Dierenarts worden met een allergie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

Dierenarts worden met een allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 23:10

Ik ben allergisch voor honden, katten, stof, pollen en nikkel/wol/bepaalde make-up ed.

Nou zit in in 5VWO en ben ik bezig me te orienteren op een vervolgstudie. Diergeneeskunde leek/lijkt me heel erg leuk, maar ik weet niet of ik het kan ivm mijn allergieen. Ik wil graag wel dierenarts worden voor gezelschapsdieren namelijk.

Ik heb dit aan een dierenarts gevraagd en hij raadde me aan met de universiteit te overleggen. Die zegt dat ik het aan mijn dokter moet vragen. Maar mijn dokter gelooft eigenlijk niet dat ik allergisch bèn en wil er ook niets mee/tegen doen, en wil het gewoon niet horen, terwijl mijn allergieen dmv een bloedtest aangetoond zijn!

Nou wil ik graag weten hoe jullie hier over denken, en wie ik om raad zou kunnen vragen. Een dermatoloog? (allergie uit zich vooral in uitslag) Of voor een second opinion naar de HA? Of wat anders?

sorry als dit niet goed staat trouwens

Safiera

Re: Dierenarts worden met een allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:13

Hmm, lijkt me lastig als je steeds uitslag krijgt nadat je een huisdier behandelt hebt. Ik weet niet hoe heftig je allergisch bent? Als het wel meevalt kun je misschien volstaan met het dragen van handschoenen? Of je moet al paarden of (groot) vee gaan doen, daar ben je niet allergisch voor, toch?
Of misschien humaan arts worden?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:15

tja als het is aangetoond met een bloedonderzoek dan lijkt me het duidelijk... aangezien de meesten patienten voor jou uit honden en katten zal bestaan denk ik niet dat het aan te raden is om dierenarts te worden... nu gaat het alleen nog om huiduitslag begrijp ik maar wie weet wat het straks wordt als je dag in dag uit met honden en katten bezig bent.... beetje zonde als je een opleiding van 7 jaar hebt gedaan en die dan uiteindelijk niet kan gaan gebruiken.... ik zou het dus niet doen...

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 23:17

Ja dat is ook lastig, daarom. Ik wil namelijk niet dat ik aan die behoorlijk pittige studie begin en dan moet afhaken hierdoor. Paarden ben ik idd niet allergisch voor, maar dat lijkt me toch wel minder leuk. :o

Geneeskunde is ook zeker een optie, ik weet het ook allemaal nog niet hoor, maar ik ga me niet verdiepen in iets wat ik toch al niet zou kunnen door mijn allergieen.

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:40

Als je het echt heel graag wilt, zou ik met je dokter overleggen om eventueel naar een allergoloog te gaan. Je kan namelijk ook gedesensibiliseerd (ongevoelig) worden, misschien is dat een idee. Dat kan dacht ik voor 3 allergieën in 1 jaar.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:32

Hmm maar dat desensibiliseren duurt wel heel lang hoor... kan jaren duren.. Ik zou het persoonlijk niet doen aangezienik denk dat je spijt krijgt. Je proeft alle leuke dingen, je wil er voor gaan en plots wordt je tegengehouden door je eigen lichaam terwijl jij verder wilt. Dan kun je dat beter voor zijn en misschien met gemengde gevoelens een andere leuke opleiding beginnen waar je wél echt voor kunt gaan! Ik heb hetzelfde gehad maar dan door mijn ziekte. Ik wilde geneeskunde doen en diep van binnen wist ik wel dat dit niet kon maar ik wilde zo graag. Gelukkig heb ik op het allerlaatste moment besloten het niet te doen en voor iets anders gekozen en tuurlijk blijft geneeskunde mijn droom maar nu heb ik het ook naar mijn zin op mijn andere opleiding en ik denk dat het nu minder knaagt dan dat ik de sfeer en alles geproefd had

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:26

Je zou diergeneeskunde gaan doen, als richting zou je dan eventueel onderzoek, veterinaire volksgezondheid of bestuur en beleid kunnen doen. Het zal wel lastig worden, aangezien je toch algemeen deel hebt, wat iedereen doet. Daarin heb je wel contact met dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:15

Hoe erg is je allergie? Je hebt het over uitslag, hoe erg is die, heb je er veel last van? Ook als je handschoenen aan zou hebben?
Vergeet ook niet dat je met de opleiding nog meer kanten op kan, niet enkel in de praktijk dierenarts worden..

Ik ken een aantal mensen op de opleiding die allergisch zijn voor honden/katten.. gaat volgens mij prima (iig met de dode dieren :P )

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:32

Nou zeg, wat heb jij voor doktor?
Jij staat zeker te liegen over je allergie!? :(

Misschien iets als een second-opion aanvragen?
T zou inderdaad zonde van je tijd/inzet zijn als je toch moet stoppen met je studie..
Trust me, I know (3 studies verder)

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:38

ik was alergies voor honden en katten.

ik heb 5 jaar lang elke week een injectie gekregen!
nu reageer ik nog wel op rode katten maar voor de rest niet meer heb zelf 2 katten en pas regelmatig op de hond van vrienden.

voor je studie moet je goed overleggen met je arts of dit haalbaar is voor jou!
zou zonde zijn als je dr aan begint en niet kan afmaken!

ik zou een afspraak maken evt in een ander ziekenhuis zodat je een nieuwe kijk dr op krijgt!

succes met je keuzes