Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:35

s6801881 schreef:
In de methoden rapporteer je dan in ieder geval de alpha (schrijf ik het goed? dyslect O:) ) van je vragenlijst. Je hoort bij een proefpersonen onderzoek ook uitgebreid in te gaan op de demografische gegevens: hoeveel mannen waren er, hoeveel vrouwen, hoe waren ze verdeeld in je experimentele condities, wat is de leeftijd range, zijn er opvallende respondenten bij? Etc. Athans, dat wordt van ons verwacht.

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd waar jij onderzoek naar doet? Heb gisteren je voorstel-post terug gezocht maar daar stond het niet in -O-

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:45

Aha :)* Tilburg, daar ging mijn thesegenootje heen ja!

Dinges (ben slecht met namen, helemaal boktnamen), als je meer wilt weten: PB. Heb mezelf goed ingelezen in de GZ opleiding, sinds mijn eerste jaar (jaja doelgericht hahaha :o ) dus vragen staan vrij! :))

Maartje__: Ik doe onderzoek naar het gebruik van medische checklists onder medisch personeel. Een hot item in de socialepsycholgische medische hoek :')

Gezien de tijd ga ik maar eens koken! Morgen ben ik er weer, straks nog even één keer het hele these verhaal tot nu toe hardop lezen om te checken voor zinsconstructie (arme buren, dit werkt nog beter dan een slaappil) en dan gaat de laptop dicht en het forensische psychologieboek open :=

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:56

Mijn these ligt ook alweer op me te wachten.. vind het nu toch steeds lastiger om ernaar te kijken.

Ooooh, forensische psychologie leek me ook zo gaaf, helaas zijn er maar 24 plekken voor de master, waarvan de helft (minimaal) gereserveerd is voor studenten uit het buitenland.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:57

Forensische psychologie is in Groningen ook treurig helaas... Had het graag anders gezien!
T is alleen maar een bachelorvak... Geen opleiding.

Maastricht heeft volgens mij wel een soortgelijke opleiding?

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:01

In Maastricht is er wel een opleiding voor :)

maar ik bedoelde dat het vak me leuk leek en dat ik eigenlijk ook wel graag die kant op had gewild in de master.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:01

Ik heb het ook niet gehad, hadden ze in mijn tijd niet. Is pas later hipper geworden. Maar een master erin was wel leuk geweest :P liefst met rechten erbij, dat mis ik.

(ik ken zelfs geen minoren of major haha :') )

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:04

Hier is het ook pas sinds een paar jaar, die master is trouwens wel echt pittig. Je kunt je vrije tijd dan bijna opzeggen, zeg maar :+ . Volgens mij de enige opleiding binnen de psychologie waarmee je bijna gegarandeerd een baan krijgt :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:06

Valt helaas tegen, vriendin heeft het gedaan.... Maar kan al een jaar niets vinden helaas!

Geloof voor baan garantie kun je beter arts worden haha

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:08

Ooh, ik dacht juist dat de forensische psychologen heel erg gevraagd zijn? Meteen een illusie minder :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:09

Haha, ik heb nog overwogen om verpleegkunde te gaan doen: die zijn altijd nodig :')

Toen ik met de studie begon was het een toptijd dus ben allang wat illusies kwijtgeraakt haha

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:13

s6801881 schreef:
Aha :)* Tilburg, daar ging mijn thesegenootje heen ja!

Dinges (ben slecht met namen, helemaal boktnamen), als je meer wilt weten: PB. Heb mezelf goed ingelezen in de GZ opleiding, sinds mijn eerste jaar (jaja doelgericht hahaha :o ) dus vragen staan vrij! :))

Maartje__: Ik doe onderzoek naar het gebruik van medische checklists onder medisch personeel. Een hot item in de socialepsycholgische medische hoek :')

Oh ik ben ook erg bezig met die GZ, hoe wil jij daar binnen komen? Het schijnt zo moeilijk te zijn. Ik probeer zo veel mogelijk op m'n CV te krijgen en extra dingen te doen, maar zelfs dan is het nog moeilijk schijnbaar.
En natuurlijk moet je idd je uren halen en je casussen doorlopen. Heavy allemaal!

Je onderzoek klinkt interessant, wat is je hypothese? Wat verwacht je?

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:14

_MG schreef:
In Maastricht is er wel een opleiding voor :)

maar ik bedoelde dat het vak me leuk leek en dat ik eigenlijk ook wel graag die kant op had gewild in de master.

