Wie wil mijn sollicitatiebrief en CV nakijken?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Wie wil mijn sollicitatiebrief en CV nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 10:45

Nu ik bijna afgestudeerd ben, is het zover: solliciteren naar een baan als leerkracht in het basisonderwijs.
Ik vind het echt super spannend, heb er ontzettend veel zin in om aan het werk te gaan! Maarr.. Ik heb nog nooit van mijn leven een sollicitatiebrief of CV geschreven.

Gisteren ben ik er de hele dag mee bezig geweest. Ik heb veel voorbeelden op internet gezocht en zo geprobeerd een brief te maken die helemaal bij mij past. Daarna heb ik mijn ouders en mijn vriend er naar laten kijken en hier en daar nog wat aanpassingen doorgevoerd.

Toch ben ik er nog wat onzeker over. Ik ben zelf echt super enthousiast over mijn vak, ik houd er van en sta erg graag voor de klas. Dit is ook terug te zien in mijn brief, maar ik vraag me af of het niet wat teveel van het goede is. Dit is ook het commentaar wat mijn vader op mijn brief had.

Daarom ben ik benieuwd of er hier op bokt misschien iemand is die eens naar mijn brief en CV wil kijken. Misschien zijn er wel mensen uit het onderwijs op bokt, of misschien wel mensen die vaker met sollicitatieprocedures te maken krijgen?

Ik heb sowieso een vraag over deze zin:
Uiteraard ben ik bereid verdere gewenste informatie te verstrekken. Is het verder of verdere?

Als je naar mijn brief wil kijken, dan ben ik je zeer dankbaar, je kunt me dan even een pbtje sturen met daarin je e-mail adres, dan zal ik de brief en de CV even naar je mailen.

Alvast bedankt!


muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief en CV nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:52

Even een snelle reactie vanaf min werk ;-)
In plaats van die ene zin...Wat denk je van:

Ik ben natuurlijk bereid mijn curriculum vitae in een persoonlijk gesprek toe te lichten.

Vist u? Nee, ik verdrink wormen....
Ik ben helemaal niet lisdectisch

Anoniem

Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief en CV nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:54

Hoorde ooit eens van mijn 1e manager dat je brutaal moest zijn:

"Graag wil ik mijn motivatie en curriculum vitae in een persoonlijk gesprek toelichten."

;)

muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief en CV nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:58

skippy1 ben ik het mee eens! Misschien dan nog er achter schrijven... als je durft. Ik neem volgende week contact met u op om een (eventuele) afspraak in te plannen.

Vist u? Nee, ik verdrink wormen....
Ik ben helemaal niet lisdectisch

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief en CV nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 11:01

Dat klinkt inderdaad wel een stuk zelfverzekerder!

De afsluiting die ik nu heb, is:
"Voor mijn persoonlijke gegevens verwijs ik u naar het Curriculum Vitae. Uiteraard ben ik bereid verder gewenste informatie te verstrekken. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet."

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:01

Plak een pasfoto op een vel papier en schrijf een brief aan je toekomstige klas waarin je je voorsteld, wat meer over jezelf vertelden verteld wat je allemaal zou willen doen met die klas ect...
CV er bij en reken maar dat je opvalt.... Je maakt het dan ook allemaal minder zwaar en officieel...

Bejaarde bokkers weten meer

muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:02

Ziet er goed uit. Ik zou toch nog " in een persoonlijk gesprek" toevoegen. Dat je echt laat zien dat je jezelf persoonlijk wil voorstellen.

Vist u? Nee, ik verdrink wormen....
Ik ben helemaal niet lisdectisch

muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:03

mrie schreef:
Plak een pasfoto op een vel papier en schrijf een brief aan je toekomstige klas waarin je je voorsteld, wat meer over jezelf vertelden verteld wat je allemaal zou willen doen met die klas ect...
CV er bij en reken maar dat je opvalt.... Je maakt het dan ook allemaal minder zwaar en officieel...


Stoer idee, maar niet iedereen waardeert dit soort acties ben ik bang...

Vist u? Nee, ik verdrink wormen....
Ik ben helemaal niet lisdectisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:05

Muc IMO is dat weer té. Maar in je brief zeker overkomen is wel belangrijk. Dus ipv bijv. zou willen, wil.

Je afsluiting zoals je die nu hebt, is netjes. :j Al hoeft verwijzen naar de cv niet. ;)

mrie dat is ook een leuk idee! Wel een dosis lef voor nodig. :D

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 11:07

Dan zou het dus zo worden?

"Voor mijn persoonlijke gegevens verwijs ik u naar het Curriculum Vitae. Uiteraard ben ik bereid verder gewenste informatie te verstrekken tijdens een persoonlijk gesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet."

Ik denk dat ik dat idee van Mrie even laat passeren haha! Ik vind het super stoer, maar dat is niet zoals ik ben en de brief moet wel een afspiegeling zijn van hoe ik ben vind ik..

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief en CV nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:45

Ik eindigde altijd met: 'Graag licht ik deze sollicitatie mondeling toe in een gesprek.'

muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:02

nina88 schreef:
Dan zou het dus zo worden?

"Voor mijn persoonlijke gegevens verwijs ik u naar het Curriculum Vitae. Uiteraard ben ik bereid verder gewenste informatie te verstrekken tijdens een persoonlijk gesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet."

Ik denk dat ik dat idee van Mrie even laat passeren haha! Ik vind het super stoer, maar dat is niet zoals ik ben en de brief moet wel een afspiegeling zijn van hoe ik ben vind ik..


Ik zou dan doen, "Voor mijn gegevens verwijs ik u naar het Curriculum Vitae. Uiteraard ben ik bereid verder gewenste informatie te verstrekken tijdens een persoonlijk gesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet."

Anders heb je twee keer persoonlijk.

Vist u? Nee, ik verdrink wormen....
Ik ben helemaal niet lisdectisch

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief en CV nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 12:03

Goed gezien muc, dat was me nog niet opgevallen. Bedankt!

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:40

Waarom maak je er zo'n statisch overkomende afsluiting van terwijl ik opmaak uit de tekst in je openingspost dat je heel enthousiast bent over de functie? Ik zou het juist persoonlijk houden, iets in de zin van: "Ik zou het ontzettend leuk vinden om een keer op gesprek te komen en nader kennis te maken. Ik kijk uit naar uw reactie!" Dat straalt zo veel meer enthousiastme uit dan een zin met woorden als 'uiteraard' en 'gewenste informatie'. Het is ook logisch dat je 'bereid bent meer informatie te verstrekken over jezelf tijdens een persoonlijk gesprek' want daar schrijf je die hele brief toch ook voor? Om uitgenodigd te worden op een gesprek? Dat hoef je dus niet meer te vertellen.

Laat juist dat blijken wat zij willen weten, dat je zo enthousiast bent over de functie, dat je er écht zin in hebt. Schrijf uit jezelf, wees jezelf in die brief. Op mij kom je enthousiast over, laat dat spreken in jouw brief.

Ik zet altijd helemaal onderaan de brief, dus na mijn afsluiting en handtekening het volgende: "Bijlage: Curicullum Vitae". Het lijkt me niet nodig te verwijzen dat ze daarin bepaalde gegevens kunnen vinden, want daar is een CV toch juist voor? Ik hoef jou ook niet uit te leggen dat sneeuw wit is :)

Valencia2002
Berichten: 1504
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Ergens in de prov. Grunn

Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief en CV nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:43

Hoi hoi, ik stuur je even wat meer info middels pb, zie maar of je er gebruik van maakt:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers