Ik heb de afgelopen 4 jaar gewerkt als paraveterinair bij 2 verschillende klinieken. De eerste heb ik 3 jaar gewerkt met veel plezier, maar de baas weigerde vaste contracten te geven dus kon ik vertrekken na 3 jaar trouwe dienst. Toen ben ik een maand of 4 a 5 werkloos geweest, op een baantje van 1 maand na bij een dierenwinkel. Daarna kon ik weer aan de slag bij een dierenkliniek, erg leuk en vertrouwd werk dus uiteraard heb ik die baan aangenomen.
Nu werk ik bijna een jaar op deze kliniek en de laatste weken ben ik erg gaan twijfelen of dit beroep het nog wel was voor mij. Ik ben dan ook tot de conclusie gekomen dat ik klaar ben met het beroep "paraveterinair" en ondanks dat ik dit nog wel moeilijk vind om echt te beseffen klopt het ook wel weer.
Ik ben dan ook in gesprek gegaan met mijn baas en heb uitgelegd dat het niet meer mijn ding was en ik graag mijn contract uit wilde dienen maar daarna geen nieuw contract meer teken.
Ondertussen was ik al anderhalf jaar bezig met een avondstudie bedrijfsadministratie, maar ook daar kon ik mijn draai niet meer in vinden. Dit heeft ook aan de organisatie van de school gelegen maar het vak zelf vond ik ook niet helemaal wat ik zoek. Ook hierin heb ik dus een besluit genomen en ik stop met deze opleiding.
Maar goed allemaal leuk en aardig ik kan natuurlijk moeilijk de rest van mn leven op mn kont zitten en niks doen

En daar is dan ook gelijk het grote knelpunt, ik heb namelijk geen idee wat ik nu wél wil.
Ik heb een MBO dierverzorgingsdiploma niveau 4, maar ik weet echt niet meer of het "werk in de dieren" het nu echt wel is voor de toekomst. Persoonlijk denk ik er veel overna om nu een HBO studie te gaan doen, zeker omdat het nu nog kan ( ik ben 25 en krijg dus nog stufi omdat ik nog geen HBO heb gestudeerd)
Mijn oproep aan jullie bokkers is dan ook het volgende:
Vind jij jouw baan/studie helemaal geweldig, plaats dat dan in dit topic en beschrijf graag een beetje wat je taken zijn, wat je beroep inhoudt. Of wat er zo leuk is aan je studie... Het beroep hoeft helemaal niet bij mij te passen en mag uiteraard iets totaal anders zijn dan wat ik nu heb aan diploma/werkervaring.
Op die manier hoop ik een beetje inzicht te kunnen krijgen in wat de banen nou precies inhouden en hetzelfde geldt voor de studierichtingen, want al die brochures van scholen etc zeggen mij natuurlijk niet wat iemand met ervaring in die branche mij wel kan vertellen.
Alvast bedankt!

) maar het is zo leuk en afwisselend om er te werken!