Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RianUnique schreef:Het is denk meer een werkgerelateerrd probleem! Er is te weinig werk in de paarden//dieren wereld natuurlijk is die opleiding zinvol mijn zusje volgt hem momenteel (zitten beide al 12 jaar in de paardenwereld) en toch leren we dingen jaja ik lees die boeken:P
Zeker ehbo gerelateerd bij paarden
Mango96 schreef:Bonita_Bon schreef:Exact wat Bizzybijtje zegt. Ik heb hier wel eens stagaires rondlopen, pfff wat hebben die veel te leren: in de praktijk!!
Dus nee, ik vind het niet erg zinvol
ik weet het niet hoor, maar kan je dan makkelijker bij
een bedrijf gaan stagelopen ofzo? daar leer je toch wel veel van.
PreciousViva schreef:Er zijn meer hippische studies dan alleen deurne. Ik zit op de opleiding Hippische Bedrijfskunde. Hier wordt je algemeen bedrijfskundig opgeleid (HBO) en daarbij krijg je paardenvakken. Het is 70% bedrijfskunde en 30% paard. Maar alle modules die je krijgt, kun je betrekken op een paardenbedrijf, je kan het dus zoveel paard maken als dat je zelf wil. Ik vind deze afwisseling wel heel leuk. Er wordt hier ook de mogelijkheid gegeven om je eigen paard mee te nemen en te stallen op de schoolstal. Je krijgt verder geen paardrijles maar het is wel altijd fijn om tijdens je studie nog je paard te kunnen trainen.
RianneH schreef:PV, jouw opleiding zit in Dronten? Die komt op mij over als een van de weinige paardgerelateerde opleidingen welke een beetje de moeite waard is. Zo heb je natuurlijk ook nog Wageningen
Vriendin van mij doet de opleiding en ik vind het niveau eigenlijk heel slecht. Natuurlijk wordt er iets geleerd, maar niet wat je niet buiten de opleiding kan leren of zelfs al kent wanneer je zelf een beetje verdiept in het paard. Ook vind ik de gedachtes achter de stages veelste makkelijk. Meiden worden gebruikt als goedkope stalknechten, leren niets of willen niets leren, van beide kanten wordt er te weinig tijd en moeite in gestopt.
Werken in de paarden is niet alleen talent hebben, maar ook kei en keihard willen werken, fysiek goed in elkaar steken, slim zijn, sociaal zijn en jezelf kunnen verkopen en contacten kunnen leggen.
Belangrijkste reden waarom ik er niet in verder zou kunnen gaan is omdat ik dat zo moeilijk vind. Direct wanneer je iemand leert kennen uit de wereld moet je die contacten kunnen leggen, je moet sociaal zijn, maar niet opdringerig, willen werken en kunnen laten zien wat je kent. Dat leer je niet op school, dat moet je voor een groot gedeelte in je hebben. Heb je dat en doe je die opleiding, dan is het leuk om zo'n papiertje te hebben, maar zonder lukt het ook zeker.
Talent is het misschien ook niet, je moet gevoel hebben voor paarden. Hoewel je dat soms kan beschrijven als talent..