Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:20

Yellowfish, oei sterkte! Je hebt ´m vast al eerder gehoord, maar... prioriteiten stellen! You can do it!

En ja, het is ook een fijn gevoel :D

Ineke, tsja als ze zelf niet heeft geluisterd snap ik het ook wel.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:18

Het mooie is dat alles in principe evenveel prioriteit heeft; zowel de twee vakken waarvoor de essays en het tentamen zijn, als mijn scriptie, zijn 10 ECTs.. :') en moet alledrie toch echt dit semester afronden wil ik volgend jaar aan mijn master mogen beginnen en geen langstudeerboete hebben (heb een jaar HBO gedaan voor ik aan de uni begon) :=

Maar, komt goed. Ik kan het - ik kan het - ik kan het. -:) -:)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:34

Zo, ik heb weer een leuk gesprek gehad met mijn begeleidster :D Ze is zo lief en hulpvaardig, vond mijn tweede hoofdstuk super geschreven, vindt dat ik een heel leuke aanpak van mijn onderwerp heb en is erg benieuwd naar wat ik nog ga schrijven. En ze heeft zelfs al voorgesteld dat ik volgend jaar m'n masterthesis ook bij haar mag gaan schrijven :) Ik schrijf nu een analyse van een DVD-serie en ze zei dat het voor mij bv. leuk zou zijn om een stage te doen bij een productiehuis en te helpen bij het opzetten/schrijven/filmen van een nieuwe serie :wow: En ze heeft me meteen namen en contactpersonen gegeven dus ik ben even helemaal :):)

Oef Ineke, wat een begeleider. Maar het zijn wel vaak net zo'n mensen die heel veel kennis hebben. Gelukkig kan jij wel met 'm overweg :D

Succes, Yellowfish! You can do it *\o/*

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:23

Ik heb vandaag al mijn spullen ingeleverd! Nog grote verwarring onder de studenten op de valreep van de einddatum... Volgens de info op blackboard (werken jullie daar ook mee? Soort online werkomgeving waar elk vak een eigen 'map' heeft), moesten de documenten voor de fraude controler opgestuurd worden volgend een bepaalde codering die eindigt op .doc.... Ik werk met word2007 en heb alles opgeslagen als .docx en er werd nadrukkelijk vermeld dat er alleen .doc documenten in behandeling (en dus aftekening!) genomen worden... Ging het voor de zekerheid nog eens navragen (ik stuur al 4 jaar lang .docx documenten naar de fraudecontrole :+ ), en de mevrouw was helemaal in shock dat ik geen pdf ervan had gemaakt :+? Dus ik nog eens uitgelegd wat op de website stond, maar blijkbaar was dat heel dom van me.... :p voor de zekerheid nog maar en een pdf versie en een .doc versie ingeleverd......

So beware........ :+

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:46

Fijn, onduidelijkheid over doc(x). Werkt het bij jullie met Ephorus? Want daar moet ik het uploaden, zal bij mij dan ook wel leuk worden :+

Ik ga vandaag hard aan het werk! :D
Eind van de dag hoop ik weer 2 hoofdstukken af te hebben, beide heb ik al in een ruwe versie uitgeschreven, nu enkel nog aanpassen / figuren aanpassen etc.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:08

Nee, wij moeten het gewoon naar een e-mail adres versturen en alles wat daar binnenkomt wordt door de fraudecontrole gehaald.

Succes :D

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:00

Ephorus wordt bij mij er niet over gegooid, begeleider kent mijn schrijfstijl en vertrouwd erop :)
Maar kan volgend jaar verandering in komen, want de accreditatie commissie wil dat elke universiteit elke bachelor en masterthese door Ephorus gaat halen.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:08

Bij ons moet alles verplicht door Ephorus :)

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:24

Wat is Ephorus?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:30

Ephorus is een database. Je stuurt je tekst in, die door het systeem wordt gecontroleerd op overeenkomsten met andere documenten, en vervolgens zelf ook wordt opgenomen in de database :)

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:32

Wat interessant, nooit van gehoord :o ik moet mijn scriptie geloof ik ook gewoon mailen en dan zullen zij wel een check doen op plagiaat. Ze doen maar, ik heb niks overgepend (alleen quotes met verwijzing uiteraard :D ).

Zouden nou veel mensen plagiaat plegen dat ze dat nog altijd checken? Vraag ik me altijd af...