Tilburg is er ook forensische master, maar die staat niet zo goed aangeschreven als die in Maastricht.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:29

Zijn jullie eigenlijk ondertussen ook al bezig met solliciteren, zodat je straks niet in een zwart gat valt? En hoe zijn de perspectieven?
Ik ben nu wel bezig met iets, totaal niet op m'n vakgebied maar op dit moment kan me dat niet zoveel schelen, als ik zie hoeveel ex-studiegenoten niet aan de bak komen :oo

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:59

blondies schreef:
Bij ons is het zo dat je beschrijft hoe je aan je proefgroep komt (in- en exclusie criteria) in je methodologie maar wat de groepskenmerken zijn uiteindelijk in je resultaten..

Zo doe ik het ook ja :)
In je resultaten bekijk je dan ook meteen of je groep hetero- of homogeen is.

Wat betreft twee masters: hier (Leiden) kan je een klinische stage combineren met een neuropsychologie stage. Als je dit van tevoren aangeeft, telt je stage voor twee masters. Overigens is een klinische stage bij ons verplicht, naast je onderzoeksstage.

En werk, ik ben bezig met zoeken en heb voor 1 dag iets gevonden (lang zwangerschapsverlof, dat wel)

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:48

Rhys schreef:
Zijn jullie eigenlijk ondertussen ook al bezig met solliciteren, zodat je straks niet in een zwart gat valt? En hoe zijn de perspectieven?
Ik ben nu wel bezig met iets, totaal niet op m'n vakgebied maar op dit moment kan me dat niet zoveel schelen, als ik zie hoeveel ex-studiegenoten niet aan de bak komen :oo


Ik hoor denk ik tot de "lucky few".
Ik ben straks kinesist (=fysiotherapeut) en wil graag in de zelfstandige praktijk werken. Op 2 van de 3 stageplaatsen heb ik al een werkaanbieding (wat niet abnormaal is, bijna iedereen krijgt werkaanbiedingen), daarbuiten zijn er ook nog vacatures waarop ik kan solliciteren en in het ziekenhuis kom je bijna altijd wel aan de bak.
Ik hoop ook dat het feit dat ik een universitaire studie heb gedaan in mijn voordeel werkt bij sollicitaties.

Daarentegen hoort mijn vriend bij the "sad immense group" die niet aan de bak komt..
Gestudeerd voor sociale geografie en zijn laatste sollicitatie stond zijn CV-tje tegenover die van 300+ anderen. Helaas is hij het niet geworden :D

Zijn er eigenlijk mensen buiten de zorg die ook goed aan de bak komen?

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:00

Jah, hiero, lerares Klassieke Talen :D

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:10

Ik moet nog maar afwachten of ik aan de bak kom :)

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:51

Maartje__ schreef:
s6801881 schreef:
Aha :)* Tilburg, daar ging mijn thesegenootje heen ja!

Dinges (ben slecht met namen, helemaal boktnamen), als je meer wilt weten: PB. Heb mezelf goed ingelezen in de GZ opleiding, sinds mijn eerste jaar (jaja doelgericht hahaha :o ) dus vragen staan vrij! :))

Maartje__: Ik doe onderzoek naar het gebruik van medische checklists onder medisch personeel. Een hot item in de socialepsycholgische medische hoek :')

Oh ik ben ook erg bezig met die GZ, hoe wil jij daar binnen komen? Het schijnt zo moeilijk te zijn. Ik probeer zo veel mogelijk op m'n CV te krijgen en extra dingen te doen, maar zelfs dan is het nog moeilijk schijnbaar.
En natuurlijk moet je idd je uren halen en je casussen doorlopen. Heavy allemaal!

Je onderzoek klinkt interessant, wat is je hypothese? Wat verwacht je?


Wat ik heb begrepen, is dat je beste kans is om op je stageplaats aangenomen te worden. De kans dat je wordt toegelaten is 5%. En soms maakt je CV nog helemaal niets uit! -O- Een gastdocent bij ons werkt bij de van mesdag (TBS kliniek in Groningen), ze is daar binnen gekomen als stagair met 0,0 ervaring, na een jaar een plaats op de GZ gerkregen! Kortom, geluk.

