Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:41

Gisteren een mailtje gehad van mijn begeleidster, dat ik per ongeluk vandaag pas gelezen heb :+ Moet mijn these morgen definitief inleveren. Ga nu nog even aan de slag, maar ik denk dat ik niet meer heel veel ga verderen. Ben blij als dat stomme ding eindelijk de deur uit is en ik weer rust heb!

Ik ben trouwens ook 'langstudeerder'. Ik mocht na mijn eerste jaar (net) niet over. Had niet zo heel goed mijn best gedaan in mijn eerste jaar. Vond de studie/opleiding wel leuk, maar kon mijn draai niet helemaal vinden in het eeuwige op en neer gereis en mijn verplichtingen hier. Had toen nog een vriend waar ik praktisch bij inwoonde en die ik alleen 's avonds zag. Huiswerk schoot er vaak bij in etc. Heb er wel mijn lesje uit geleerd uiteindelijk, maar ben wel blij dat ik een jaar extra heb gehad om mijn vakken op te halen. Tot nu toe ben ik eigenlijk ook prima bij gebleven, maar door de harde knip neemt de druk nu extra toe.. We zullen zien hoe het afloopt!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:50

_MG: wat voor opleiding doe je dan, dat je 'over' kunt gaan? Ik ken dat vooral van HBO, maar ik geloof dat geneeskunde ook zoiets kent? Succes in elk geval! :D

Ik heb net mijn begeleidster een mail gestuurd met het voorstel om de deadlines wat naar voren te halen. In plaats van half juni zou ik dan eind mei klaar zijn, dus vóór mijn tentamens :)

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:52

Psychologie :) Wij moesten toen nog 40 van de 60 studiepunten en enkele vakken sowieso behalen. Ik had 34 ect's en alle verplichte vakken behaald, maar mocht dus niet over. Ik had eventueel wel via de examencommissie toen kunnen probereb om voorwaardelijk over te kunnen, maar dan had ik het niet gered kwa leerwerk. Dan had ik bijna elke periode drie vakken moeten lopen. Volgend mij hebben ze 't jaar nadat ik zitten bleef de norm verlaagd. Toen is ook een BSO ingevoerd, dat had ik gelukkig niet!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:54

Bedoel je dat alle vakken in het tweede jaar toevallig vervolgvakken zijn op vakken uit het eerste jaar? Of is het toch een soort bindend studieadvies? (is dom, snapt het niet :+)

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:23

Haha, nee niet alle vakken zijn een vervolg. Je kunt in het eerste jaar 60 ECT's behalen. Je moet er minimaal 40 hebben om door te mogen naar het tweede jaar. Daarbij komt dat je bepaalde vaardigheid vakken uit het eerste jaar gehaald moet hebben om door te mogen naar het tweede jaar (dat zijn inderdaad vervolgvakken zeg maar). Ik had dus de 'belangrijke' vakken wel gehaald, maar miste 6 ect's over het algemeen om over te mogen, omdat ik 4 of 5 vakken neit gehaald had :') en dan mag je niet beginnen met je tweede jaar. Bindend studie advies is bij ons pas daarna ingevoerd.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:16

Een hele last is van mijn schouders...

de these is eindelijk definitief opgestuurd! Of het genoeg is voor een goed punt? Ik laat me verrassen. Ik hoop in ieder geval dat het genoeg is voor een voldoende. Volgend jaar weer nieuwe kansen als ik (hopelijk) mijn eigen onderzoek mag uitvoeren. Tijd voor een klein feestje en ik ga dit weekend even genieten van een these-vrij weekend!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:15

Fijn dat ie de deur uit is MG! Nu duimen voor een mooi cijfer :D

Ffortuna schreef:
Yellowfish schreef:
Ik doe Religiestudies, en heb bijna alle keuzeruimte opgevuld heb met Boekwetenschap & handschriftenkunde. In mijn scriptie combineer ik nu dan ook beide richtingen. Wat je met Religiestudies kunt; in theorie ontzettend veel. Van onderwijs tot gezondheidszorg tot politiek tot onderwijs tot in de kunstsector, eigenlijk overal waar men van doen heeft met religie, en dat kun je natuurlijk ontzettend breed trekken! in de praktijk werkt het helaas anders, zeker met alle bezuinigingen...