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:38

Hier schiet het ook niet echt op. Heb dan een maand uitstel gekregen wegens het overlijden van mn vader, maar ik kan mij echt niet concentreren. Daar komt bij dat mn vriend het ook heeft uitgemaakt een week na de begrafenis. Zit echt dus half jankend mn scriptie te schrijven....

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 13:53

Lau, jemig zeg, wat vreselijk naar van je vriend..alsof het verliezen van je vader nog niet erg genoeg was. ;(
Ik zou je graag helpen, kan je alleen alle succes en sterkte wensen helaas.

Wij hebben ook zo'n plagiaatchecker, alleen niet Ephorus. Vind het wel grappig, vaak vindt-ie overeenkomsten op hele maffe websites. Ik heb zojuist mijn introductie en eerste hoofdstuk opgestuurd naar mijn begeleidster, jeej! *\o/* Nu hopen op goede feedback..

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:25

Ik ben klaar met mijn allerlaatste tentamen dus ik kan nu echt knallen voor mijn scriptie!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:37

Lautje, ontzettend vervelend! Ik wens je heel veel sterkte toe en ik hoop dat het je gaat lukken.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:07

Yellow wat balen dat het allemaal niet echt op schiet :(:) Je kunt het *\o/*
MG wij werken ook met blackboard, maar mijn scriptie moet ik uiteindelijk in het scriptiedossier(.nl) zetten. Fijn dat alles ingeleverd is!
Ffortuna, ik denk dat het meer gebeurd dan wij denken!
Dani, fijn de eerste dingen naar je begeleider!


Bij ons ook een fraude controle, alleen via Urklund

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:15

Ik weet uit ervaring dat bij ons vrij veel fraude gepleegd wordt, helaas. Niet alleen met 'werkstukken', maar ook tijdens tentamens! Laatst is zelf iemand 'vriendelijk' verzocht om een andere opleiding te gaan zoeken :/

Lau, wat rot allemaal! Dikke knuffel :(:)

Splash, ik heb precies het tegenovergestelde; klaar met de these en nog 6 tentamens te gaan := ik krijg langzaam paniek.. Heb de langstudeerboete boven m'n hoofdhangen (waar ik opzich nog mee leven kan...), maar die harde knip vind ik echt ellendig ;( wil graag afstuderen in anderhalf tot twee jaar!

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:47

Die van mij is gister elektronisch ingediend :D
Dan wordt hij gecontroleerd op plagiaat enzo en dan volgende week nog afdrukken en klaaaar!
Geen schrijfwerk meer! JOEPIE!

Voor iedereen die nog bezig is: veel sterkte, succes en inspiratie! OOIT kom het af :D Je staat ervan versteld hoeveel een mens onder tijdsdruk kan presteren! GO GO GO!!!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:38

Wij moeten gewoon uploaden op blackboard + hard copy afgeven aan onze begeleider :j

Gefeliciteerd allemaal! Zal een hele last van je schouders zijn *\o/*
Ik ben net aan m'n laatste hoofdstuk begonnen en moet zeggen: ik heb er plezier in :D Ik heb zoooo'n fijn onderwerp! Heb net nog zo'n 1000 woorden en ik ga voor 4000 vandaag, morgen nog 4000 en dan zou ik klaar moeten zijn :D

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:41

Ohjee.

Ik heb net de richtlijnen nagekeken en we mogen max. 90.000 tekens (incl. spaties) hebben en ik zit nu halverwege hoofdstuk 3 al aan 73.000. En ik moet dus nog mijn algemene inleiding en conclusie schrijven en een half hoofdstuk := Ik heb mijn begeleidster gevraagd hoe strikt die richtlijn is omdat ik anders bijlange niet zo grondig kan zijn als ik wil. En tot nu toe is alles heel relevant dus ik vind niet echt dat ik iets kan laten vallen... Hopelijk is die 90.000 een richtlijn en mag ik er iets over zitten. Hoop dat ze snel antwoordt :=

FOG

Berichten: 388
Geregistreerd: 14-07-06
Woonplaats: 050 en soms 0513

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:40

Yasmine, volgens mij is bij ons 5% overschrijding standaard toegestaan, in sommige gevallen 10%. Dus je mag er waarschijnlijk sowieso wel wat overheen toch? Een tekentje meer of minder.. :P

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:31

Hoe doen jullie het eigenlijk met de opmaak van jullie scriptie? Bij ons wordt verwacht dat het eindresultaat er professioneel uitziet (dus er wordt verwacht dat je het opmaaktin bijv Illustrator en dat je naar de drukkerij gaat om het netjes te laten printen en inbinden met een kaft en alles). Dit staat zelfs in de beoordelingscriteria.
Ik kan met Word prima overweg, en daarin kun je natuurlijk wel een redelijk product leveren, maar als ik zie wat sommige van mijn medestudenten aanleveren....zo gelikt krijg ik het nooit voor elkaar.

