wsw sociale werk voorziening

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

wsw sociale werk voorziening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 18:29

Mijn dochter gaat nog 1 jaar naar school, wsw is goed gekeurd. Maar er zijn 604 wachtenden voor haar, iemand enig idee of ze over een jaar wel een werk plek heeft? Geen idee of die wacht lijst snel gaat, wie heeft hier ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 30-07-11 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfout in titel verbeterd.

Polly
Moderator Algemeen

Re: wsw cociale werk voorziening

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:32

de enige ervaringen die ik heb met de sociale werkvoorziening is niet zo heel best.

Mensen die me zeer dierbaar zijn hebben jaren leiding gegeven op een afdeling (hebben dus geen handicap) maar zijn helaas nu te duur voor het bedrijf. Dankzij een vast contract is geen ontslag mogelijk en dus zijn ze nu een poging tot wegpesten aan het doen, heel triest.
Sorry meer info heb ik niet voor je, evt per pb.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 18:33

Ze is getest bij een psycholoog en helaas kwam dit er uit, had het ook liever anders gezien.Ze werkt wel bij Sandd maar das ook niet zo veel.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:29

Lastig,heb er geen verstand van,maar is het niet mogelijk om zelf mee te denken aan een werkplek?
Ik zie soms op internetsites staan dat bedrijven ook werkplekken voor deze mensen aanbied.

Succes!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:29

Je zou met het UWV kunnen gaan overleggen. Heeft ze straks recht op een Wajong-uitkering als ze geen werk vindt? Zij kunnen dan soms bemiddelen bij het vinden van werk dat niet bij een sociale werkvoorziening is, maar waar wel mensen met een handicap worden geaccepteerd en begeleid.
Je kan zelf ook op de site kijken ( https://www.werk.nl/portal/page/portal/ ... /werknemer volgens mij) en dan kan bij uitgebreid zoeken voorkeurvacatures aanklikken, dan Wajong aanvinken, dat zijn banen bij voor mensen met een Wajong-uitkering. Misschien zit daar iets tussen. Sterkte ermee, het zal in deze tijd niet makkelijk worden iets te vinden waar ze uit de voeten kan denk ik.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 06:39

met de bezuinigingen van tegenwoordig twijfel ik of ze over een jaar aan het werk kan bij de wsw. Ik werk zelf ook bij de Wsw in Enschede en bij ons wordt er zodanig bezuinigd dat 2 panden verkocht zijn, 50 begeleiders zijn ontslagen en ze momenteel geen mensen aan nemen.

Nu wil dit natuurlijk niet zeggen dat het bij jullie ook zo is :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 09:49

Ik ben weer wijzer geworden, ik hoop inderdaad dat ze iets vind wat ze wel een beetje leuk vind. Als ze maar iets vind,maar dat zien we dan wel weer.Ze schaamt zich er heel erg voor,en dat is niet nodig heb ik al vaak gezegd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:25

Waarom kijk je niet of ze op een zorgboerderij terrecht kan :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:55

Voor een zorgboerderij heb je een indicatie van het CIZ voor nodig voor dagbesteding, en die krijg je niet als je er even krom gezegd, te goed voor bent. TS, kun je anders via de MEE geen informatie krijgen? Ik zou eens contact met hen opnemen. En geeft de school zelf geen informatie? Neem aan dat zij toch ook wel informeren over de mogelijkheden na het beeindigen van de opleiding.

Verder ga ik mee met Jet, UWV inschakelen is ook een hele goede tip.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:42

LZP --> STW

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 17:49

School weet hier nog niks van,die kwamen er wel achter dat ze haar hoger hadden ingeschat dan wat ze aan kon.Als je haar ziet hoort en mee maakt, verwacht je ook dat ze gewoon kan mee komen in de maatschappij.dat is ook een beetje een valkuil,mensen denken dan ook dat ze een gewone baan aan kan.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:39

Dat maakt het extra moeilijk, als ze door haar doen en laten hoger ingeschat wordt dan ze aankan. De tip van het MEE is ook nog een goede, die hebben ook nog wel eens ingangen bij bedrijven.
Op wat voor school zit ze nu en wat voor diploma heeft ze straks?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 18:56

BKA horeca zou ze dit jaar examen van doen,maar ze hadden gezegd dat haal je niet dus doe maar geen examen.Ze doet het jaar nog een keer over,zodat ze Nederlands enz nog kan doen.Maar of ze examen mag doen weet ik niet? Der stage,s heeft ze ook verkloot zeg maar, daar ging het niet goed was veel te hoog gegrepen.Zag ze dat nou maar in, maar dat ziet ze niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 18:57

Gamma en zo ziet ze echt niet zitten, ze begon te huilen toen ik het er over had.Ze is dol op dieren, maar daar is niet veel werk in, meeste is vrijwilligers werk.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:46

Het is inderdaad erg moelijk om iets te vinden waarin ze gewaardeerd worden om hoe en wat ze zijn en waar niet juist gekeken wordt naar wat ze niet kunnen. Ik kan me voorstellen dat Gamma o.i.d. niets voor haar is, ze zou in elk geval ergens terecht moeten kunnen dat niet echt commercieel is. Bij wat voor soort bedrijf heeft ze nu stage gelopen?
Hoe oud is ze inmiddels? Ik zou als ik jou was wel uit gaan zoeken of ze voor een Wajong-uitkering in aanmerking gaat komen. Via het UWV of via MEE, die kunnen je daar waarschijnlijk wel mee helpen.
Het is wel vreselijk moeilijk om ze gemotiveerd te houden op deze manier, als ze zich iedere keer een mislukkeling voelen helpt dat ze alleen maar de grond in eigenlijk.
Ik hoop dat je haar weer kunt motiveren om toch door te zetten en dat je komend jaar een fijne stageplek voor haar kunt vinden, dat is misschien nog wel belangrijker.
Moeilijk hoor, als je zo moet vechten voor het geluk van je kind!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 09:42

ze heeft stage gelopen bij een restaurant,maar daar moest alles snel snel snel, dus dat ging niet en moest ze daar weg.Bij een bedrijfs kantine liep ze ook stage maar de baas die daar werkte lag haar niet.En bij Ro bedrijf (Roteb) heeft ze bij 2 bedrijfs kantines gewerkt maar bij de laatste zeiden ze ga maar alvast weg, het lukt je toch niet.Ik heb nooit gezien hoe ze werkt als ze ergens werkt, wat ze zeggen over haar,dan denk klopt dat wel? Maar op school schrokken ze wel toen ze er achter kwamen wat ze echt kan, ze heebn haar heel erg over vraagd.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:55

Wat voor niveau doet ze nu precies op school?
Ik werk in een groothandel en wij hebben iemand van niveau 2 in dienst.
Aan hem kun je ook niets zien, en zijn werken valt ook 100% mee, maar geestelijk kan hij niet helemaal meekomen.

Zolang je hem in jip en janneke taal uitlegt van hoe en wat komt het goed, en de afgelopen 4 jaar dat hij nu bij ons is is hij heel erg gegroeid.
Al is klantencontact nog wel erg lastig.
Je moet hem gewoon zijn ding laten doen op de bakkerij en dan komt het wel goed.

Edi: zie dat het niveau 1 is.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:04

Balen dat haar stages zo moeilijk verlopen zijn, lijkt me een flinke domper voor haar :(:)

Het UWV zou ik zeker inschakelen, daar kun je ook een afspraak maken met een arbeidsdeskundige die jullie misschien kan helpen naar passend werk.