Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-12 21:09

Mijn vraag is luid en duidelijk :

Kan mijn stagebedrijf mij ontslaan omdat ik meer begeleiding nodig heb dan andere stagiaires. Ik doe mijn best en kom nooit te laat. enkel is de reden dat ze dreigen met ontslaan ofwel ontbinding van de overeenkomst dat ze teveel tijd aan mij moeten spenderen. Ik vraag dus teveel.

paginas / websites zijn ook welkom en waar kan ik verder info erover vinden ?


Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:10

Heb je geen stageovereenkomst getekend? :)
Bij alle overeenkomsten die ik heb getekend staat inderdaad dat zij ten allen tijde het recht hebben om....


12/01/2015 - 20/45

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:12

Kun je dit niet op je school aankaarten, zodat zij eens met bedrijf om tafel kunnen?

Anoniem

Re: Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:15

Ik zou inderdaad ook eens voorstellen om met je school te praten, en wellicht dat je stagebegeleider op school eens om de tafel kan gaan zitten met je stagebegeleider op stage.

En wellicht ook wel uitkijken naar een andere stageplek.. Ik zou het in ieder geval al niet eens kunnen waarderen als mijn stageplek me daarmee zou belemmeren.. Je bent op je stage om te leren.. De een heeft daar meer begeleiding in nodig dan de ander.. Kunnen ze dat niet hebben, wordt dan geen stagebedrijf .. :=

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:16

Voor zover ik weet hebben de meeste stageovereenkomsten een regeltje (zo'n kleine lettertjes regeltje) dat zij dit inderdaad mogen doen :j

Als je een overeenkomst hebt getekend lees deze dan even goed na, en ga even in overleg met school :j

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

avalonnancy

Berichten: 873
Geregistreerd: 04-07-08
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:16

het ligt helemaal aan de situatie, als jij bijvoorbeeld niet kan voldoen aan het niveau waar je voor stageloopt en het stagebedrijf ziet dat dan kunnen ze daar inderdaad bij aangeven dat jij het niet gaat redden en idd de overeenkomst stopzetten.

als jij na herhaardelijk dingen uitleggen het nog steeds niet oppakt of niet genoeg inzet toont ook.

in principe ben jij hetzelfde als een gewone werknemer. voldoe je niet dan kunnen ze je inderdaad " ontslaan " net zoals ze bij een werknemer zouden doen als ze daar ontevreden over zijn.

het is anders als jij vanuit school uit al een opmerking mee krijgt dat je een leerling bent die meer begeleiding nodig heeft.
dan weet het stagebedrijf dat vantevoren en hadden ze voor het aangaan van de overeenkomst moeten weten dat er bij jouw begeleiding meer tijd in gaat zitten.

Avalon Gribaldi X samber, 21 april 2de paasdag bevallen van een prachtig zwart shabrak bont schoentje van de fewspot hengst meander!
12 maart 2013 bevallen van een prachtig hengstveulen!! Doniahoeve's Twinkling king

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Re: Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:21

weet niet wat voor stage het om gaat en welk jaar je zit, maar wat wij merken als we stagiaires hebben op het werk dat de motivatie/inzet ver te zoeken is....in mijn tijd (en nee, ben nog niet zo oud....) hoefde ik zo''n houding al de huidige stagiaires niet te hebben hoor

Endurance klasse 2, 3 startgerechtigd.

RoWi

Berichten: 6885
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:30

Wat naar! Niet leuk dat ze daarmee gaan dreigen, je bent daar immers om te leren en ervaring op te doen!
En van zo'n dreigement wordt je zelfvertrouwen (en dus zelfstandigheid) ook niet bepaald beter :n |o

Het ligt denk ik aan de overeenkomst die je getekend hebt, het zou in de voorwaarden moeten staan.
Wat is het voor bedrijf? Welke branche? Gewoon om een idee te krijgen :)

Ik zou in ieder geval meteen morgen contact opnemen met je begeleider vanuit school.
Het lijkt mij slim als je je begeleider uitnodigt om op je stageadres te komen praten.
Samen kun je dan kijken hoe je hieruit kan komen. Het zou zonde zijn als je inderdaad iets anders moet zoeken! :)

Keep calm and eat chocolate! :D

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:35

MissPippin schreef:
weet niet wat voor stage het om gaat en welk jaar je zit, maar wat wij merken als we stagiaires hebben op het werk dat de motivatie/inzet ver te zoeken is....in mijn tijd (en nee, ben nog niet zo oud....) hoefde ik zo''n houding al de huidige stagiaires niet te hebben hoor

Dat is zeker waar, al ga ik er niet van uit dat de TS een waardeloos iemand is die geen inzet toont of motivatie mist.

TS wat doe je voor een opleiding? Misschien past deze stage niet goed bij jou?
Ik vond de eerste DA-klniek waar ik stage liep 3x niks en kreeg er 6-jes
de 2e DA-kliniek waar ik stage liep vond ik fantastisch en kreeg ik 9-ens

Het kan dus ook aan de klik tussen jou en het bedrijf liggen :j

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-12 21:35

front office in de recreatie branche is het ,

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-12 21:36

mijn inzet is trouwens goed, doe echt mijn best maar blijkt niet afdoende te zijn. mijn geheugen (kortetermijn) is niet zo goed en ik ben toch wel onzeker in veel dingen. Zoiets als wat ik vandaag te horen kreeg werkt dan ook niet mee

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:39

Hoelang loop je er al stage?