Hoe doen jullie dat, of zijn de eisen bij ons *overdreven* ?

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:32

Ik werk gewoon in Word en laat het wel inbinden maar da´s meer voor de leuk........

FOG

Berichten: 388
Geregistreerd: 14-07-06
Woonplaats: 050 en soms 0513

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:03

Ik ook gewoon in Word, volgens mij is dat bij ons ook gewoon de standaard. Het moet vooral zakelijk blijven dacht ik, dus niet al te veel toeters en bellen qua lay-out. Gewoon duidelijk opgedeeld in genummerde paragrafen dmv kopjes (die dan wel in een leuk kleurtje, standaard word-opmaak :P).
En inbinden is geloof ik wel de bedoeling, maar dat doen ze hier wel bij de Repro op de faculteit zelf.

Heb net een ander paper ingeleverd, dat hadden ze geloof ik bij een copyshop laten inbinden. Was het 40 euro voor twee exemplaren! Gelukkig is dit een groepsproject dus delen we de kosten..

Edit: even techinische verzorging van werkstukken erop na geslagen (RUG):

Citaat:
'Bij de faculteit der Letteren is Word het standaardtekstverwerkingsprogramma. Daarom is
het uitgangspunt bij deze aanwijzingen dat je gebruik maakt van Word 2003 (of een recentere
versie). Indien je van een ander tekstverwerkingsprogramma gebruik maakt, dien je de
aanwijzingen overeenkomstig aan te passen. Verder geldt dat de eisen zoveel mogelijk
overeenkomen met de standaardinstellingen van Word, zodat je bijna geen wijzigingen hoeft
aan te brengen in de vaste instellingen.'


en over inbinden:
Citaat:
'Gebruik een doorzichtige omslag, zodat de titelpagina te zien is. De pagina’s moeten dusdanig
bijeengehouden worden dat geen bladen kunnen zoekraken. Het handigst voor kleinere
opdrachten (tot 25 pagina's) zijn de zgn. snelhechters. Neem nooit de afzonderlijke bladzijden
van je verslag op in aparte plastic insteekhoesjes. De docent moet ze er dan stuk voor stuk
uithalen en er is dan een kans dat bladen zoek raken. Voor grotere opdrachten verdient het de
voorkeur deze in te binden bij een Repro of Copyshop. '

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:45

Zo ben hier even niet geweest maar leuk om te lezen dat het bij de meesten goed gaat. Pff Lau heel veel sterkte met het verlies en hoop dat je nog de concentratie/motivatie kan vinden om verder te gaan.
Wij gebruiken ook word en moeten geloof ik inleveren in pdf, ook ter controle van plagiaat.
Ik heb zelf nogal stress.. Alles moet tegelijk af en met sommige dingen loop ik niet meer helemaal op schema. Inmiddels is wel mijn 2e casus voor mn diagnostiekaantekening goedgekeurd en moet ik er nog 1. Ik moet ook nog mijn eindverslag schrijven van mn stage en ben daarnaast bezig met het laatste deel van onze scriptie. Analyses zijn redelijk gelukt, nu nog even goed weergeven en discussie en conclusie uitbreiden. Morgen heb ik een afspraak op de uni om te bespreken hoe we dat gaan aanpakken. Resultaten vallen helaas iets tegen. We wilde verschillen vinden tussen empathie in de klinische groep en de normale controlegroep maar we hebben alleen verschillen gevonden tussen de adhd groep en controle groep. Wat er vooral uit is gekomen is dat er een groot verschil is tussen jongens en meisjes. Dit moeten we dus nog soort van gaan verklaren in de discussie, dus weer nieuwe literatuur gaan lezen. Maar ben steeds positieve want het eind is in zicht. Hoop dat ik alles op tijd haal met het oog op de langstudeerboete.