Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:05

MG, dat houdt in dat ik gesprekken (mijn case studies) uit moet werken. Dus een volledig gesprek op een rijtje zetten, incl. stiltes, stukjes die gemompeld worden etc. .... (zucht)
Kan me goed voorstellen dat je daar moeite mee hebt, juist dat soort dingetjes, die puntjes op de i, zijn zwaar... succes!!!!

Maar het komt goed!

Heino, dat ben ik ook van plan hierna :j

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:12

Scheelt wel, na een tijdje zie je door de bomen het bos niet meer, na een paar dagen kijk je er weer met een redelijk frisse blik tegenaan en kan je de laatste foutjes eruit halen :)

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:25

Ja, ik hoopt het!

Is er trouwens iemand hier die ervaring heeft met het refereren vanuit een website? Ik heb de hoop opgegeven om endnote nog aan het werken te krijgen. Maar ik heb dus een nieuwsbrief van een website, waarnaar ik moet/wil refereren, alleen hoe pak ik dat aan? In mijn referentie lijst heb ik de naam van de nieuwsbrief en jaar van uitgave etc genoemd, gevold door de url. Maar hoe moet ik dit in de tekst refereren? APA, jeeej -O-

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:36

Kan dat niet via een voetnoot?

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:37

Wij moeten refereren volgens de richtlijnen van het artikel waarvoor we schrijven.
Dat leidt ertoe dat we deze: http://www.elsevier.com/framework_products/promis_misc/apmrformat.pdf richtlijnen moeten gebruiken.
Daar kan ik het volgende in vinden (misschien heb je er wat aan):

Journal article in electronic format:
Morse SS. Factors in the emergence of infectious diseases. Emerg Infect Dis [serial
online] 1995 Jan-Mar [cited 1996 Jun 5];1(1):[24 screens]. Available from: URL:
http://www.cdc.gov/ncidod/eid/index.htm.

(ps: dit is natuurlijk een voorbeeld he ;) )

edit: volgens mij had ik je vraag niet helemaal goed gelezen.
Wij mogen er in de tekst naar refereren zoals naar alle andere artikelen en het gewoon in die lijst opnemen...

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:42

Mijn begleidster wil graag zien, dat ik het in de referentie lijst noem, maar ook een referentie in de tekst, dus voetnoot is helaas geen optie. Normaal refereer ik in de tekst met de auteur(s) en het jaartal waarin een artikel/boek is verschenen, maar nu weet ik dus alleen de naam vd nieuwsbrief en het jaar waarin het is verschenen. Ben aan het denken om gewoon onder anoniem te refereren dan, maar zal het voor de zekerheid nog eens navragen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:32

Kan je geen APA citation handboek consulteren? Ik kan je niet helpen want ik moet het met MLA doen, maar mijn begeleidster verwijst mij altijd naar het MLA citation guidebook. Want ik moet ook citeren uit DVD's en series etc., wat ook vage referenties zijn :P

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:46

Ik heb zo'n soort handboek inderdaad gevonden op internet, maar er staat dus in hoe je een website refereert, wat ik dus heb, maar voor de referentiei n de tekst staat er niks bij. Het enige wat me dus zinnig lijkt, is de auteur noemen, maar die is niet bekend :7 dussss ik ga nog even verder zoeken naar een leuke oplossing :')

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:46

_MG schreef:
Ik heb zo'n soort handboek inderdaad gevonden op internet, maar er staat dus in hoe je een website refereert, wat ik dus heb, maar voor de referentiei n de tekst staat er niks bij. Het enige wat me dus zinnig lijkt, is de auteur noemen, maar die is niet bekend :7 dussss ik ga nog even verder zoeken naar een leuke oplossing :')

Ik heb een heel handig apa documentje, als je even je email adres pbt dan stuur ik het je zo door, misschien staat daar in wat je zoekt :)

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:49

Je hebt pb, bedankt!

Ben ondertussen wel opgeschoten, heb alles zo ver af, wat ik af wilde hebben dit weekend en het is ook opgestuurd naar mijn begeleidster. Krijg nu ook eindelijk echt het gevoel alsof er een geheel aan het ontstaan is, dat op enkele kleine dingetjes na, redelijk 'af' geraakt. Hoop dat ik hem nu nog één keertje hoef aan te passen en hij dan eindelijk voor de echt weg kan!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:21

Wow even een paar blz bijlezen :oo

Ik ben net maar even bij mijn scriptiebegeleider binnen gewandeld om kennis te maken, aangezien ik nog niks had gehoord over mijn voorstel om een afspraak te maken. Lijkt een hele aardige en meedenkende man, heel fijn! Eindelijk iemand die wel mee wil denken!


Rhys schreef:
Zijn jullie eigenlijk ondertussen ook al bezig met solliciteren, zodat je straks niet in een zwart gat valt? En hoe zijn de perspectieven?
Ik ben nu wel bezig met iets, totaal niet op m'n vakgebied maar op dit moment kan me dat niet zoveel schelen, als ik zie hoeveel ex-studiegenoten niet aan de bak komen :oo

Ja en nee. Ik ben niet echt aan het solliciteren. Maar een paar weken geleden heb ik een gesprek gehad met 3 kantoren waar mijn interesse naar uit ging (Was een "individuele gesprekkendag" waar elk kantoor max 8 mensen voor uit mocht nodigen). Was erg interessant en wel 2 mogelijke werkgevers!
Verder houd ik wel de vacatures in de gaten, en als ik iets leuks zie zal ik wel solliciteren.

