tussenuren middelbare school, hoe zit dat precies?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fudge

Berichten: 1021
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:25

Wat volgens mij de regel is:
Is het je standaard rooster, dan zul je helaas wel voor 50 minuutjes naar school moeten komen. Er is (althans bij ons op school) geen regel dat je weg mag als je bijvoorbeeld 2 of meer tussenuren hebt voor nog 1 uurtje les. Je kunt dan alleen proberen (met heeele lieve hondenoogjes) te overleggen met je docent om het eventueel op een andere dag (in een tussenuur?) te doen, of misschien extra huiswerk dat je kunt laten zien.

Bij ons op school vallen de tussenuren over het algemeen mee, ik heb er nu 4 in de week maar op maandag zijn dat er voor mij 2 en daarnog nog 1 uurtje les, en dit heb ik met die docent weten te verplaatsen...

Anoniem

Re: tussenuren middelbare school, hoe zit dat precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:27

Bij ons is de regel volgens mij dat je er 8 mag hebben, anders kijken ze of je een keer een ander vak onder KWT kan doen.. Maar bij ons is 't regulier dat je er ongeveer 5 hebt denk ik op school, bij ons op het VWO de meeste een stuk of 4.. Maar wij hebben ook maar 1 VWO klas. :)
Voor de rest hoef je ook niet als je meer dan 2 uur op 1 les uur moet wachten ofzo. :j

MerelxG_R
Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:31

Hier hele nette roosters. Ik heb geen vaste tussenuren, maar als er iets uitvalt wordt het bijna altijd geregeld dat daar een andere les voor in de plaats komt zodat we eerder uit zijn of de volgende dag het eerste uur vrijhebben oid. Volgend jaar in 4 havo zullen wel tussenuren zijn, maar ze proberen hier alles heel goed op te vullen.

Lisann__

Berichten: 2593
Geregistreerd: 13-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:34

Ik zit op VAVO
en ik heb meer tussenuren dan les, 12 tussenuren op 11 uur les in de week.
Maar bij ons kunnen ze er niets aan veranderen omdat iedereen andere vakken heeft.

Het is vervelend, maar wel handig want zo hoef je thuis je huiswerk niet meer te maken. :j

Happyhealthy
Berichten: 1180
Geregistreerd: 22-12-10
Woonplaats: Gelderland

Re: tussenuren middelbare school, hoe zit dat precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:39

wat vervelend!
bij mij op school proberen ze er heel erg op te letten, en heb dus ook geen tussenuren in mijn vaste rooster zitten. maar als er eens lessen uitvallen dan proberen ze andere lessen te verplaatsen zodat we eerder uitzijn (ook heel fijn dus :)) ook is het zo dat je niet meer dan 2 tussenuren achter elkaar mag hebben. er zou bijvoorbeeld wel een les tussen mogen zitten.

bij ons hebben we ook dat je met 2 of minder lesuren niet naar school hoeft als je ver moet fietsen. :)

Maurent
Berichten: 407
Geregistreerd: 24-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:40

Bij hebben ze leraren tekort (wegens ziekte, zwangerschap etc..) Iedere klas krijg gewoon minder uren en sommige klassen hebben gewoon 1 jaar lang maar 2 uur Nederlands of helemaal geen frans meer..

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:41

Ik had er zelf niet zoveel last van om de middelbare. Maar er waren bij ons maar 5 mensen die het 'kunst' profiel deden en die hadden dus ook zo'n bizar rooster. Op vrijdag hadden zij 2 uur les en dan 4 uur tussen uur en dan nog 1 uur les. Uiteindelijk keek de docent maar per week of ze dat uur echt nodig hadden als hij de stof in de andere uren af kon krijgen hoefde ze op vrijdag middag dan niet te komen.

Bij ons was het in de bovenbouw trouwens wel altijd erger als in de onderbouw en probeerde ze dus altijd de grootste groepen leerlingen een handig rooster te geven allleen de mensen met een apart profiel of een apart vrije keuze vak kwamen nog wel eens in de knoop.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: tussenuren middelbare school, hoe zit dat precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 02:35

Vervelend is dat hè... Ik moet elke week 3/3,5 uur reizen voor een half uurtje coaching (op het rooster, in werkelijkheid vaak 15 minuten). Maar, het is verplicht, geen speciale regeling en veel docenten willen het niet verzetten... (HBO)

CoronaLime

Berichten: 5631
Geregistreerd: 13-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:44

Cchanny schreef:
Marielle, dat als je reistijd langer is dan je schooltijd, is niet waar. ;) Als je te vaak afwezig bent, ongeacht je schooltijden, pakken ze je er op.
als je ouder dan 18 bent, korten ze je studie financiering in.


Bij ons is het wel een officiele schoolregel, maar in de 6 jaar dat ik er zit is het nog maar 4 keer voorgekomen dat ik er ook echt niet heen hoefde :j

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:43

Gelukkig heb ik niet zoveel tussenuren! (ga ook maar halve dagen :o )
Maar als er een tussenuur is gaan de meeste toch wel braaf aan schoolwerk beginnen voor de voorbereiding voor het examen (MBO).


Maar ik zou toch maar eens naar je uhh hoe heet die ook al weer... die gene die boven je mentor zit ?? :+ en daar is mee gaan praten. iig wel samen met een klasgenoot!!

lovebelly

Berichten: 1114
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: 't Gooi

Re: tussenuren middelbare school, hoe zit dat precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:35

Afdelingleider ;)

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Re: tussenuren middelbare school, hoe zit dat precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:47

aah ja zo noemt die beste man :+
of teamleider (heb het nog eens opgezocht in m'n schoolgids :o )
Ach als het beestje maar een naam heeft :P

locorette
Berichten: 564
Geregistreerd: 18-11-07
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:11

Ik had eerder ook een heel slecht rooster... Elke week 12 tussenuren, vaak tot het 9e, vrijdag alleen het 4e en het 8e naar school enzovoorts.
Sinds 2 (?) weken hebben we nu een nieuw rooster en dat bevalt wel veel beter! Ze hebben nu een nieuw roosterprogramma geïnstalleerd heb ik begrepen waardoor de gaten beter zijn opgevult. Nu heb ik bijvoorbeeld op maandag maar 3 uur les ipv 9 + 1e 5 uur vrij en dankzij de rapportvergaderingen van volgende week, is mijn langste dag maar 4 lesuren!

Maargoed examenjaar... dus ik kan maar 2 maanden 'genieten' van een relaxt rooster.
Moet nu alleen wel op woensdag tot het 9e, dus tot 5 over half 5, en ik moet om kwart voor 5 op het werk zijn :+ Is wel een beetje haasten maargoed.
Oja en we hebben vaste toetsuren. Mocht ik dus een toets hebben, dan is dat vaak op dinsdag het 8e en het 9e. Dat is wel énorm balen.