Bijbanen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shoran123
Berichten: 854
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Brabant

Bijbanen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 15:49

Hallo,

Geen flauw idee of het hier goed staat. Maar ik denk het wel :Y)

Ik ben nu 15, wordt in september 16. En heb vorig jaar een heel zwaar jaar gehad, slechte gezondheid, heel veel gedoe thuis, op school, spijbelen, drinken etc.
Ik moet nu nog een keer 3vwo over gaan doen, ik zit hier heel erg tegenop, dus hebben me ouders een leasepaard gegeven de eerste maand om te zorgen dat het misschien beter gaat, dat ik dus vooruit kijk.
Ik heb het paard voor de vakantie ook al geleased, en ben er echt al helemaal gek op! :o

Maar als ik verder wil gaan met de lease, moet ik de helft zelf betalen, en voor een langere tijd komt hoefsmid etc er ook bij, dus ongeveer een richtlijn van 200 euro per maand. Dit moet ik gaan verdienen, maar weten jullie goede bijbanen? Krantenwijk verdien ik te weinig mee, en de AH of Super de Boer lijkt me ook weer niet leuk.

Weten jullie dus in de omgeving Utrecht, leuke bijbanen? Wat goed verdiend? Lijkt me bijna onmogelijk. Liever beter verdienen dan leuke baan ;)

Iniedergeval heel erg bedankt!
Ik hoop dat jullie iets weten,

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:52

In de horeca kan je meestal goed verdienen ;)
Je kan ook ouderenzorg ( bejaardentehuis) doen dat verdient ook altijd wel goed.
Misschien is het verstandig om een keertje te gaan kijken bij een uitzendbureau misschien hebben die nog wel ergens het ideale baantje voor jou.

Shoran123
Berichten: 854
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 15:54

wupke schreef:
In de horeca kan je meestal goed verdienen ;)
Je kan ook ouderenzorg ( bejaardentehuis) doen dat verdient ook altijd wel goed.
Misschien is het verstandig om een keertje te gaan kijken bij een uitzendbureau misschien hebben die nog wel ergens het ideale baantje voor jou.


Bedankt, ik ga eens kijken! Hoeveel verdiend dat ongeveer per uur? :o

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:54

idd horeca, werk zelf ook in t weekend erbij gewoon omdat het super gezellig is en verdient lekker (fooitjes :D )

Jennnnn

Berichten: 776
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:55

Pas vanaf je 16e kun je bij de meeste baantjes terecht, op je 15e heb je volgens mij nog niet heel veel keus ;)
Paar ideetjes;

Oppassen.
Supermarkt (ondanks dat het je niet leuk lijkt ;)) Ik heb in verschillende supermarkten gewerkt en heb het super naar m'n zin gehad!! :)
In de bioscoop.
Verpleeg/verzorgings huis in de huishoudelijke hulp of in de kantine?
Stalhulp op de manege?
Afwashulp in de horeca

succes met een baantje zoeken!

kimG
Berichten: 468
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:56

vaak kun je bij kleinere bedrijven iets meer verdienen, moet je ook wel meer voor doen dan bliepen op een krukje :P ik zou eens gaan kijken bij zaakjes en restaurants in de buurt ?
mijn ouders hebben een slagerij en die zoeken bijvoorbeeld altijd naar goed personeel

Shoran123
Berichten: 854
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: Bijbanen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 15:57

Bedankt iedereen!
Zouden jullie ongeveer een richtlijn kunnen geven hoeveel het ongeveer verdiend per uur? :)

Illusion

Berichten: 2592
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:59

tja als je iets zoekt waarbij je veel geld wil verdienen zou ik toch gaan zoeken bij idd een verzorg of verpleeghuis, of thuiszorg.
heb ik ook gedaan op mijn 15de(thuiszorg) en toen verdiende ik 5,50 p/u en dan kreeg ik nog 1,70 voor de reiskosten.
ik ben nu 17 en verdien 8,50 p/u in een verzorgingshuis, maar daar doe ik ook een verzorgende taak(opleiding) dus dat mag niet iedereen zomaar even doen ;)

Illusion

Berichten: 2592
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:01

ooh en ik werk in het weekend bij een slager, voor 4euro per uur. niet zo veel dus maar 't is wel leuk werk.

Shoran123
Berichten: 854
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 16:08

Illusion schreef:
tja als je iets zoekt waarbij je veel geld wil verdienen zou ik toch gaan zoeken bij idd een verzorg of verpleeghuis, of thuiszorg.
heb ik ook gedaan op mijn 15de(thuiszorg) en toen verdiende ik 5,50 p/u en dan kreeg ik nog 1,70 voor de reiskosten.
ik ben nu 17 en verdien 8,50 p/u in een verzorgingshuis, maar daar doe ik ook een verzorgende taak(opleiding) dus dat mag niet iedereen zomaar even doen ;)


Wow! :)
Ik ga dan toch maar eventjes langs, ehm, ik heb een halfjaar met gehandicapte stage gelopen?

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:35

Afwassen bij een restaurant ;)
Is best leuk en verdient best oke.

