Gehad met school, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CarolandRuud

Gehad met school, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 12:09

HoiHoi,

Ik moet dit even van mij afschrijven en sta nu voor een lastige keuze...

Ik ben bezig met een vierjarige opleiding grafisch vormgeven. 1e, 2e, en 3e jaar doorlopen. Druk bezig met de examenopdracht in het 4e jaar (een hotel opzetten (voor het idee) inclusief campagnes). Dus binnenkort zou ik mijn examen moeten doen. 1x per week hebben we een gesprek met een docent die je begeleidt. Voor de vakantie, een paar week geleden, had ik mijn laatste gesprek met haar. Ik vroeg wanneer we nou precies de eindpresentatie zouden hebben. Ze wist het niet precies zei ze, maar dit was de laatste keer en we zouden nog een mailtje krijgen wanneer de data precies zouden zijn. Elke dag heb ik mijn mail gekeken en ook nog mijn oude, want je weet maar nooit.

Afgelopen week kreeg ik een telefoontje; "tot onze verbazing ben je niet op komen dagen op het examen, dus je bent gezakt."
"PARDON?!"

Na een heftig gesprek zou mijn mentrix gaan kijken wat ze voor mij zou kunnen doen.
Om half 6 's middags ging de telefoon weer. Ik mag maandag 27 juni alsnog mijn examen doen ipv na de zomervakantie. Dus ik was tevreden. Direct een afspraak met de drukker gemaakt en mijn werk is de vrijdag ervoor klaar. Deze afspraak heeft mijn mentrix nogmaals via de mail gestuurd en deze moest ik bevestigen. Maar als onderwerp staat er "herkansing". Hier heb ik natuurlijk weer op gereageerd, want het woord herkansing is in het telefoon gesprek nooit gevallen.

Afgelopen vrijdag kreeg ik een aangetekende brief. Precies hetzelfde als wat er in de mail stond.
Maar vandaag heb ik weer een aangetekende brief gekregen; ik moet morgen mijn examen doen...

Wel *****

Dit is echt de druppel van wat er mij allemaal al geflikt is op school. En nu ben ik er dus ook helemaal klaar mee, ik heb het helemaal gehad. Het liefst zou ik er niet weer heen gaan en gewoon een baan te zoeken.

Maar ja, zonder een diploma...

Wat zouden jullie doen?
Ik ben echt ten einde raad wat betreft school...

Anoniem

Re: Gehad met school, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:15

Jeeetje, kan me voorstellen dat je je knap poedersuiker voelt, wat een prutswerk zeg van je opleiding...

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:18

Dat is niet echt netjes van je school :j Kan me heel goed voorstellen dat je je rot voelt nu..

Maar helemaal afhaken, niet doen meid. Je heb je 4 jaren gedaan, hierna is het voorbij. Zou zonde zijn om dat allemaal weg te gooien..

Succes!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:19

Is er geen examencommissie oid waar je terecht kunt? Dit is natuurlijk een beetje bout.
Vraag ze ook nadrukkelijk om en leesbevestiging van die zogenaamde eerste mail waarin je eerste 'examen' in zou zijn aangekondigd. Als ze die niet hebben, of uberhaupt geen bewijs van verzonden e-mail (dit staat immers normaal gesproken in je verzonden items) dan sta je misschien alweer wat sterker. Wellicht hebben ze de eerste keer een fout email adres gebruikt, dit zie je dan terug als ze het verzonden mailtje uitdraaien. Dan kun je laten zien dat het niet jouw fout was maar die van school zodat je na je examen eventueel alsnog recht hebt op een herkansing.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:19

Wat is het probleem als je je 'herkansing' gewoon haalt?

Ik vind niet dat je gelijk moet stoppen door dit gezeur.
Erg slecht dat de communicatie zowel mondeling, als via email en telefoon gaat.
Gek he dat er dan verwarring ontstaat?
Had dan gelijk mondeling/via email een duidelijke afspraak gemaakt. :)

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:20

Zeker weer Deltion in Zwolle of niet? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:22

daNiielle_ schreef:

Volgens mij is het probleem dat nu d'r examen eerder is dan dat het drukwerk klaar kan zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:24

Ik zou inderdaad gelijk bellen over dat je niet morgen examen kan doen omdat je een andere datum had doorgekregen, en als dat niet helpt naar de examencommissie stappen :j
Niet opgeven hoor, je bent nu zo dichtbij je diploma!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:27

Raar.. wij krijgen van elk examen een bevestiging via de post ;) Dus niet via de mail..
En niet opgeven. Ik zit ook in mijn laatste jaar en heb ook regelmatig gedacht: Ik kap ermee schijt school.
Maar dat is zooooo zonde.. je bent er zo dichtbij.
Gewoon inderdaad even bellen dat je 27 door gekregen had. En dat je er vanuit gaat dat je het dan gewoon hebt omdat je hem anders niet geprint hebt ;)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:30

Dus je hebt:
- 1 bevestiging per mail van 27 juni
- 1 bevestiging per aangetekende post van 27 juni
- 1 bevestiging per aangetekende post van 21 juni

Snap ik m zo? Heb je je docent al gesproken?

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:30

Heel even doorzetten meid! Nog 1 opdracht en je bent helemaal klaar! Even flink stampij maken op school en gewoon afmaken die hap!

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 12:41

winnietje3 schreef:
Is er geen examencommissie oid waar je terecht kunt? Dit is natuurlijk een beetje bout.
Vraag ze ook nadrukkelijk om en leesbevestiging van die zogenaamde eerste mail waarin je eerste 'examen' in zou zijn aangekondigd. Als ze die niet hebben, of uberhaupt geen bewijs van verzonden e-mail (dit staat immers normaal gesproken in je verzonden items) dan sta je misschien alweer wat sterker. Wellicht hebben ze de eerste keer een fout email adres gebruikt, dit zie je dan terug als ze het verzonden mailtje uitdraaien. Dan kun je laten zien dat het niet jouw fout was maar die van school zodat je na je examen eventueel alsnog recht hebt op een herkansing.

Ze hebben toegegeven dat ze mij geen mail hebben gestuurd, daar hebben ze naar gekeken.
Maar ik had door dat het ze veel moeite kostten om dit toe te geven.

Verder zijn er geen examencommissies, maar ga zo nog weer contact opnemen maar dan met het afdelingshoofd denk ik maar.

daNiielle_ schreef:

Of ik het haal weet je pas achteraf he ;)
Maar als ik het niet haal vind ik eigenlijk wel dat ik ook nog recht heb op een herkansing, gewoon net als de rest...

Ik weet ook wel dat ik eigenlijk niet moet stoppen, maar dit is wel echt de druppel.
Ik heb duidelijk gevraagd wanneer het examen zou zijn en hier kreeg ik dus het antwoord op dat ik een mail zou krijgen.
En dan ga je er dus vanuit dat je een mail krijgt.

De afspraak dat ik mijn examen de 27e mag doen is ook via de mail nog een keer gestuurd en bevestigd.
Maar nu krijg ik dus ineens een aangetekende brief dat ik het morgen moet doen.. :S

mailun89 schreef:

Ja, ook van die ellendige ervaringen mee...?

Nouks schreef:
daNiielle_ schreef:

Volgens mij is het probleem dat nu d'r examen eerder is dan dat het drukwerk klaar kan zijn....

klopt ;)

Blijheid schreef:
Ik zou inderdaad gelijk bellen over dat je niet morgen examen kan doen omdat je een andere datum had doorgekregen, en als dat niet helpt naar de examencommissie stappen :j
Niet opgeven hoor, je bent nu zo dichtbij je diploma!

