Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 01:19

ooeehhh
Flashbacks..

Heb mijn scriptie ( masters/ toen nog drs) al heel lang geleden geschreven... Bijna bezweken onder SOG toen!

Zo blij dat dát voltooid verleden tijd is! Heel veel sterkte allemaal!

zuske

Berichten: 822
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Groenekan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 01:24

riagr schreef:
ooeehhh
Flashbacks..

Heb mijn scriptie ( masters/ toen nog drs) al heel lang geleden geschreven... Bijna bezweken onder SOG toen!

Zo blij dat dát voltooid verleden tijd is! Heel veel sterkte allemaal!


Thanks, dat kan ik wel gebruiken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:17

Rhys schreef:
@Ffortuna, 30 pagina's voor je hele scriptie? Of begrijp ik iets verkeerd?

Klopt. Hij mag niet langer omdat ze met een tekort aan docenten zijn, het is al moeilijk of ze iemand gaan vinden als 2e lezer (zal wel moeten, maar goed). Dus meer dan 30, maximaal 40 pagina´s mag ik niet doen (excl. bijlagen overigens).

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:19

Mijn scriptie mag maar 15 pagina's beslaan. :+

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:25

Mijn scriptie mag ook maar 30 blz zijn :)

zuske

Berichten: 822
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Groenekan

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:37

Hier zelfde verhaal.

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:20

Ik ken ook mensen die minstens 120 pagina´s moeten hebben, dan hebben wij het toch beter ;)

Overigens kreeg ik een scriptie van iemand anders van mijn docent als voorbeeld voor de opbouw, en die was maar 23 pagina´s. Dus ik heb zo het idee dat als ik geen 30 pagina´s haal dat dat ook goed is.

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:27

Meestal is het een geval van: zorg dat alle info die nuttig en relevant is er in staat (zonder over de max te gaan) maar als je dan niet voldoende paginas hebt, heb je of niet goedgenoeg info gezocht, of is er gewoon nie meer. En als er niet meer is, moet je niet gaan opvullen met onzin, dus dan is je verslag gewoon korter.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:27

Mijn prof heeft ook liever een paper met minder pagina's maar grondiger uitgewerkt dan één van 30blz waar nog een hoop onzin in staat om de pagina's vol te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:28

en anders kom je met anderhalve regelafstand en een flink lettertype (verdana ofzo) ook een heel eind :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:29

Om die reden heb ik ook geen richtlijn, de een kan met z'n onderzoek de scriptie in 15 pagina's schrijven en ik zelf zit alleen met de instructie over de 15 pagina's heen :)

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:34

Ik ben as we speak aan het SOGgen .. Haha ik moet alleen nog een scriptie en 3 gevalsbeschrijvingen (1 voor het afronden van de stage en 2 voor het behalen van de aantekening diagnostiek) en dan met ik klaar met mijn studie Orthopedagogiek...
Ben wel al een beetje in de schrijfstemming omdat ik afgelopen week mijn vriend heb geholpen met meelezen en lopend maken van een paper (hij is promovendus), maar om dan echt zelf aan de slag te gaan is weer zo'n drempel!
Moet zo 'clienten' gaan bellen voor de 2e meting en vanavond random mensen gaan bellen voor de normeringsstudie pffff.. heb er echt geen zin in.. zeker met dit weer niet...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:35

Ik moet zo weer gegevens verwerken, ik schrijf veel liever dan cijfertjes staren en invullen :')

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:40

Ffortuna schreef:
en anders kom je met anderhalve regelafstand en een flink lettertype (verdana ofzo) ook een heel eind :')

Oh, bij mij is regelafstand 1,5 net een vereiste :j En Times New Roman 12.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:41

Hier ook :j

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:46

Hier niet, het maakt eigenlijk niet uit wat ik precies doe. Maar ik houd Calibri 11 aan, dat is geloof ik vergelijkbaar.

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:18

Geloof dat dat bij ons allemaal niet zoveel uit maakt, als je maar niet te bizar grote letters hebt enzo, mag wel, maar krijg je waarschijnlijk wel lagere punten. Opmaak moet er gewoon netjes uit zien en alles moet er in staan wat er in moet staan pretty much. Mijn begeleiders hadden 20 pagina's ook goed gevonden, tis 47 paginas geworden, met alleen info die dr ook echt in moest, hihi. Ok, das wel incl bijlages, maar mn bijlages zijn stiekum best wel belangerijk, dus die reken ik wel mee. (en afgezien van paar van de bijlages, geen fotos of plaatjes)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:19

Bijlagen worden niet meegerekend bij ons :P

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:20

Nouja, 1 van mn bijlages is het protocol met uitleg wat ik heb gemaakt. Dus dat is zegmaar het resultaat van mn onderzoekstage. Dus dat hoord er wel écht bij zegmaar. (en is totaal iets van 5 pagina's)

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:50

Airborn, wie is je begeleider? Even nieuwsgierig. Wil je de reden waarom wel per PB vertellen, liever niet in het openbaar hier op het forum. :)

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:54

Ah meer slachtoffers ;), hier nog iemand die bezig is met afstuderen! Wel in een andere richting dan de meesten hier zo te zien :) Ik studeer Technische Wiskunde aan de TU in Delft en ben in februari begonnen met mijn masterthesis.. Door een studiewissel vorig jaar en dit jaar weer terug naar de wiskunde, volg ik tegelijk ook nog 2 (eigenlijk 3) vakken omdat ik geen jaar wil uitlopen, dus is eh zacht gezegd nogal druk.
Voor mijn scriptie ga ik modellen ontwikkelen en doorrekenen voor de ambulancezorg, voor de locaties van ambulancestandplaatsen in Nederland. Werk daarvoor bij het RIVM, zit daar dan 3 dagen in de week en de andere 2 dagen werk ik in Delft ivm die vakken.
Wel interessant om de verschillen te zien met andere studies, met 30 pagina's voor mijn scriptie zou ik nu wel klaar kunnen zijn denk ik :+ Maar bij mijn studie is je thesis dan ook 42 ECTS, dus mag wel flink wat meer schrijven (en heb ook wat meer tijd).

Ik hoop ergens in september of oktober klaar te zijn. Mijn stage loopt tot eind augustus, maar weet niet of mijn scriptie dan ook echt klaar is. 42 punten voor m'n scriptie en 15 punten aan vakken tussen februari en eind augustus is wel erg ambitieus. Maar ga m'n best doen, want wil heel graag klaar zijn met studeren := Dus tijd om weer aan het werk te gaan nu :P

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:57

Verdorie, ik zie nu al een lange tijd te wachten totdat ik de computerkamer in kan pikken. Ik wil bezig!
Grrr.... Wachten is vervelend.

Ik ga morgen een dag meelopen bij een bedrijf, leuke afwisseling! :) wie weet zeg ik; goh, dit werk wil ik later ook doen :)

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:01

Wat fijn om dit topic tegen te komen! Ook ik ben druk bezig met mijn BA-scriptie en kan nu en dan wel wat motiverende woorden gebruiken, zeker met dit mooie weer! -:)

In mijn scriptie combineer ik Religiestudies (mijn bachelor) met Handschriftenkunde (waar ik zo goed als al mijn keuzeruimte mee gevuld heb). Onderwerp van mijn scriptie is Jacob van Maerlants Scolastica (1271), beter bekend als de Rijmbijbel.

Scriptie omvat 'maar' 10 ECTs dus moet zo'n 7500-10.000 woorden omvatten!
Laatst bijgewerkt door Yellowfish op 21-03-12 17:05, in het totaal 4 keer bewerkt

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:02

Dat is inderdaad vervelend, vuurneon := Wat studeer jij eigenlijk? Klinkt interessant, dat bedrijfsbezoek :)

Ik ga nu aan de slag met een inhoudstafel, zodat ik gewoon gaten moet opvullen. Mijn thesis gaat uit 3 delen bestaan:
1. samenvatting van de 2 theoretische analysemodellen
2. toepassing van die 2 modellen op de dvd-serie die ik analyseer
3. uitgebreide analyse van één aflevering

Ik heb echt zin om te beginnen schrijven, ben zo blij met mijn onderwerp :j En mijn begeleidster/prof is ook super, zit er zelf over te denken om volgend jaar mijn masterthesis ook bij haar te schrijven.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:24

Heerlijke is ook dat het bedrijfsbezoek ook totaal niet scriptie gerelateerd is haha, mag meekijken bij assesments (dus ook stiekem erg handig als ik zelf ga solliciteren want ik zie het nu echt het proces van interview tot daadwerkelijke assesment).
Ik studeer richting gedragswetenschap :) (ben een gamma'er :P ) overigens geen idee wat ik 'later' worden wil... Eerst maar afstuderen en dan zien waar uberhaupt een baan is.

Pittig om die 3 delen te doen! Moet je er dan ook 1 samenhangend geheel van maken of heeft elk z'n eigen conclusie en discussie?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-03-12 17:31, in het totaal 2 keer bewerkt