Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:59

Hebben die suggesties die hier nu staan ook bijvoorbeeld een overzicht per maand (eventueel in vergelijking met vorig jaar)? En de mogelijkheid om meer informatie over je klant in te vullen?

JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:03

Facturen maak ik in Word en ik stuur ze als PDF op. In Excel heb ik een bestandje waar ik mijn facturen invoer en bijhou om wat voor soort werk het gaat.
Uren- en kilometeradministratie doe ik ook in Excel.
De rest van mijn administratie doe ik m.b.v. Minipak. Dat sluit aan op het systeem van mijn belastingadviseur.

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:25

11AFotograaf schreef:
Hebben die suggesties die hier nu staan ook bijvoorbeeld een overzicht per maand (eventueel in vergelijking met vorig jaar)? En de mogelijkheid om meer informatie over je klant in te vullen?

al je klant gegevens worden opgeslagen dus 1 malig invullen..
Ik kan de cijfers per kwartaal terug zien wat ik verstuur ( ik draai ook kassa gezien ik een winkel heb )
Dus mijn complete cijfers heb ik er niet in alleen die ik via factuur verstuur
En het jaar er voor kan je ook gewoon terug zien en daarvoor net hoe lang je het gebruikt

JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:54

11AFotograaf schreef:
Hebben die suggesties die hier nu staan ook bijvoorbeeld een overzicht per maand (eventueel in vergelijking met vorig jaar)? En de mogelijkheid om meer informatie over je klant in te vullen?

Ik heb heel veel inzicht, maar dat zit allemaal in een overzicht dat ik handmatig bij hou. Ik weet hoeveel omzet ik heb per evenement, per blad, uit particuliere/zakelijke opdrachten, uit vrij werk. Maar ook hoe de omzet verdeeld is in afdrukken, digitale bestanden, canvassen, reiskosten, verzendkosten, workshops etc. Een verdeling per maand en kwartaal zit er ook in en per opdracht de kosten, zodat ik meteen kan zien of een opdracht rendabel is.
Dat is een Excel-bestand, helemaal op maat gemaakt naar mijn wensen.

Op mijn to-do-list staat nog dat ik eens wil uitzoeken of ik met een of ander systeem al mijn losse overzichten aan elkaar kan koppelen, maar voorlopig staan er een heleboel dingen hoger op de lijst. :)

MerelBormans

Berichten: 1153
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:30

holly schreef:
[ Afbeelding ]

Wat zou jij zelf nog willen veranderen aan deze foto kgambler?
Misschien hebben de andere fotografen tips voor je?

Een paar topics terug waren er wat tips over....ik ben het kwijt....minipak?
Bevalt dat nog steeds, of wat?

Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind de schaduw links van zijn nek en onderaan zijn snuit minder mooi, maar dat is een kwestie van nog eens wat uitproberen. Overigens vind ik de foto zelf niet slecht, maar gewoon kleine verbeterpuntjes :).

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:35

Toch veel mensen die het 'handmatig' doen zie ik.
Ik ben geen administatief wonder en zal alle verdere bewerkingen uitbesteden aan een administratiekantoor.

Wat met de meeste programma's jammer is, is dat het toch een hoop geld kost :+
Moneybird en digitale factuur is gratis bij max 3 facturen per maand daarna moet je een x bedrag bij betalen per factuur. Dat vind ik best belachelijk.

Had er 1 gevonden voor 140,- per jaar incl support (moet ik thuis even nakijken)
ANdere zijn al snel 20,- per maand excl support :/

Ik stuur geen facturen na, dus bijhouden wanneer ze betaald worden is niet van belang.
Gaat mij om snel en makkelijk maken van een factuur/bon voor de klant in een winkel

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:16

Duplo schreef:
Toch veel mensen die het 'handmatig' doen zie ik.
Ik ben geen administatief wonder en zal alle verdere bewerkingen uitbesteden aan een administratiekantoor.

Wat met de meeste programma's jammer is, is dat het toch een hoop geld kost :+
Moneybird en digitale factuur is gratis bij max 3 facturen per maand daarna moet je een x bedrag bij betalen per factuur. Dat vind ik best belachelijk.

Had er 1 gevonden voor 140,- per jaar incl support (moet ik thuis even nakijken)
ANdere zijn al snel 20,- per maand excl support :/

Ik stuur geen facturen na, dus bijhouden wanneer ze betaald worden is niet van belang.
Gaat mij om snel en makkelijk maken van een factuur/bon voor de klant in een winkel
Hun hebben er toch werk aan..zo belachelijk vind ik het niet..
Ze printen voor mij.. Sturen het op per post.. Houden de software up to date.. Verbeteringen worden doorgewerkt..kost allemaal geld.. Voor niks gaat de zon op.. Net als jouw arbeid moet dat van hun ook worden betaald..
Als ik bekijk hoeveel uur ik bespaar hiermee en wat ik kwijt ben is dit echt super goed..
Tevens voor kleine bedrijven is dit zelfs mogelijk om gelijk je belastingdienst aangifte hier mee te doen.. Wat je weer boekhoud kosten bespaard.. Ik ben per 3 maanden ong 800 euro kwijt aan accountant.. Die werken ook niet voor niets.. Per 3 maanden ben ik max 29 euro kwijt aan dat bedrijf incl printen en versturen per post..
Overgens kan je ook digitaal versturen voor 10 euro kan je een x aantal facturen versturen oer maand zonder extra kosten