Ja ik ga zo ook contact opnemen, maar ik vrees dat dit niets zal veranderen :S

Susyb schreef:
Raar.. wij krijgen van elk examen een bevestiging via de post ;) Dus niet via de mail..
En niet opgeven. Ik zit ook in mijn laatste jaar en heb ook regelmatig gedacht: Ik kap ermee schijt school.
Maar dat is zooooo zonde.. je bent er zo dichtbij.
Gewoon inderdaad even bellen dat je 27 door gekregen had. En dat je er vanuit gaat dat je het dan gewoon hebt omdat je hem anders niet geprint hebt ;)

Ik vind dit ook echt behoorlijk onprofessioneel. Maar dat is de hele opleiding, de hele school...
En dan vooral dat ik mijn emailadres een paar week geleden nog een keer door heb gegeven en ik recent nog mailcontact heb gehad met de desbetreffende persoon...

Miseria schreef:
Dus je hebt:
- 1 bevestiging per mail van 27 juni
- 1 bevestiging per aangetekende post van 27 juni
- 1 bevestiging per aangetekende post van 21 juni

Snap ik m zo? Heb je je docent al gesproken?

Ik heb een telefonische afspraak voor 27 juni.
Deze is via de mail bevestigd.
Hierover heb ik een aangetekende brief gekregen inderdaad.
En nu krijg ik ineens een aangetekende brief voor 21 juni ja...

tijgerr91 schreef:
Heel even doorzetten meid! Nog 1 opdracht en je bent helemaal klaar! Even flink stampij maken op school en gewoon afmaken die hap!

Ik zal mijn best doen, maar ik ben er echt behoorlijk klaar mee :x

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:43

Ja wat ik ook raar vind is dat ze julllie eigen mail gebruiken (teminste je prive mail denk ik) wij hebben op school allemaal een schoolmail..

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 12:45

Susyb schreef:
Ja wat ik ook raar vind is dat ze julllie eigen mail gebruiken (teminste je prive mail denk ik) wij hebben op school allemaal een schoolmail..

Is het ook. We hebben eerder wel een schoolmail gehad, en deze had ik gelinkt aan mijn oude mail. Dus ik heb ook mijn oude mail in de gaten gehouden. Maar ze sturen idd alles gewoon naar onze privemail ja...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:45

:(:) Ik ga mee met Tijgerr91..
Ik moet zo ook nog 1 jaar. Heb de acceptgiro voor het collegegeld voor jaar 4 al liggen, maar mijn opleiding weet het programma etc voor het 4e jaar nog niet eens.. Ze moeten nog verzinnen waarvoor ze dat collegegeld willen vangen dus...
Ook weet ik inmiddels voor 95% zeker dat ik écht niks met deze opleiding wil, en dat ik dus alles heb weggegooid.. Maar ook ik moet door, het wordt wel een HBO papiertje, én anders staat de DUO aan de deur ivm terugbetalen.. Ik houd dus ook nog een jaartje mijn kiesjes op elkaar.. En daarna...

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:45

CarolandRuud schreef:
Susyb schreef:

Is het ook. We hebben eerder wel een schoolmail gehad, en deze had ik gelinkt aan mijn oude mail. Dus ik heb ook mijn oude mail in de gaten gehouden. Maar ze sturen idd alles gewoon naar onze privemail ja...

Vind ik inderdaad een beetje onproffesioneel

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:49

CarolandRuud schreef:
mailun89 schreef:

Ja, ook van die ellendige ervaringen mee...?

Zit dan bij jou op school ;) Heb 27 of 28e her. Mijn marketingcommunicatieplan zou niet compleet zijn. Plan van 40 pagina's met alles erop en eraan, terwijl plannen met 10 pagina's waar geen bal van klopt gewoon goedgekeurd worden. :( Heb jij trouwens nooit iets gehoord dan in de wandelgangen over de exacte data? Ik wist het ook niet maar de leraren hebben mij wel verteld in welke week het examen zou zijn..
heb jij nu ook een mail gehad over de tekortkomingen op je cijferlijst? Ik lees net tot mijn verbazing dat we morgen tussen 9.00 en 12.00 de tekorten kunnen inleveren en als je dat niet doet laten ze je ook zakken. Ten eerste kan ik niet eens naar school omdat ik zo naar de kaakchirurg moet.. Ze maken eerst afspraken en die komen ze vervolgens niet na.. zoals altijd! Als ik jou was zou ik gewoon doorzetten, ze moeten maar iets voor je regelen. Vind dit echt niet kunnen.

