Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
en dan is het ws wel de moeite waard om het jaar uit te zitten en daarna geneeskunde te gaan doen omdat je dan al een " basis" erin heb zitten
Doe je best, zet je in, en kijk het aan tot en met blok 2. Dan heb je vast een beter beeld of dit is waar je gelukkig van wordt of niet. 
! Ben je vorig jaar regelmatig 'tegengekomen' in studiekeuzetopics dus ik weet dat je er veel mee bezig bent geweest. Ik kies zelf pas volgend jaar dus ik kan je geen ervarings-tips geven, maar misschien toch iets verder helpen?
Ik kan je verder eigenlijk alleen maar sterkte wensen

) maar belangrijker: je moet niet iets doorzetten wat je niet wilt alleen omdat je er in het verleden in hebt geinvesteerd. Je keuze gaat over de toekomst, niet over wat je al hebt gedaan. Dat is geweest, gebeurd, voorbij, dat is geen basis voor beslissingen.
Na ongeveer een maand ben ik gestopt. Wat voelde ik me stom. Ik vond het verschrikkelijk om aan mn ouders te vertellen, had 700 euro aan boeken uitgegeven en ik ben absoluut niet het type om snel op te geven. Toch wist ik diep van binnen dat ik hier niet gelukkig van zou worden.
Ben nu aan het laatste jaar begonnen en heb nog steeds geen spijt van mn keuze.
Veel succes en sterkte met je beslissing! Nueve schreef:Nu ik toch aan het reageren ben..
Shadow0, het wiskunde-gedeelte wordt op een verschrikkelijke manier gegeven, maar dat is gewoon mijn mening. Het gaat heel snel (ja uni) maar je wordt alleen maar geacht er mee te kunnen werken en je hoeft helemaal niks te kunnen begrijpen van het wat of waarom. Ik wil juist alles precies weten waarom het zit etc. Dus je moet alles maar dom aannemen en dat is gewoon niet mijn ding. Nu neem ik thuis met papa de collegesheets door, aangezien ik het ook niet begrijp op de manier waarop die docent het uitlegt, en dan vraag ik lekker door en weet ik tenminste wáárom iets zo is. Dán vind ik het leuk! Papa begrijpt ook precies het punt waar ik mee zit bij die colleges, ik vind het lastig te verwoorden, maar ik houd gewoon niet van oppervlakkig te werk gaan, zeker niet met wiskunde. .
Allemaal erg abstract en echt puur de basis voor de rest van de studie, maar jezelf motiveren om iets te doen thuis is dan erg moeilijk! Na een half jaar kregen we een ander soort vakken, over de werking van orgaansystemen en niet meer de saaie biochemie/fysiologie/histologie. Dus ik zou je ook zeker aanraden: zet nog even door! Het wordt vast leuker maar het eerste stuk daar moet je even doorheen. En je hebt zoveel voorbereiding gedaan, het kan bijna niet zo zijn dat je de hele studie niet leuk vindt. Als je over een paar maanden nog steeds dit gevoel hebt, dan kan je altijd nog stoppen voor 1 feb. Hoef je nog niks terug te betalen. En dat eerste tentamen, ach je mag alles herkansen. Een ontgroening wil je vast ook niet missen

Ben ook wel met 3 8'en voor betavakken geslaagd (jaja, en ik was geen beta, nee.. absoluut geen beta
) dus zat in de hoogste lotingscategorie, dat zou ook wel iets geholpen hebben