Perspectieven zijn lastig. Er zijn vacatures genoeg, maar er is ook heeeeel veel aanbod. Op de carrierebeurs hoorde ik dat 350 sollicitanten op die vacatures regelmatig voorkomen.
Maar ik geloof er in dat ik kan opvallen, dat ik mezelf kan verkopen en dat er een tijd komt dat ik echt wel een baan ga vinden. :j


Heino, lekker al die lekkere dingen tijdens het schrijven van je scriptie :))

Ffortuna Dat is wel even een heftig leventje zo :(:)



Wij schrijven de referenties volgens de leidraad juridische auteurs (online te vinden)


Voor de Tilburgse studenten: Uitstel van de harde knip voor de Tilburg University voor het collegejaar 2012-2013 is toegekend!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:32

SplashIsLief schreef:
Voor de Tilburgse studenten: Uitstel van de harde knip voor de Tilburg University voor het collegejaar 2012-2013 is toegekend!

wow echt??? *\o/*

Waar haal je dat vandaan?

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:39


_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:04

Oh wat fijn! Hopen dat er nog meer universiteiten volgen!

Gister een mailtje terug gehad van begeleidster, met feedback over de stukken waar ik nog onzeker over was. Ik mag dit nog met rust aanpassen en moet hem dan opsturen voor beoordeling. Spannend!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 12:39

Ik moet mezelf echt weer even motiveren na een tijdje weinig scriptiewerk gedaan te hebben. Lastig om dan weer op gang te komen..
Voor de nieuwsgierigen: Dit is waar ik me nu doorheen aan het worstelen ben, en hierna moet ik allerlei dingen gaan opzoeken in de Bijbel. Ook al van die lekker luchtige materie. :+

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:59

Wat tof Dani (dat vind ik serieus interessant :') )

Ik heb vanochtend mijn eerste hoofdstuk ingeleverd, voorzover hij af was, want ik mis nog wat Franse literatuur :). Ik heb het mezelf weer niet makkelijk gemaakt!

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:59

Zo, jullie gaan hard zeg.. Toch nog een pluspuntje bij het vallen van het kabinet :).
Rhys: ik ga denk ik wel langzaam aan beginnen met solliciteren. Ik denk alleen nog niet als gedragsdeskundige waar ik nu voor stage loop. Dat is naar mijn idee nog iets te hoog gegrepen. Ik denk dat ik ga proberen om ergens ervaring op de doen op een groep jongeren met gedragsproblemen/ handicap oid. Of misschien wel ergens iets met diagnostiek, hoop in juni mijn nvo diagnostiek aantekening te halen op mijn stage. Al werken ze op het moment op mijn stage niet echt mee, hoop ik toch dat het gaat lukken.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:50

Interessant Dani :D succes ermee! leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die aan het worstelen is met een scriptie die in verband staat met religie!

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:27

Mijn scriptie staat in zoverre in verband met religie dat ik het ga hebben over het seksueel misbruik binnen de rooms-katholieke kerk :')

zuske

Berichten: 822
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Groenekan

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 00:04

Ik ben klaar met mijn master Internationaal en Europees Belastingrecht. Vanmorgen mijn cijfer terug gekregen. Ik heb een acht gehaald. Met een 7.7 gemiddeld afgestudeerd. Mooi commentaar. Ik ben wel tevreden. :D Nu nog een baan zoeken :S.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 00:42

Gefeliciteerd Zuske *\o/* *\o/* Prachtige cijfers!



Ik heb vandaag mail gehad van de secretaresse van mijn begeleider dat ik 11 mei wel langs kan komen om eea door te spreken waarna ik kan beginnen. Ik heb echt niet de tijd om nog 3 weken te wachten als ik in augustus af wil studeren :\

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:25

Wow wat fijn zuske, gefeliciteerd!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 11:32

Gefeliciteerd! *\o/*
Splash, wat onhandig, het zit je echt niet zo mee hè? :(:) Is er geen andere datum te regelen als je aangeeft dat er veel druk op zit?

Ik ben weer bijbelquotes aan het verzamelen. Best interessant, kom leuke dingen tegen!

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:17

Gefeliciteerd zuske!

Ik heb het zo druk met mijn normale vakken, dati k het niet red om verder te gaan met de these nu. Zal dus ngo even tot zaterdag moeten wachten :=

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:20

Jeetje Splash, dat zit zeker niet mee! Moet je nu nog beginnen ook, mag dat nog wel? Ik begon in maart en dat was wel kiele kiele volgens mijn uni om in augustus af te studeren :(:)

Voor degenen die hun scriptie schrijven over religie, wat studeer je dan? En... nieuwsgierig, wat kun je ermee? Ik heb gewoon geen flauw idee hoor, daarom mijn vraag.