Ervaringen werken bij Pathé (of bioscoop in algemeen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

Ervaringen werken bij Pathé (of bioscoop in algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 15:57

Hey!

Ik heb het altijd super druk gehad, en naast de vakanties nooit tijd gehad om te werken. Maar ik heb nu een blessure waar ik niet snel vanaf ga komen en ik wil daar toch nog een beetje voordeel uit halen door nu wel te gaan werken.

Punt is, ik wil wel een beetje ook leuk baantje. Ik zoek een beetje bij muziekwinkels en bioscopen. Nou is het zo dat er binnekort een nieuw Pathécomplex wordt geopend bij mij in de buurt, en daar zoeken ze medewerkers.

Mijn vraag is dus, wat zijn jullie ervaringen met werken in een bioscoop, of pathé zelf.
Hoe zijn de lonen,vakantieregelingen, dubbelbetalen op feestdagen? is het hectisch (servicemedewerker).

Kortom, spill you beans :)

Nadia
Oppermuts

Re: Ervaringen werken bij Pathé (of bioscoop in algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:00

LZP --> STW

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:04

Mijn ex heeft bij Pathe gewerkt en een vriendin werkt er nog steeds.
De uren zijn wel fijn als je geen ochtendmens bent maar hou er rekening mee dat je af en toe tot laat moet werken (half 2).
Loon is gewoon minimumloon behalve als je operateur bent maar dat wordt je niet zomaar.
Vakantie voor de zomer moet aangevraagd worden en verder kan je als je ruim van te voren bent gewoon melden dat je dan op vakantie gaat.
Feestdagen is niet dubbel als ik het me goed herinner net als de zaterdag en zondag.
Alles na 12 uur is voor zover ik weer wel dubbel.

Om er te werken moet je wel tegen stress kunnen films starten rond vrijwel dezelfde tijd en iedereen wil op tijd met zijn popcorn en drinken in de zaal zijn.
Verder moet je als servicemedewerker ook de zalen schoonmaken en af en toe een portier zijn (kaartjes scheuren).
Bij sommige premières is het zelfs zo dat je mensen de stoel moet wijzen in de zaal zelf.

Mijn ex en vriendin vinden het werk erg leuk, beiden zijn uiteindelijk gevraagd om operateur te worden en na een interne opleiding dat werk gaan doen.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 17:52

Sorry van verkeerde forum.

Draaien er echt zoveel films tot zo laat dan? Ik bedoel ik heb zelf weleens bij een marathon gezeten die lang duurde maar dat zijn wel de uitzonderingen dacht ik..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:59

Op zaterdag alleen, maar er wordt wel van je gevraagd 1 a 2 keer per maand op de zaterdagavond te werken.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:57

Als ik op de pathé site kijk staan er genoeg films die pas om 00:00 of 00:30 beginnen.. is meer regel dan uitzondering dus. ;)

Ik wilde ook solliciteren bij Pathé maar ben helaas te oud..

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 23:06

Echt?
Zal misschien ook wel aan de locatie liggen, hier namelijk bijna nooit.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 22:17

Heeft verder nog iemand ervaringen?