Paan

Berichten: 2165
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Putten

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:19

Ik doe alles in excel. Onze shop maakt wel gelijk de facturen aan. Ik heb het zo ingericht dat ieder kwartaal de btw ook uitgerekend wordt. Aan mij dus wel om te zorgen dat alles goed en tijdig ingevoerd is. :o

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:23

Ik meld me ook! Lees vanavond bij :)

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:26

Hee een nieuw topic, leuk! :D

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:37

Lindy1982 schreef:
Duplo schreef:
Toch veel mensen die het 'handmatig' doen zie ik.
Ik ben geen administatief wonder en zal alle verdere bewerkingen uitbesteden aan een administratiekantoor.

Wat met de meeste programma's jammer is, is dat het toch een hoop geld kost :+
Moneybird en digitale factuur is gratis bij max 3 facturen per maand daarna moet je een x bedrag bij betalen per factuur. Dat vind ik best belachelijk.

Had er 1 gevonden voor 140,- per jaar incl support (moet ik thuis even nakijken)
ANdere zijn al snel 20,- per maand excl support :/

Ik stuur geen facturen na, dus bijhouden wanneer ze betaald worden is niet van belang.
Gaat mij om snel en makkelijk maken van een factuur/bon voor de klant in een winkel
Hun hebben er toch werk aan..zo belachelijk vind ik het niet..
Ze printen voor mij.. Sturen het op per post.. Houden de software up to date.. Verbeteringen worden doorgewerkt..kost allemaal geld.. Voor niks gaat de zon op.. Net als jouw arbeid moet dat van hun ook worden betaald..
Als ik bekijk hoeveel uur ik bespaar hiermee en wat ik kwijt ben is dit echt super goed..
Tevens voor kleine bedrijven is dit zelfs mogelijk om gelijk je belastingdienst aangifte hier mee te doen.. Wat je weer boekhoud kosten bespaard.. Ik ben per 3 maanden ong 800 euro kwijt aan accountant.. Die werken ook niet voor niets.. Per 3 maanden ben ik max 29 euro kwijt aan dat bedrijf incl printen en versturen per post..
Overgens kan je ook digitaal versturen voor 10 euro kan je een x aantal facturen versturen oer maand zonder extra kosten


Dat zij ook kosten hebben begrijp ik,
Maar facturen printen en versturen hoeven zij voor mij niet (winkel, geen webwinkel)
Mijn accountant is gelukkig een heel stuk goedkoper en daar hoef ik alleen bonnen in te leveren. Verder doen zij alles inboeken etc. (zo hoeven zij geen foute boekingen van mij uit te zoeken, vinden zij prettiger werken)
Vandaar dat ik de meeste programma's te 'duur' vind omdat ik maar 10/20% ervan zal gebruiken.
Ik zoek dus een eenvoudig kleiner programma, puur voor factureren en opslaan van klant gegevens en geen heel boekhoudkundig programma.

eefje_rudmer

Berichten: 747
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:38

Ik meld me ook weer!

Ik doe ook alles in Excel, heb een basisdocument en dat pas ik steeds aan. Als ik eenmaal een klant een keer heb ingevoerd pak ik daar een oude factuur van en die pas ik dan aan, dus dan hoef je de adressen ook maar 1 keer in te vullen ;)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:54

Ook ik meld me weer!

Wat betreft de vraag uit het vorige topic of fotografen hier hun werk laten zien: Van mij mag het, maar persoonlijk denk ik dat het wat onhandig is... Anders krijgen we straks een heel topic vol foto's, die door alle fotografen beoordeeld gaan worden. De mensen met een winkel of webshop plaatsen hier immers ook geen foto's van de nieuwste collecties ;) Een foto van je studio, het plaatsen van een publicatie, het showen van je nieuwe bedrijfskleding etc. vind ik leuker om te zien, dat gaat echt over het ondernemen!

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:10

Als je via mail facturen verstuurd is het totaal niet duur na de gratis mailtjes meen ik 0,40 cent

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:24

Ik ga ook in excel mijn adminstratie bijhouden.
En werk veel voor particulieren dus dan hoef ik niet perse een factuur te maken.

Annash
Blogger

Berichten: 26570
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:38

Ik ben er ook weer in dit topic :)

Voor de mensen met webshop: werken jullie met een payment provider? Zo ja, welke en waarom?

