Salarisonderhandelingen.. Akkoord met minder dan je hebt??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:47

Ik zou nooit voor minder gaan of het moet echt een nijpende situatie zijn natuurlijk.

Maar je hoeft niet perse weg bij het bedrijf. Salaris onderhandeling is echt onderhandelen ik heb 500 euro bruto meer gekregen dan het eerste aanbod.
Als je niets te verliezen hebt zou ik zeggen ga ervoor en haal eruit wat er in zit.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:48

Als ze al 4 gesprekken en een assessment in je geïnvesteerd hebben, willen ze je graag hebben en laten ze je echt niet voor 240 euro bruto verschil weglopen. Pootje stijfhouden dus.
OF ze vragen hoe ze dat verschil in andere voorwaarden denken te gaan overbruggen. Krijg je er bv extra vakantiedagen voor, of een opleiding oid?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-10 13:48

Ik heb niet aangegeven dat ik voor mijn indicatie wel 40 uur wil werken ipv 36 (dat wilde ik ff achter de hand houden, afhankelijk van met wat voor bod ze straks komen). En heb geen centimeter meegegeven in het gesprek en gezegd dat ik niet van plan was erop achteruit te gaan, dus die boodschap is overgekomen denk ik. }:0
Arbeidsvoorwaarden op zich zijn niet zo wow, het bedrijf is wél leuk, baan past me beter dan wat ik nu heb, en ik zou een gat in de lucht springen als ik niet meer elke dag in die rotfiles sta (dat doe ik nu al 2 jaar en ik wordt er zo langzamerhand stapelgek van)
Dus puur voor mezelf wil ik deze baan wel heel graag hebben.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:50

Ik zou nog ff afwachten je kan nog altijd ja zeggen... Ze moeten gewoon met een tegen voorstel komen :D Heeft hij gezegd dat hij nog contact met je opneemt of wat is er afgesproken?

Maar ik zou geen 40 uur gaan werken voor je eigen indicatie als dat is wat je nu bij 36 verdient. Want dat zijn 26 dagen die je gratis zou werken...
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 09-11-10 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:51

Ik heb toen ook erg getwijfeld hoor maar geen reistijd is me echt heel wat waard. Ik heb het 13 maanden gedaan en ga het nooit weer doen!

/3 TG /3 S.M.R. Barianta /3 Domenica /3 Giulianta /3 Hymolga
Joshlynn

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:51

Trap er niet in, doe alsof je ballen hebt (mannen schijnen beter te zijn in salarisonderhandelingen) en hou je poot stijf, dus hou vast aan je salariseis voor 36 uur, inclusief 13e maand daarin verrekend. Je hebt dan nog geen ervaring in de branche waar je nu in gesolliciteerd hebt, maar het nieuwe bedrijf weet na 4 gesprekken en assessments donders goed wat voor kwaliteiten voor nu en de toekomst ze met jou binnenhalen, dus daar mogen ze dan ook voor betalen. Met de huidige economie zijn bedrijven heel voorzichtig geworden, dus reken er niet teveel op dat je binnen enkele jaren weer op hetzelfde niveau zit.
Ik ben 5 jaar geleden van baan veranderd (noodgedwongen), werk nu 4 uur meer maar brutosalaris is nog steeds lager dan wat ik destijds bij m'n vorige baas kreeg (gelukkig heb ik het wel prima naar m'n zin bij deze baas).

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:54

Wordt onderhandelen een van je taken in je nieuwe werkkring en is dit wellicht nog een finale test?

Geld is niet alles maar je hoeft jezelf niet weg te geven, zeker niet als je van te voren al had aangegeven in welk salarissegment je valt.

Je zou voor die 240 euro die jij meer wilt hebben inderdaad 40 uur per week kunnen gaan werken. Nu je reistijd wegvalt is dat waarschijnlijk een prima compromis maar speel het maar een beetje hard.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers