[ENQ]Effect van paarden op mensen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

[ENQ]Effect van paarden op mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 17:17

Beste bokkers,

Ik ben Maria, ben studente SPH en zit momenteel in mijn afstudeerfase. Hierbij wordt er van mij verlangd dat ik een kleinschalig onderzoek doe en hierover een artikel zal schrijven wat evt. geplubiceerd kan worden in een vaktijdschrift. Nu doe ik mijn onderzoek over Equitherapie. Mijn onderzoeksvraag luidt als volgt: Heeft EAT invloed op het gedrag en/of de persoonlijkheid van kinderen/ de jongeren (6- 18 jaar) met een autisme spectrumstoornis? Hierbij staat EAT voor Equine Assisted Therapy.

Helaas blijkt het heel lastig om de beoogde doelgroep te bereiken en heb ik nu het onderzoek iets aangepast waardoor ik de vragen kan stellen aan iedereen die maar geïnteresseerd is. Vragen die aan bod komen zijn o.a. Is paardrijden meer dan alleen een hobby? Welk effect hebben paarden op jou? Ook zal er een klein deel over equitherapie gaan en het vergoeden hiervan door zorgverzekeraars.

Het neemt nog geen 5 minuten tijd in beslag:)

http://www.thesistools.com/web/?id=262761

Alvast bedankt voor het invullen!

M.v.g. Maria

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14515
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [ENQ]Effect van paarden op mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:54

Vanaf vraag 6 klopt de vragenlijst niet... Ik weet niet wat het is, dus vink ik nee aan. Vervolgens krijg ik dan de vragen als Gelooft u erin, of ik het eens ben met een stelling, of ik het begrijp van verzekeringsmaatschappijen.. tja, ik kan de rest gewoon niet/moeilijk invullen.. want ik weet toch niet wat het is? Dan kan ik mijn mening niet vormen. Dus heb op alles nee geantwoord.

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Re: [ENQ]Effect van paarden op mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:03

De schakeling tussen u en je is nogal raar. Overigens vraag 4 zou ik een neutraal bij voegen, nee klinkt alsof de gezondheid erop achteruit gaat. Vraag 8 is krom, moet ik ermee instemmen dat het niet vergoed wordt, of moet ik zeggen of het wel of niet vergoed zou moeten worden.
Daarbij weet ik ongeveer wat het is, maar voor mensen die het niet weten zou een uitleg zeker geen overbodige luxe zijn.
Ik heb hem wel ingevuld, heb op vraag 8 nee geantwoord wegens de onduidelijke vraagstelling.

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 19:56

Ik kan mij inderdaad voorstellen dat er wat verwarring is gewekt door de (her en der) kromme vraagstelling. Ik had uit mijn vorige enquête enkele vragen overgenomen en deze waren in eerste instantie voor mensen bedoeld die bekend waren met equitherapie. Ik hoop dat de onduidelijkheid nu weggenomen is. Alvast bedankt iedereen voor het invullen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34827
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:38

Ook ik vind het geen goede enquete. Ik vraag me echt af of je met deze vragenlijst een antwoord gaat vinden op je onderzoeksvraag. Volgens mij werkt het beter als je de doelgroep of ouders/begeleiders van de doelgroep, mensen die de therapie geven ed benaderd met een vragenlijst of een interview met gestandaardiseerde vragen. Dan krijg je pas echt antwoord op de vraag wat de effecten van equitherapie zijn. Mijn tip zou zijn om er eens goed naar te kijken met de docent die je begeleidt in de afstudeerfase. Een goede vraagstelling met goed opgezet onderzoek zijn de basis om toe een goed eindresultaat te komen.

Kun je ook via de website van http://www.equitherapie.org geen mensen benaderen die je kunnen helpen met je onderzoek? Lijkt me dat zij er ook baat bij kunnen hebben. Maar kan me ook voorstellen dat je hen reeds benaderd hebt.

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 09:33

de site is inderdaad al geraadpleegd en in eerste instantie heb ik de ouders ook getracht te bereiken, helaas heb ik daar de contacten niet voor en moet dat via de equitherapeuten. Deze gaat al rond maar daar gaat wat tijd overheen. Interviews voer ik met ongeveer tien therapeuten en ik probeer ook een oefensessie mee te pakken. Het is geen onderzoek in die zin dat het publiekelijk gemaakt word, maar het is research voor mijzelf om mijn artikel ergens op te baseren. Het is namelijk geen afstudeeronderzoek maar een meesterproef. In het artikel kan ik de enquête die hier staat gebruiken omdat ik het zo kan brengen dat een x percentage van paardrijdende mensen aangeeft dat het paard een positief effect heeft op hen en dat er aangegeven wordt dat men zich kan voorstellen dat equitherapie effect heeft op kinderen met een autismespectrumstoornis en er zijn zelfs al een aantal cases genoemd die ik kan gebruiken in mijn artikel. Ik dank jullie voor je meedenken, maar ik heb zeker wel wat aan de uitkomsten. Als het een wetenschappelijk onderzoek had moeten zijn, had het qua opmaak en inhoud ook niet op bokt geplaatst geweest.

_Marte
Berichten: 114
Geregistreerd: 24-02-05
Woonplaats: Meedhuizen

Re: [ENQ]Effect van paarden op mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:03

Kan ik hem ook nog invullen? Wil mijne ook misschien invullen, duurt maar 5 min.(zie onderschrift)

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Re: [ENQ]Effect van paarden op mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 15:24

Uiteraard! Zal de jouwe ook invullen! Bedankt!

Corelli

Berichten: 10001
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: [ENQ]Effect van paarden op mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:19

Ik ga regelmatig mee met een ponykamp van de SVA (stichting vakanties autisme) Misschien zou je de SVA kunnen benaderen om te vragen of je via hen je doelgroep kunt benaderen :) Succes!