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:39

Ik heb dan wel geen webshop maar vind het ideaal om
met Ideal te betalen. Ik skip eigenlijk door als dat niet kan. Dan zoek ik hetzelfde wel ergens anders.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:41

@ Annash: wij hebben Sisow als PSP. Wat het kost weet ik niet meer (kan ik wel opzoeken). Mollie hebben we ook overwogen, maar de kosten per transactie waren heel erg hoog. Dan heb je ook nog Ogone, maar die hebben weer heel hoge aansluitkosten als ik het me goed herinner. En aansluitkosten zijn het wel waard als het goed werkt, maar Ogone had verder geen betere voorwaarden. Sisow werkt in ieder geval echt heel erg goed, met een zeer regelmatige uitbetaling en een uitstekende service. :)

@ Zooist: een PSP zorgt er altijd voor dat je met iDeal (en soms nog veel meer vormen) kan betalen in een webshop.

anoniem45673
Berichten: 786
Geregistreerd: 07-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:44

Wij werken met RaboOmnikassa. Hebben goede ervaringen met de bank en geeft een vertrouwd gevoel en goed beveiligd. De service mbt installatie was goed. En vanuit de website werk ik met een plugin Pronamics (dus dat bedrijf maakt het technisch mogelijk, bij hen hebben we een licentie). Ik vond het belangrijk dat het NL bedrijven waren en dat er goede mogelijkheden waren tot contact en service, maar vooral veilig. Tot nu toe blijkt dat ook te kloppen.

Binnen de RaboOmnikassa zijn overigens alle betaalvormen mogelijk, ideal, omnitrix, maar ook creditcard e.d.
Laatst bijgewerkt door anoniem45673 op 16-10-12 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:45

Zooist schreef:
Ik heb dan wel geen webshop maar vind het ideaal om
met Ideal te betalen. Ik skip eigenlijk door als dat niet kan. Dan zoek ik hetzelfde wel ergens anders.

wat mij tegen viel was dat h&m niet eens ideal heeft !!!
bestelde er gister voor mijn dochter..

Annash
Blogger

Berichten: 26570
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:50

Szan schreef:
@ Annash: wij hebben Sisow als PSP. Wat het kost weet ik niet meer (kan ik wel opzoeken). Mollie hebben we ook overwogen, maar de kosten per transactie waren heel erg hoog. Dan heb je ook nog Ogone, maar die hebben weer heel hoge aansluitkosten als ik het me goed herinner. En aansluitkosten zijn het wel waard als het goed werkt, maar Ogone had verder geen betere voorwaarden. Sisow werkt in ieder geval echt heel erg goed, met een zeer regelmatige uitbetaling en een uitstekende service. :)


Het nadeel van Mollie is inderdaad de hoge transactiekosten. Ik heb Icepay/Buckaroo ook nog op mijn lijstje staan. Zit er eigenlijk aan te denken om een stuk of vier betalingsmethoden beschikbaar te stellen, waaronder Ideal (geen zorgen Zooist, jij kunt straks gewoon bij mij bestellen als je dat zou willen :P) en Paypal.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:55

Ik meld me ook weer :)

Vwb foto's tonen in het topic, daar zou ik niet blij mee zijn; zo creeer je enorme topicvervuiling en ik bedoel het niet bot, maar het interesseert me niet om een boel foto's te zien. Liever zie ik dan een linkje naar je site als je een leuke shoot hebt gedaan. Dan zou ik zeker even kijken.

Administratie in de trimsalon is niet op rekening te doen, dus zet ik adhv mijn agenda de klanten in een excelsheet waar ik ook de uitgaven in verwerk, een simpel debet credit balans. Voor de tuigmakerij maak ik wel facturen die ik daar ook in verwerk.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:58

Gelukkig Shanna! :D

Ik bestel heeeeeeel heeeeeeeeeeeeel soms bij H&M. Maar vind het ook erg irritant.

MerelBormans

Berichten: 1153
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:58

Even om verwarring te voorkomen, het was een vraag omdat er werd gezegd dat als we ons best zouden doen er een nieuw topic gemaakt kon worden, ik zal hier ook geen foto's plaatsen, ik snap dat niet iedereen daar op zit te wachten, maar in het oude topic dacht ik dat het wel een aardige opvulling kon zijn.

Wat mij betreft is het prima zo, ik hoef dit topic ook niet "vol te spammen" met foto's, daar zijn inderdaad andere topics voor.

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:06

Zooist schreef:
Gelukkig Shanna! :D

Ik bestel heeeeeeel heeeeeeeeeeeeel soms bij H&M. Maar vind het ook erg irritant.

Voor mijn dochtertje hebben ze nog wel eens leuke dingen..
Maar je wordt bijna verplicht om onder rembours te bestellen..
Want aan de acceptgiro hebben ze een limiet gesteld ( of ik doe wat fout )

( is overgens de eerste keer dat ik bij H&M bestelde )