Voor een opdracht voor school ben ik opzoek naar een gediplomeerd hoefsmid voor het beantwoorden van vragen over het beroep omdat ik graag iets in die richting wil gaan doen.
De reden dat ik een gediplomeerd smid wil is omdat ik ook echt moet kijken naar de opleidingen die ik moet gaan doen enzovoort. En wat je te wachten staat als je hoefsmid wordt.
Ik zou het echt heel erg fijn vinden als jullie deze in willen vullen!
Graag uitgebreid antwoorden

Hier de vragenlijst:
Hoe bent u op het idee gekomen om voor het beroep hoefsmid te kiezen?
Wat beoefend u bij dit beroep allemaal?
Welke benodigdheden heeft u nodig om dit beroep te kunnen uitoefenen? En waarvoor heeft u die benodigdheden nodig?
Welke opleidingen en/of cursussen heeft u gedaan voordat u dit beroep kon uitoefenen? En wat vond u van de lessen of de stages die je liep in die tijd?
De meeste mensen zijn trouw aan hun eigen smid. Hoe bent u toen u begon als smid aan je klanten gekomen?
Wat vind u het aantrekkelijkste/leukste aan dit beroep?
Tegen welke dingen loopt u aan bij dit beroep?
Is dit een beroep die (bijv. met uw rug) u over 10 jaar nog kan of wil uitoefenen?
Als u naar het gemiddelde inkomen van een smid kijkt, wat verdient een smid dan per maand?
Werkt u voor uw eigen als smid? Zo ja, hoe deelt u de tijd in en hoeveel klanten heeft u per dag en per week?
Als hoefsmid komt u bij mensen thuis voor paarden te bekappen, beslaan enzovoort.
Bent u het aanspreek punt voor mensen die informatie willen over de gezondheid van hun paard? En wat dan zoal?
Zou u mij nog iets mee willen geven aan tips of informatie over het werken als hoefsmid?