Wiskunde D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisann__

Berichten: 2593
Geregistreerd: 13-12-07

Wiskunde D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:22

Hallo bokkers,

Ik heb even een vraag waar ik met google niet uitkwam.
Is wiskunde D in je havo pakket van hetzelfde niveau als dat van VWO?

Want ik zou graag mijn wiskunde op vwo niveau halen, maar ik kan ook wiskunde D kiezen.

Iemand die het weet? :)

Astridhorse

Berichten: 1087
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:31

Wat bedoel je nu precies?
Want wiskunde D op havo is/blijft een ander vak dan wiskunde A, B C of D op het VWO.
Het is misschien wb niveau vergelijkbaar met VWO wiskunde C, dat zou best kunnen. Maar als je wiskunde D hebt op havo dan heb je geen wiskunde op VWO niveau gehad.

Lisann__

Berichten: 2593
Geregistreerd: 13-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:33

Astridhorse schreef:
Wat bedoel je nu precies?
Want wiskunde D op havo is/blijft een ander vak dan wiskunde A, B C of D op het VWO.
Het is misschien wb niveau vergelijkbaar met VWO wiskunde C, dat zou best kunnen. Maar als je wiskunde D hebt op havo dan heb je geen wiskunde op VWO niveau gehad.


Ja dat wilde ik indd weten!
Want mijn leraar zei: Je kan ook wiskunde D kiezen óf (wat is dus van plan was) alleen het vak wiskunde op vwo niveau halen.
Maar ik dacht dat misschien het niveau van wiskunde D gelijk was aan wiskunde op vwo niveau omdat hij dat voorstelde.
Maar dat is dus niet zo?

CharlotteMae

Berichten: 448
Geregistreerd: 29-06-10
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wiskunde D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:37

Het niveau van Wiskunde D van het vwo en havo is natuurlijk wel verschillend, maar de stof die behandeld wordt is vrijwel hetzelfde.

Als je bijvoorbeeld wiskunde C (die is overigens het laagste niveau) op vwo niveau kiest, is dit hele andere stof. Wiskunde C is voornamelijk statistiek en kansberekening.
Wiskunde D is echt de moeilijkere wiskunde.

Astridhorse

Berichten: 1087
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:39

Wiskunde D is juist ook weer veel statistiek, wel veel ingewikkelder dan wiskunde A.
En inderdaad, havo Wiskunde D is niet precies gelijk aan wiskunde A, B c of D op vwo dus ook een ander 'niveau'. Al is dat volgens mijn wiskunde leraar moeilijk precies vast te stellen.

Lisann__

Berichten: 2593
Geregistreerd: 13-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:49

Ja wiskunde ,verbanden, formule's, statistieken, kansberekingen etc zijn mijn beste punten in de wiskunde.
Dus ik weet niet wat ik het beste kan doen, ik wil uiteindelijk wel op vwo niveau mijn wiskunde afgerond hebben.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Wiskunde D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:01

De enige die daar goed antwoord op kan geven lijkt me je docent wiskunde...

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:02

Het is inderdaad niet hetzelfde, alleen kunnen jullie dus bepaalde vakken op het vwo en andere vakken op de havo krijgen?