Mijn hypotheses kan ik hier echter (nog) niet delen, een slimme bokker die ik via dit wervingskanaal bereik en dat leest kan de uitkomsten beinvloeden :')

pfffff, zo te lezen zijn er hier meer die niet zomaar een baan gegarandeerd hebben nadat ze hun bul binnen hebben :(:)


Forensisch is bij ons waardeloos hoor, het is zelfs maar een minorvak! :z Dat terwijl wij de Van Mesdag in de achtertuin hebben.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:29

Ik doe toch alleen maar mee met de pilot :P

En met de GZ-opleiding heb je idd vooral een heleboel geluk nodig heb ik het idee. Maarja, zie eerst maar eens aan die uren werkervaring te komen als je nergens aangenomen wordt :+ En ondertussen groeit het tekort aan GZ-psychologen meer en meer :+

Ik ga zometeen trouwens keihard aan mijn scriptie werken, dat ding moet af! Dus ik heb een heleboel lekker fruit en lekkere toastjes (zoveel dat het gewoon een high tea voor 1 persoon is :') ) enzo in huis gehaald die ik zo eens op tafel uit ga stallen. Iets met operante conditionering, misschien dat ik dan de volgende keer iets sneller aan mijn scriptie begin :o
Gelukkig heeft de wetenschap niet stil gelegen in de tijd dat ik dat wel deed, ik heb al een berg recente artikelen gevonden die me kunnen helpen bij de verdieping die ik vorig jaar nog niet kon vinden *\o/*

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:53

Ik heb geen idee waar ik terecht kom qua werk, ben wel aan het netwerken :j
Heb op meerdere plekken al mensen die de boel in de gaten houden voor mij haha.

En anders ga ik wel eerst weer schoonmaken :')
Gat in de cv zal wel meevallen bij mij. Doe veel aan vrijwilligerswerk dus dat is altijd nuttig voor de cv!

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:32

Heino schreef:
En met de GZ-opleiding heb je idd vooral een heleboel geluk nodig heb ik het idee. Maarja, zie eerst maar eens aan die uren werkervaring te komen als je nergens aangenomen wordt :+ En ondertussen groeit het tekort aan GZ-psychologen meer en meer :+


Ook daar heeft onze regering een oplossing voor gevonden ;) De meeste mensen zijn namelijk mensen met een lager inkomen. Nu dat er een eigen bijdrage van 220 euro bovenop het eigen risico van om en nabij de 200 euro is haken de meesten die hulp nodig hebben wel af. Topregering +:)+

Tja, tegenwoordig wordt er naar elk klein kloofje in je CV gekeken, en ben je om het minste of geringst als niet eens geschrikt als conducteur in een stoptrein :') Netwerken is inderdaad een strak plan, ik heb alleen nooit echt een idee hoe en waar ik dan moet beginnen :o

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:40

Over een paar jaar wordt die torenhoge eigen bijdrage wel weer teruggedraaid denk ik, wanneer er eens per maand een nieuwe Tristan van der Vlis op gaat staan. Maarja, dan ben je wel een heleboel slachtoffers verder...

Wat betreft netwerken, ik probeer vooral zoveel mogelijk soorten ervaring op te doen door vrijwilligerswerk. Ben nu ook bezig met een extra stage (waar ik geen punten voor krijg) om maar boven al die andere studenten uit te springen.

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:51

Tja, zo probeer ik ook eens her en der wat te vinden. Ik heb bijvoorbeeld al als vrijwillige onderzoeksassistent SCIDs mogen afnemen (diagnostische interviews), maar andere mensen die dat hebben gedaan hebben niet eens een stageplaats kunnen vinden! Wat voor vrijwilligerswerk doe je dan zoal?

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:07

Ik heb tot voor kort in de verstandelijk gehandicaptenzorg vrijwilligerswerk gedaan (cliënten van erg laag niveau met veelal comorbiditeit) en geef nu huiswerkbegeleiding aan kinderen uit een achterstandswijk (heb het project ook zelf opgezet). Werk nu als onderzoeksassistent in een revalidatiecentrum met CVA-patiënten :)

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:17

Tja, als ik alles achter elkaar op mijn CV zet heb ik het ook wel leuk voor elkaar, maar een opmerking is dat ik tot mijn 19e alleen maar met kids met autisme en andere ontwikkelingsstoornissen heb gewerkt, en ik juist graag de kant van de volwassenen GGZ opwil. Dan is al het probleem: ga ik de drie jaar ervaring met kids met autisme uberhaubt noemen? En zo nee, dan komt thuiszorg en SCIDs op mijn CV en stelt het niets voor. Zet ik het er wel op, dan zullen ze zeggen dat ik niets te zoeken heb in de volwassenen GGZ. Daarnaast kan ik erg moeilijk vrijwilligerswerk vinden met volwassenen met psychische problematiek... Ook in de gehandicaptenzorg is vrijwilligerswerk amper te vinden op het gebied van de volwassen GGZ.

Maar ik krijg ook steeds meer het gevoel dat het in essentie toch nooit goed genoeg is. Ik had goede hoop dat ik in mijn stage wat kon compenseren, maar ook daar al wordt er geselecteerd op CV.