Wat interessant :j is dat dan hetzelfde als theologie?

Enneh qua bezuinigingen werkt het nu voor alle sectoren zo, helemaal voor mensen met geen of weinig werkervaring.


Werkt inderdaad natuurlijk voor alle sectoren zo :j ronduit poedersuiker.

Religiestudies is absoluut niet hetzelfde als theologie; theologie benadert de religie (en dan m.n. het christendom) echt vanuit het geloof. Bij religiestudies (en godsdienstwetenschappen overigens) benader je religie vanuit 'de wetenschap' :)

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:11

YF, dank voor de informatie :) ik had echt geen idee dat theologie niet vanuit de wetenschap redeneert, wel raar dat dat ook een studie is dan eigenlijk.

En ja, de bezuinigingen zijn ook ronduit poedersuiker...... maar uiteindelijk ´komt het goed´! En ik geloof er heilig in dat alle gemotiveerde mensen, ook al hebben ze nog zo weinig werkervaring, uiteindelijk echt wel wat leuks vinden. *peptalk*

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 12:13

Zap, wat een rotstreek! -O- Echt te belachelijk voor woorden..
MG, gefeliciteerd! *\o/* Moet een heerlijk gevoel zijn, lekker helemaal klaar!

Ik heb zojuist even een planning uitgewerkt, moet naast mijn scriptie ook nog een essay schrijven en raakte al half in paniek omdat het zoveel lijkt. Maar het valt eigenlijk alles mee, met mijn -redelijk strakke- planning zou ik 30 mei mijn hele scriptie af hebben. Gaat vast niet lukken, maar de uiterste datum ligt eind juni dus dan heb ik ruim voldoende marge. Gelukkig! :)

Bezuinigingen..ik baal vooral van de plannen om letterenstudies bij elkaar te gooien. Vind het sowieso een redelijk idioot voorstel, maar als ik de wetenschap in wil met Engelse literatuur worden mijn kansen na zo'n maatregel wel héél klein natuurlijk..

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:18

Pfoe net mijn resultatensectie ingeleverd. Ik was echt al dagen tegen mijn statistische toetsen aan het aanhikken, maar ik geloof dat het toch wel is gelukt.

Nu lekker even achter mijn pc vandaag en pony knuffelen!

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:18

stiekem heb ik dus de hele nacht wakker gelegen om na te denken of wel alles goed was, en of ik niet toch nog eens alles na had moeten lezen etc.

Nu komen de helse dagen/weken in afwachting van de uitslag!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:53

Spannend MG! Hoe lang verwacht je dat het gaat duren voor je de uitslag krijgt?

Ik ben ondertussen alweer een paar uurtjes lekker bezig voor mijn scriptie.. het begint steeds meer vorm te krijgen :D gelukkig maar ook, want zo lang heb ik niet meer :wow: mei gaat een héél drukke maand worden!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:42

Duimt voor MG

Ik ben echt heel blij met mijn scriptiebegeleider!! Hij kwam met een bak vol ideeen met uitwerkingen van mijn onderwerp en mensen waar hij me mee in contact kon brengen etc.
Opeens heb ik weer het gevoel dat het toch wel goed gaat komen.
Nu ga ik lekker een weekendje weg en dan een globale opzet zijn kant op en dan gaan we aan de slag. Hij was al helemaal enthousiast en dit gaat ook belangrijk zijn voor diverse bedrijven en de politiek.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 14:57

Wat fijn Splash, gelukkig zit er dan ook nog iets mee! :)
Met dank aan vriendlief een bijna slapeloze nacht gehad, maar wonderwel genoeg concentratie om weer 2 filosofische artikels van m'n lijstje te kunnen strepen, keurig volgens planning. Nu beginnen aan de hernieuwde introductie schrijven, lastig..