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:40

shadowflower schreef:
mijn inzet is trouwens goed, doe echt mijn best maar blijkt niet afdoende te zijn. mijn geheugen (kortetermijn) is niet zo goed en ik ben toch wel onzeker in veel dingen. Zoiets als wat ik vandaag te horen kreeg werkt dan ook niet mee

Wat ik vaak deed was een schriftje mee nemen naar stage en in het begin alle belangrijke dingen daarin noteren.
Dan kun je ze thuis nog eens rustig na lezen.
Zeker als je korte termijn geheugen niet optimaal is, is dat een goed iets om te doen :j

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-12 21:44

vanaf half feb. loop ik er al stage , de stage loopt tot eind mei

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:47

Neem gewoon morgen contact op met school en leg de situatie uit. Vraag een gesprek aan waarin je samen met school en stagebedrijf om de tafel gaat zitten.

Ze zullen je niet zomaar ontslaan, meestal krijg je nog wel een 2e kans. :j

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-12 21:56

heb al een gesprek gehad met leraar , begeleider en ikzelf . daaruit kwamen punten. deze heb ik met de volle 100 procent verbeterd . tijdens de vergadering was iedereen tevreden en kreeg ik ook dit te horen en daarbij ook de punten die ik nog moest verbeteren. Dit heb ik opgeschreven en hier werk ik aan. derhalve kwam vandaag ineens ter sprake dat wanneer ze 'nog zoveel energie aan mij moesten verspillen ' ze niet wisten of ik mijn stage kon afronden.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:02

Jeetje wat naar zeg, lijkt me helemaal niet fijn als je zo hard je best doet en dan nog wordt het niet gewaardeerd. Ik hoop dat school je kan helpen en dat je gewoon je stage af kunt ronden. Zal wel niet met heel veel plezier zijn, maar beter dan opnieuw moeten beginnen. Succes.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:04

Maar heb je een idee dat dit op waarheid berust?
Moeten ze ook meer energie steken in jou dan in andere stagiaires?

Kijk als jij vanaf februari al dezelfde werkzaamheden doet dat kan ik best begrijpen dat een bedrijf nu toch wel verwacht dat je al wat dingen (half) zelfstandig kan.
Vergeet niet dat een bedrijf dit meestal niet doet om je te pesten. Ik heb helaas ook een keer aan een stagiaire moeten vertellen dat ze dit beroep beter uit dr hoofd kon zetten omdat ze gewoon absoluut niet geschikt was. En dat is als begeleider vanuit het bedrijf echt niet makkelijk en leuk hoor :n

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-12 22:14

Ik doe zelf inchecken/uitchecken fietsverhuur voor een groot deel kan k ook al , in het systeem werken kan ik ook deels .. al heb ik daar niet veel bevoegdheden ... verder alle lijsten uitprinten al maak ik daar soms een foutje maar goed .. t is zo n ouderwets dos systeem daar lijkt t op ... info opzoeken voor gasten , mn duits is beter geworden
enkel als ik bijv. vraag waar dit of dat ligt dan vinden ze dat ik zelf moet gaan zoeken en ik mag vooral geen fouten maken

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-12 22:16

wat ze overigens willen is dat ik als een volleerd werknemer de deur uit stap . in 3,5 maand tijd ...

kensha

Berichten: 3915
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:17

Ligt aan je contract die je hebt gekregen.

Ik had eerst een stage bij een magazijn in mijn administratieve opleiding en ik vond er geen bal aan en daardoor deed ik ook daar gewoon weinig.

De baas van het bedrijf had het natuurlijk al gemerkt en ik kreeg meer opdrachten om uit te voeren dan om zelf dingen te doen.
Hij zei van hou het een weekje vol omdat het voor jou diploma was.
In andere woorden, het was een top baas maar het werk was niks voor mij maar ik had het toch afgerond.

Maar in feite ligt alles als het goed is in jou contract vast.

Building up my Body.
67,8kg, 9% lichaam vet.

R.I.P Now-or-Never 10-06-2016

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:22

shadowflower schreef:
Ik doe zelf inchecken/uitchecken fietsverhuur voor een groot deel kan k ook al , in het systeem werken kan ik ook deels .. al heb ik daar niet veel bevoegdheden ... verder alle lijsten uitprinten al maak ik daar soms een foutje maar goed .. t is zo n ouderwets dos systeem daar lijkt t op ... info opzoeken voor gasten , mn duits is beter geworden
enkel als ik bijv. vraag waar dit of dat ligt dan vinden ze dat ik zelf moet gaan zoeken en ik mag vooral geen fouten maken

Je kunt niet leren zonder fouten te maken, maar dat ze je zelf laten zoeken vind ik wel een goed iets.
Door zelf dingen te doen leer je meer dan dat mensen je alles maar aanwijzen.

Misschien toch nogmaals eens om de tafel gaan zitten. En dan uitleggen dat jij het idee hebt dat je goed verbeterd en dat je dus onaangenaam verrast was toen zij aangaven dat ze je ontslaan als je niet verbeterd.
Misschien kunnen ze dan duidelijk aangeven waar de knelpunten zitten.

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:22

shadowflower schreef:
wat ze overigens willen is dat ik als een volleerd werknemer de deur uit stap . in 3,5 maand tijd ...

Wee blij met zo'n stagebedrijf. :j
Bij veel bedrijven mogen de stagiaires alleen koffie halen, archiveren en post rondbrengen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

mysa

Berichten: 10444
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:23

Klinkt nogal veeleisend, hebben ze vaker stagiaires? Vraag me af of die dan wel voldoen...

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Kan mijn stagebedrijf mij zomaar ontslaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-12 22:26

ze hebben vaker stagiaires ja . is een groot bedrijf ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 54 bezoekers