Nueve schreef:Nu ik toch aan het reageren ben..
Shadow0, het wiskunde-gedeelte wordt op een verschrikkelijke manier gegeven, maar dat is gewoon mijn mening. Het gaat heel snel (ja uni) maar je wordt alleen maar geacht er mee te kunnen werken en je hoeft helemaal niks te kunnen begrijpen van het wat of waarom. Ik wil juist alles precies weten waarom het zit etc. Dus je moet alles maar dom aannemen en dat is gewoon niet mijn ding. Nu neem ik thuis met papa de collegesheets door, aangezien ik het ook niet begrijp op de manier waarop die docent het uitlegt, en dan vraag ik lekker door en weet ik tenminste wáárom iets zo is. Dán vind ik het leuk! Papa begrijpt ook precies het punt waar ik mee zit bij die colleges, ik vind het lastig te verwoorden, maar ik houd gewoon niet van oppervlakkig te werk gaan, zeker niet met wiskunde. .
Als ik al jouw berichten lees, bekruipt mij het gevoel dat het niet zozeer de stof is die je niet leuk vindt, maar de manier waarop het gegeven wordt. Ik herken je weerstand tegen het zomaar dom dingen aannemen en niet hoeven te begrijpen waarom iets zo is. Ik ben ook niet het type persoon dat graag oppervlakkig te werk gaat. Ik las ook in één van je berichtjes dat je juist voor deze studie hebt gekozen en niet voor geneeskunde, omdat geneeskunde te weinig wetenschappelijk is. En dat je van de stof in je studieboeken wel blij wordt. Is jouw verwachting dat de studie in het geheel te oppervlakkig is voor jou? Of is het echt de manier waarop de stof gegeven wordt? Als ik voor mijzelf spreek: ik kan veel inspiratie uit mezelf halen, maar ik ga pas echt hard lopen als iemand ontzettend bevlogen en met diepgaande kennis van de inhoud mij iets wil overbrengen. Je zit in de eerste maand van je studie, waar de vakken nog inleidend en algemeen zijn (althans, dat kan ik me voorstellen). De diepgang komt als het goed is later in je studie. Mijn ervaring is dat hoe verder je in je studie komt, hoe meer diepgang er komt en hoe bevlogener de docenten zijn. Misschien moet je de komende maanden rustig kijken of het echt de studie als geheel is waar je ongelukkig van wordt, of de wijze waarop er nu met inhoud en vakken wordt omgegaan. Succes! Je gevoel zegt wel wat je beslissing moet zijn!