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:09

Yellowfish, maximaal drie/vier weken (20 mei zoiets dacht ik), maar ik denk misschien al volgende week. Heb echt heel erg last van zenuwen. Ik slaap slecht omdat ik zo zenuwachtig ben over de uitslag. Achteraf twijfel ik misschien toch te veel over sommige dingen. Maargoed, we zullen zien..

Splash, fijn dat je begeleider meevalt! Hoe gaat het ondertussen met je opzet?

Succes Dani!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:39

MG, lijkt me een opluchting om het eindelijk te kunnen afgeven :) Ik duim dat je een mooie uitslag krijgt!
Splash, mooi dat je begeleider zo meevalt. Dat scheelt al heel wat. :j

Ik ben aan hoofdstuk 2 begonnen en het gaat lekker vlot! Mijn scriptie gaat over de analyse van een Vlaamse televisieserie. Hoofdstuk 1 was een samenvatting van de theorie die ik ga toepassen in hoofdstuk 3 en was een beetje saai, maar nu ben ik bezig aan een hoofdstuk achtergrond (geschiedenis van het productiehuis, geschiedenis van de bedenker/schrijver/regisseur, globale samenvatting van de verhaallijnen) en het gaat echt heerlijk. Ben nu 2 uurtjes bezig en ik heb al 4 blz geschreven :D

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:42

Voor mij geen koninginnenacht vieren, disndag is de deadline voor de eerste versie en ik moet nog de discussie en de conclusie. Wat doe ik eigenlijk op bokt?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:54

Pauze nemen mag altijd, juniper :D

Ik kap ermee, heb 10 blzen (4000 woorden) geschreven vandaag dus ben best productief geweest :)

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:09

Haha, ja, maar ik krijg hem nieteens af voor de eerste inleverdatum. Mijn vriend heeft Ben & Jerry's voor me gehaald en ik ga samen met mijn twee beste vrienden mijn zelfmedelijden en mijn theoretisch kader aanpakken.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:18

Het is de eerste versie nog maar, discussie en conclusie schrijf je in een middagje! gewoon schrijven! Daar heb je echt geen 48 uur voor nodig...

juniper schreef:
Haha, ja, maar ik krijg hem nieteens af voor de eerste inleverdatum. Mijn vriend heeft Ben & Jerry's voor me gehaald en ik ga samen met mijn twee beste vrienden mijn zelfmedelijden en mijn theoretisch kader aanpakken.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:23

Hopelijk! Ik heb me er al bij neergelegd dat ik hem niet helemaal afkrijg, maar voor de discussie moet ik nog 10 (Spaanse en Engelse) documenten doorlezen.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:45

Zelfmedelijden & BJ mag af en toe wel :(:) komt wel goed! Vooral niet gaan stressen, want dan lukt het helemaal niet meer! Succes!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:58

Is het nog gelukt, juniper? :)

Ik heb net hoofdstuk 2 (van de 3) doorgestuurd. Wat een verschil: ik heb een week gewerkt aan hoofstuk 1 (9 blz) en 2 dagen aan hoofdstuk 2 (14 blz) :+

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:28

Oef, ik moet even door een dip heen. Heb met name herschreven dit weekend maar ik wil dóór :+

Voor de mensen die dit semester afstuderen, wanneer moeten jullie alles af hebben? Ik heb wsl eind juni als afstudeerdatum maar voor die tijd moet alles dus goedgekeurd zijn, ik ga er vanuit dat ik dan eind mei mijn hele scriptie af moet hebben incl correcties? Enig idee?

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:57

Ik studeer dit semester af en moet mijn scriptie zo snel mogelijk inleveren. Ik lig nu ziek op de bank dus het ligt even stil met werken aan de scriptie, maar ik verwacht hem voor midden volgende week in te kunnen leveren. Veel later mag ik hem ook niet inleveren wil ik nog op tijd kunnen afstuderen.