*toevoeging: snap btw niet dat ze dit soort belangrijke zaken per e-mail doen!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:10

Ik zou in eerst instantie contact opnemen met degene die dit regelt (zo snel mogelijk). Mocht er niets aan gedaan worden zou ik direct, schriftelijk, een klacht indienen met het feit dat je niet akkoord gaat met 21 juni gezien 27 juni de afspraak is.

Het is echt een super vervelende situatie.. Helaas moet het vrij veel voorkomen. Ik heb momenteel een halfjaar studievertraging (+ veel gezeik) door tegenstrijdigheden in het examenreglement. Laat staan dat ik nog niet eens weet of ik door mag naar het volgend jaar en ik nog niet eens weet wat er dan van mij verwacht wordt. Ja, dat ik moet betalen.. :} Geld vangen ze graag, maar lesgeven ho maar. (dan spreek ik hier wel over een andere school ^^)

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 14:04

mailun89 schreef:
Zit dan bij jou op school ;) Heb 27 of 28e her. Mijn marketingcommunicatieplan zou niet compleet zijn. Plan van 40 pagina's met alles erop en eraan, terwijl plannen met 10 pagina's waar geen bal van klopt gewoon goedgekeurd worden. :( Heb jij trouwens nooit iets gehoord dan in de wandelgangen over de exacte data? Ik wist het ook niet maar de leraren hebben mij wel verteld in welke week het examen zou zijn..
heb jij nu ook een mail gehad over de tekortkomingen op je cijferlijst? Ik lees net tot mijn verbazing dat we morgen tussen 9.00 en 12.00 de tekorten kunnen inleveren en als je dat niet doet laten ze je ook zakken. Ten eerste kan ik niet eens naar school omdat ik zo naar de kaakchirurg moet.. Ze maken eerst afspraken en die komen ze vervolgens niet na.. zoals altijd! Als ik jou was zou ik gewoon doorzetten, ze moeten maar iets voor je regelen. Vind dit echt niet kunnen.

*toevoeging: snap btw niet dat ze dit soort belangrijke zaken per e-mail doen!

Haha oke, ik kan zo geen gezicht bij je bedenken :o

Dat is ook echt weer zoiets typisch Deltion... Volgens mij zijn ze best wel "partijdig" met zulk soort dingen...
En ik vrees dus dat mij ook zoiets zal gebeuren aangezien ik al die 4 jaar al gezeur heb daar.

Nee ik heb nooit een data gehoord in de wandelgangen... Ik ging niet met mijn klas om, want ik kan daar totaal niet mee.
En de mensen waar ik op school mee om ging (klasgenoten van het 1e jaar) heb ik de laatste paar weken ook niet gesproken. En voor die tijd wisten zij het ook niet...

Ja, dat zat vandaag ook bij die aangetekende brief in...
Nog zoiets.. Ik heb zooo veel nee'tjes op mijn lijst staan terwijl ik eigenlijk alles WEL ingeleverd heb...

Succes met je her ;)

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:06

CarolandRuud schreef:
Haha oke, ik kan zo geen gezicht bij je bedenken :o

Dat is ook echt weer zoiets typisch Deltion... Volgens mij zijn ze best wel "partijdig" met zulk soort dingen...
En ik vrees dus dat mij ook zoiets zal gebeuren aangezien ik al die 4 jaar al gezeur heb daar.

Nee ik heb nooit een data gehoord in de wandelgangen... Ik ging niet met mijn klas om, want ik kan daar totaal niet mee.
En de mensen waar ik op school mee om ging (klasgenoten van het 1e jaar) heb ik de laatste paar weken ook niet gesproken. En voor die tijd wisten zij het ook niet...

