Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbiezira schreef:Ik doe Cambridge Course Engels, waardoor ik aan het einde van mijn VWO mijn hoogste niveau Cambridge exams Engels heb.
Ik geloof dat je dan zelfs voorrang hebt bij Cambridge en Oxford. Maar is dat studiegeld met of zonder huisvesting?
Want ik geloof dat het met huisvesting was. En Schotland....ik heb een erg Brits (daarmee bedoel ik zuidelijk) accent, en hoe mooi ik het Schotse accent ook vind, ik hou toch graag mn Britse. Betekent niet dat ik daar niet kan kijken...Glasgow schijnt ook erg goed te zijn.
Er is inderdaad een grote kans dat ik het niet ga redden, maar het valt altijd te proberen en ik wil me daar dan toch goed op voorbereiden.
En ik zie het ja, hartstikke duur. Daarom wil ik het ook graag op tijd weten, kan ik gaan sparen en een bijdrage in kosten voor mijn 18e verjaardag vragenen anders voor 1 jaar of ergens anders in de UK. (misschien toch Schotland?)
Urbiezira schreef:Killyen, volgensmij zit jij bij mij op school.![]()
In ieder geval heel erg bedankt voor de informatie, ik overleg dit al een tijdje met mijn ouders en ze zijn ook op de hoogte van de kosten.
In Nederland Engels gaan studeren vind ik persoonlijk helemaal niks, als je een taal gaat studeren doe ik dat graag ook in het land van die taal.
Killyen, welke studie wilde je gaan doen?
Ik wil (hoogstwaarschijnlijk) gaan schrijven en vertalen later (in het Engels he?) dus vooral daarom vind ik het belangrijk dat ik niet alleen Engelse taal goed leer kennen, maar ook gebruiken, spreekwoorden, vaste uitdrukkingen, maar ook slangs, omdat het allemaal terug kan komen in je boek/vertaling. En mocht Cambridge of Oxford niet lukken wil ik inderdaad ook ergens anders in de UK gaan kijken voordat ik terug ga naar Nederland. Ik weet niet wat ik heb, maar al het Engelse (behalve dan misschien de stereotype manier waarop men het huis inricht
) trekt mij veel meer dan Nederlands. Ik schrijf nu ook al in het Engels en een studie volgen in het Engels heb ik dus absoluut geen bezwaar tegen.
Killyen, in ieder geval heel erg bedankt voor de informatie, zo krijg ik beetje bij beetje een beter beeld van hoe en wat.
Killyenn schreef:Urbiezira schreef:Killyen, volgensmij zit jij bij mij op school.![]()
In ieder geval heel erg bedankt voor de informatie, ik overleg dit al een tijdje met mijn ouders en ze zijn ook op de hoogte van de kosten.
In Nederland Engels gaan studeren vind ik persoonlijk helemaal niks, als je een taal gaat studeren doe ik dat graag ook in het land van die taal.
Killyen, welke studie wilde je gaan doen?
Ik wil (hoogstwaarschijnlijk) gaan schrijven en vertalen later (in het Engels he?) dus vooral daarom vind ik het belangrijk dat ik niet alleen Engelse taal goed leer kennen, maar ook gebruiken, spreekwoorden, vaste uitdrukkingen, maar ook slangs, omdat het allemaal terug kan komen in je boek/vertaling. En mocht Cambridge of Oxford niet lukken wil ik inderdaad ook ergens anders in de UK gaan kijken voordat ik terug ga naar Nederland. Ik weet niet wat ik heb, maar al het Engelse (behalve dan misschien de stereotype manier waarop men het huis inricht
) trekt mij veel meer dan Nederlands. Ik schrijf nu ook al in het Engels en een studie volgen in het Engels heb ik dus absoluut geen bezwaar tegen.
Killyen, in ieder geval heel erg bedankt voor de informatie, zo krijg ik beetje bij beetje een beter beeld van hoe en wat.
He je hebt gelijk, wat grappigIk ga filosofie studeren.
Is de Madelief uit je profiel de pony van manege De Ruif?
Als je qua cijfers niet het Oxbridge niveau hebt doordat je schooltijd niet 'vlekkeloos' verlopen is kun je op Cambridge via een speciaal formulier toch gewoon op interview komen, als je dan een offer krijgt valt dat meestal wat lager uitIk weet niet of ze op Oxford ook zoiets hebben. Maar aangezien je pas vanaf volgend jaar examencijfers zult krijgen is er nog niet verloren! Het gaat namelijk alleen maar om het cijfer dat op je eindexamenlijst staat, de rest van je schoolcijfers tellen niet mee.
Verder kun je inderdaad even met Elmer of je afdelingsleider praten, en je kunt mij ook altijd PBen (of aanspreken op school)
Urbiezira schreef:Zoals ik al zei hebben wij op school Cambridge Engels, en in de 5e klas moeten wij ook naar het Engels consulaat voor onze CAE exams.
http://www.cambridgeesol.org/exams/gene ... h/cae.html dit is dus ook voor wetenschappelijk/business kant van de Engelse taal. Ook zit ik zelf al in het Engelstalige wereldje met schrijven, boeken lezen, informatie opzoeken in het Engels, schrijven naar Britse vrienden, etcetera. Ik probeer niet te zeggen dat mijn Engels perfect is, bij lange na niet, maar ik steek wel al heel veel aandacht en tijd erin.