Arbeidsparticipatie gehandicapten gestimuleerd, niet dus.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37232
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Arbeidsparticipatie gehandicapten gestimuleerd, niet dus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-11 14:36

Tja ik moet het gewoon even kwijt omdat ik lichtelijk kook van woede en ook teleurgesteld en in de war ben na een in mijn ogen rare reactie van het UWV. Even kort een uitleg ik zit alweer 11 jaar in de wao, ben ook permanent afgekeurd voor 100 %. Omdat ik destijds zo braaf en eerlijk ben geweest in de jaren ervoor aan het werk te blijven voor steeds minder uren ver onder mijn nivo en studie ben ik uiteindelijk uitgevallen met 4 uur per week en 300 euro per maand. De uitkeringsmeneer heeft me dit ook zo gezegd, hij is er zelfs nog achteraan gegaan of ik toch niet recht had op mijn oorspronkelijk aantal uren en salaris nivo. Zou dat gelukt zijn had ik nu recht op 2500 euro netto per maand. Maar ach het is nu eenmaal zo gelopen en ik heb me er bij neer gelegd.

Omdat we nu van 1 salaris moeten rondkomen plus dat minibeetje wao en alles zoals iedereen wel merkt flink duurder wordt zou een kleine aanvulling wel welkom zijn. Nu heb ik misschien het geluk dat ik wat thuiswerk kan gaan doen op onregelmatige basis in de vorm van licht inpak en frobelwerk waar ik 2 weken de tijd voor zou hebben per keer. Wat dan geen te zware belasting is en ik het bv een paar keer per week een half uurtje zou kunnen doen. Het levert niet veel hooguit maximaal 100 euro per maand en dan nog niet eens iedere maand maar het is iets en ik heb het idee wat nuttigs te doe.

Je zou zeggen dat het geen verslechtering van mijn gezondheid is en al helemaal geen volwaardige betaalde baan. Dus ik dacht even te bellen naar het UWV over het hoe en wat, waar je op moet letten en wat je maximaal mag bijverdienen. Een aantal jaren geleden was dat geloof ik 160 euro per maand ongestraft.

Maar of de dame van de UVW kletste maar wat uit haar nek of de regels zijn wel erg raar en niet bepaald motiverend geworden. De vraag was dus simpel hoe veel mag ik verdienen en hoe vaak mag ik dit per jaar doen. Antwoord van de uwv dame dat weet ik niet, elke euro verdienen kan je je wao kosten alleen dat weten we pas achteraf. En ik moet dan meteen aangeven hoeveel ik zou gaan verdienen, wat dus niet kan omdat niet bekend is hoe vaak ik iets te doen zou krijgen. Oftewel als wao'er loop ik het risico dus om bij zelfs een eenmalig aangenomen laag betaald werkje permanent mijn wao kwijt te raken en dat weet je pas achteraf waardoor je met een beetje pech ook nog je wao moet terugbetalen ook. |( Dat risico loop ik liever niet eigenlijk.

De overheid heeft zo zijn mond vol over arbeidsparticipatie, meedoen in de samenleving enz maar maakt het eigenlijk voor een wao'er onmogelijk iets te gaan doen tenzij je 100 % meteen gaat werken, dus fit bent en al geen wao zou nodig hebben. Ik ga maandag nog een keer bellen in de hoop iemand anders aan de lijn te krijgen.

Wie weet wat wijsheid is?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Arbeidsparticipatie gehandicapten gestimuleerd, niet dus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:54

Ik werk inmiddels al een paar weken niet meer bij t UWV, dus moet even graven, maar wanneer jij 80-100 bent, mag je 20% bijverdienen zo uit m'n hoofd :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37232
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Arbeidsparticipatie gehandicapten gestimuleerd, niet dus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-11 17:06

Dat dacht ik dus ook, maar volgens de chagerijnige kortaf snauwende dame zou ik meteen mijn wao kwijt raken als ik pech had maar dat zou dan pas achteraf duidelijk worden. En dat is het me niet waard.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Arbeidsparticipatie gehandicapten gestimuleerd, niet dus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:31

nee joh, je het werkt met staffels, je mag eerst 20% bijverdienen, als je daarbovenkomt krijg je uitbetaald naar 65-80% en dan mag je weer een bedrag bijverdienen (afhankelijk van je maatmaninkomen), laten we zeggen dat dat €100 is; dus zolang je minder dan 100 bijverdiend ga je geen staffel naar beneden, verdien je 101 euro bij, ga je een staffel naar beneden.

en die staffels zijn dus afhankelijk van je maatmaninmkomen.

Eigenlijk zou je je arbeidsdeskundige daarvoor moeten spreken, maar dat is lastig....
Ik stuur je even een PB ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37232
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Arbeidsparticipatie gehandicapten gestimuleerd, niet dus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-11 18:17

Die beste man is inmiddels met pensioen helaas, was een geschikte persoon. Ik dacht dat mijn officiele loon nu bij 100 % goed op nivo lag rond de 2500 euro netto. Bij 100 % goed op laatste salaris bij 40 uur rond de 1500 netto. Mijn laatste salaris bij 4 uur (maar soms meer bij ziekteinval) lag op 375 euro per maand. Ik had een paar jaar geleden een keer heb laten uitrekenen dat ik 160 euro bruto per maand mocht verdienen zonder problemen. Mits op niet regelmatige basis en mijn gezondheid er niet onder mocht lijden en ik niet meer dan 4 uur per week en niet meer dan 2 uur per dag bezig mocht zijn.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Arbeidsparticipatie gehandicapten gestimuleerd, niet dus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:33

Die 160 euro kan aardig kloppen :j
Is dat na 2005 geweest die berekening? denk dat je er wel vanuit kan gaan dat dat klopt, alleen zonder bruto loon van wat je nu kan gaan verdienen wordt het heel lastig rekenen, ook voor de AD.

Ik hoop dat je wat aan m'n PB'tjes hebt gehad. Nu eerst zorgen uit je hoofd zetten, en even rustig weekend vieren ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37232
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Arbeidsparticipatie gehandicapten gestimuleerd, niet dus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-11 19:07

De berekening is voor 2005 geweest. ik weet dat daarna van alles is verandert vandaar dat ik ook gebeld heb. De pb's waren nuttig in ieder geval en maandag ga ik bellen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Arbeidsparticipatie gehandicapten gestimuleerd, niet dus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:27

Hoop dat je eruit komt :j .

Mocht het nou echt niet lukken, PB dan even.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot, YandexBot en 84 bezoekers