Afstuderen aan, op, of van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Afstuderen aan, op, of van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 20:46

Ik ben bezig met mijn CV en ik wil de volgende zin erop zetten:
Mijn naam is Dorine, ik ben 23 jaar en ik ben in juli 2011 afgestudeerd van de opleiding Bedrijfskunde en Agribusiness.

Maar klopt deze zin wel? Zeg je 'afstuderen van'? Of 'afstuderen op'? Of iets anders? :P Ik heb al gegoogled maar ik kan het niet vinden.

Anoniem

Re: Afstuderen aan, op, of van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:03

Je studeert af aan :j

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Afstuderen aan, op, of van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:53

Aan inderdaad, of simpelere: in juli 2011 heb ik mijn diploma Bedrijfskunde en Agribusiness behaald.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:32

Je kan toch niet afstuderen aan een bepaalde opleiding, enkel aan een bepaalde school?

In mijn geval: ik studeerde af AAN Universiteit Antwerpen IN de opleiding Romaanse Taal- en Letterkunde.

Als ik nog offtopic even iets mag zeggen: gebruik geen volzinnen in je CV, enkel in je motivatiebrief (maar mss bedoelde je dat wel, sorry dan). Mij lijkt "Mijn naam is XXXX en ik ben 23 jaar. In juli 2011 studeerde ik af ... blablabla" trouwens vlotter. Komt allicht doordat ik al ettelijke brieven heb mogen ontvangen waarbij de sollicitant een heel A4 blad voltikte, en maar twee zinnen gebruikte. Zeer irritant en ook een enkeltje vuilbak bij deze vakidioot ;-)

Succes met solliciteren!!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen aan, op, of van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:38

Ja, ik heb ook in mijn cv allemaal rijtjes staan met mijn persoonlijke info (geb. datum, adres etc. ) en daaronder opleidingen, al mijn opleidingen op een rij, en daar weer onder mijn werkervaringen en dan mijn extracurriculae :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen aan, op, of van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:39


dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 18:12

Oke, bedankt! :) Ik heb er nu maar van gemaakt: Mijn naam is Dorine, ik ben 23 jaar en ik heb in juli 2011 de opleiding Bedrijfskunde en Agribusiness afgerond. Staat wel op mijn CV maar dan als elevator pitch; ik heb bewust geen standaard CV.