Ja, dat zat vandaag ook bij die aangetekende brief in...
Nog zoiets.. Ik heb zooo veel nee'tjes op mijn lijst staan terwijl ik eigenlijk alles WEL ingeleverd heb...

Succes met je her ;)

Nou misschien zien we elkaar dan volgend schooljaar :P :P (ga ik niet van uit)
als ik dit zo lees ben ik echt bang dat t nu nog niet goed komt. Maar je moet niet stoppen met school hoor (mocht je zakken) dan heb je echt vier jaar weggegooid voor niks!
jij ook veel succes!!

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 14:07

milatje schreef:
Ik zou in eerst instantie contact opnemen met degene die dit regelt (zo snel mogelijk). Mocht er niets aan gedaan worden zou ik direct, schriftelijk, een klacht indienen met het feit dat je niet akkoord gaat met 21 juni gezien 27 juni de afspraak is.

Het is echt een super vervelende situatie.. Helaas moet het vrij veel voorkomen. Ik heb momenteel een halfjaar studievertraging (+ veel gezeik) door tegenstrijdigheden in het examenreglement. Laat staan dat ik nog niet eens weet of ik door mag naar het volgend jaar en ik nog niet eens weet wat er dan van mij verwacht wordt. Ja, dat ik moet betalen.. :} Geld vangen ze graag, maar lesgeven ho maar. (dan spreek ik hier wel over een andere school ^^)

De persoon waar ik het mee "geregeld" heb is er niet...
Ik weet niet wie er afdelingshoofd is, maar zodra ik dat weet gaat daar ook zeker een mail heen.

Dat is ook wel een vervelende situatie...
Geld willen ze idd hebben... Ik ben er achter dat je het eerste half jaar na de vakantie ook nog je diploma zou kunnen halen. Dit zou je dan niet hoeven betalen. Maar dan heb je ook geen recht meer op lessen officieel. Maar ja, dat krijgen we toch al niet...

Jij ook succes ;)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:28

CarolandRuud schreef:
milatje schreef:

Ik weet niet wie er afdelingshoofd is, maar zodra ik dat weet gaat daar ook zeker een mail heen.

Geld willen ze idd hebben... Ik ben er achter dat je het eerste half jaar na de vakantie ook nog je diploma zou kunnen halen. Dit zou je dan niet hoeven betalen. Maar dan heb je ook geen recht meer op lessen officieel. Maar ja, dat krijgen we toch al niet...

Jij ook succes ;)
Ik zou met bovenstaande (dikgedrukte) zin oppassen. Volgens mij is het namelijk zo dat ze hier wel geld voor mogen betalen gezien het als ''vertraging'' gezien wordt.. Zo is het tenminste bij mij op school..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 02:05

Ik heb het even doorgelezen maar zou het kunnen dat er een administratieve fout is gemaakt en het wel de 27e is maar dat ze het verkeerd hebben genoteerd?

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 15:48

milatje schreef:
CarolandRuud schreef:

Jij ook succes ;)
Ik zou met bovenstaande (dikgedrukte) zin oppassen. Volgens mij is het namelijk zo dat ze hier wel geld voor mogen betalen gezien het als ''vertraging'' gezien wordt.. Zo is het tenminste bij mij op school..

Dit heb ik docenten tegen een andere student horen zeggen bij ons ;)
Maar je hebt dan eigenlijk geen recht op begeleiding etc. Maar dat krijgen we nu dus ook al niet...

Armaris schreef:
Ik heb het even doorgelezen maar zou het kunnen dat er een administratieve fout is gemaakt en het wel de 27e is maar dat ze het verkeerd hebben genoteerd?

Nee, er staat duidelijk in de brief dat deze datum de andere datum vervangt...

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:54

Maar heb je nu al contact gehad dan want het is vandaag de 21ste ;)