt me iets teveel van het goede. Maar je kan prima tegelijk ingeschreven staan en de vakken wat mixen of een na de ander doen en van de eerste een vak overhouden. (of maar een scriptie als dat mogelijk is).
En met dat jaar uitloop zit je niet meer want de langstudeerboete is van de baan, dus je kan gewoon rustig studeren. Als je beide wil doen zou ik dat ook zéker gaan doen! Doe je het niet en krijg je spijt gaat het je later een hoop geld kosten (als je het dan toch nog zou willen doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:13

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Twee masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 01:47

Double Degree misschien wat voor je? Ik weet niet welke richting je uitwilt, maar mijn universiteit biedt een Double Degree programma aan voor enkele masters waarbij je in 1,5 jaar 2 masters haalt.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 11:26

Ilsemarie schreef:
Ik doe nu 2 bachelors tegelijk, of beter gezegd... ik doe ze eigenlijk achter elkaar (en gedeeltelijk door elkaar) maar zorg dat ik 1 gemeenschappelijk vak overhoud tot het laatst zodat ik ze beide in hetzelfde jaar afsluit, dán krijg je namelijk niet te maken met het verhoogd tarief.
Bij de master ga ik hetzelfde doen, wil ook twee masters doen (binnen rechten) en als het goed is hoef ik dan maar 1 scriptie te schrijven, als ik een overlappend onderwerp heb, en daarmee sluit ik ze dan automatisch tegelijk af, als ik de scriptie maar als laatste inlever.

Ik zou niet tegelijk gaan doen in de zin van 120 ec per jaar ipv 60, dat lijkt me iets teveel van het goede. Maar je kan prima tegelijk ingeschreven staan en de vakken wat mixen of een na de ander doen en van de eerste een vak overhouden. (of maar een scriptie als dat mogelijk is).
En met dat jaar uitloop zit je niet meer want de langstudeerboete is van de baan, dus je kan gewoon rustig studeren. Als je beide wil doen zou ik dat ook zéker gaan doen! Doe je het niet en krijg je spijt gaat het je later een hoop geld kosten (als je het dan toch nog zou willen doen)


Iedereen bedankt voor de reacties! Het vetgedrukte is inderdaad wat ik bedoel, dus bijvoorbeeld:

Jaar 1:
35 punten van studie A
25 punten van studie B

en jaar 2:
25 punten van studie A
35 punten van studie B

Of bijvoorbeeld in het eerste jaar me voor allebei de masters inschrijven, en van master A één vak overlaten, die ik in het tweede jaar bij de andere master erbij doe,
zodat ik uiteindelijk voor beide masters tegelijk mijn diploma aanvraag. Puur als voorbeeld, natuurlijk in overleg met docenten, en kijken wat er handig is met vakkenverdeling, scripties schrijven e.d. (ik wil natuurlijk geen twee scriptieonderzoeken in één jaar doen).

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Twee masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:31

Ja precies, zo doe ik het nu met mijn bachelors ook en ga ik straks met masters ook doen.

manzano

Berichten: 23945
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Twee masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:33

Het ligt denk ik aan je studie......... Ik had het makkelijk kunnen doen, vond master echt totaal niet zwaar.

Wel is het idd zo dat bijna alle uni's nu een tussenregeling hebben als je een 2e master aansluitend doet en dan hoef je niet de volle mep te betalen.