Daarnaast is het ook handig dat het in de avonduren kan.
Doordeweeks kan je gewoon nog naar school + huiswerk maken en eventueel nog even naar paard en daarna werken.
En in de weekende ben je nog hele ochtend + middag vrij en savonds werken ;)

Ik vind het ideaal :D

Shoran123
Berichten: 854
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 17:54

Ja, dat afwassen kan denk ik wel gezellig zijn ;)

Maar weten jullie of het mogelijk is om 200 euro per maand bij elkaar te sprokkelen?
Hoeveel verdienen jullie per maand? En hoeveel werken jullie dan? ( Ik heb het wel over bijbaantjes, niet over vaste banen )
Rekening houden met; School, Paard, Hockey(2x per week+zaterdag wedstrijd)

8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Bijbanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:01

Vaak is het wel een probleem als je niet op zaterdag kan werken, je bent weekendwerker toch vaak en dan is zaterdag een belangrijke dag :) . Helemaal als je 200 euro per maand wil verdienen.
Bij supermarkt heb je iedergeval meer speling daarin.

Jennnnn

Berichten: 776
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:04

Minimum uurloon voor een 16 jarige is sinds 1 Januari 2010
€2.97. Dit is exclusief vakantiegeld.
Krijg je je vakantie geld niet 1x per jaar, maar verrekend in je salaris bedraagt het uurloon Minimaal €3.21 per uur.

Je zou dus 200/2.97= +/- 68 uur per maand moeten werken.
Dit komt neer op 68/4= +/- 17 uur per week moeten werken.

Gezien wat jouw schema door de week heen, school paard hockey etc. zou ik proberen de horeca in te komen.
VP-huis zou voor mij het meest logisch lijken, omdat je in de zorg onregelmatigheidstoeslag krijgt. (Dat is natuurlijk al mooi meegenomen, dit ligt meestal tussen de 40 en 60% ort.)

Je zou dan bijv. Zaterdag avond kunnen werken (Na je wedstrijd)
En een hele zondag, dan zit je al gauw aan de 12 uur p/w.

Verder zou je bijv. 1 avond in de week kunnen werken of een oppasadresje zoeken. (Als je een oppasadresje hebt voor door de week of bijv. Vrijdag avond kun je je huiswerk maken terwijl de kinderen op bed liggen ;))

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bijbanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:07

hee noor, ik zou het bij de albertheijn proberen, 3 of 4 avonden in de week zit je wel aardig in de richting van zo'n bedrag.
na mijn stage ga ik ook naar de albertheijn!

Illusion

Berichten: 2592
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:35

GewoonNoor, nee ik verdien 8,50 omdat ik dus iets doe waar je een diploma voor nodig hebt maar omdat ik in opleiding ben mag ik dat ook(stageadres) dat werk zul jij dus niet mogen doen maar huishuiselijke dienst,koffie enz. kan wel en dat is ook meestal een best nette loon!

ik verdien per maand 300/350 euro voor een 17jarige. dit is incl. mijn stagevergoeding en mijn weekendbaantje waar ik af en toe ook door de weeks werk.
ik rijd paard(eigen paard dus dat is zo'n 4/5 dagen) ik dans(1x week) ik ga naar school,ga uit,spreek met vriendinnen af, heb een vriend enz enz.
ik heb weinig vrije tijd, maar als je iets wil krijg je 't wel voor elkaar

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:37

Ik heb een hele leuke bijbaan, maar je moet er een beetje aanleg voor hebben.
Ik werk bij een werversbureau voor goede doelen. (mensen op straat aanspreken en ze enthousiast proberen te maken)
Heb hele leuke collega's, leuk team, leuke teamuitjes, goed salaris.
Je bepaalt zelf wanneer je werkt, dat is ook erg prettig.

Bij ons nemen we helaas alleen mensen aan van 17+ maar er zijn meer werversbureau's die ook wel jongere mensen aannemen.

Verder zou je altijd kunnen kijken bij zaken als Jamin, Kruidvat, supermarkten, horecagelegenheden etc.

Tessaaa

Berichten: 801
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Langeraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:18

Begrijp me niet verkeerd, maar neem je niet iets te veel hooi op je vork?
Je moet je jaar overdoen. Krijgt een paard waar veel tijd in zit, en moet 200 euro per maand gaan verdienen (naast 3x per week hockeyen) Lijkt mij niet reeel. Zeker gezien je wss iets van 3,50 per uur gaat verdienen (redelijk normaal voor 16 jarige zonder werkervaring).
Maar succes! AH heb ik altijd met veel plezier gewerkt, en tis een simpel baantje.

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 01:03

Britt_Sisi schreef:
hee noor, ik zou het bij de albertheijn proberen, 3 of 4 avonden in de week zit je wel aardig in de richting van zo'n bedrag.
na mijn stage ga ik ook naar de albertheijn!

Maar hoe kan de TS 3 of 4 avonden gaan werken door de week naast paard/school/huiswerk/vriendinnen/hocky? Dat gaat dus niet ;)
Dus de supermarkt lijkt me niet ideaal...

Ik doe ook afwas, alleen ben ik wel iets ouder :Y) Maar heb het ook puur voor mijn paard gedaan.
Ik moet vaak om 6 uur/half 7 werken tot 12. Dat zijn toch al 6 uurtjes.
Dan kan je makkelijk de vrijdag ( geen huiswerk dus meer tijd) werken en de zaterdagavond ( en dan nog de hocky-wedstrijd, een vrije middag ;) )
Misschien kan je dan nog één avond werken, de donderdag als je bijvoorbeeld de vrijdag een korte dag hebt ;)

Maarehm... niet om brutaal te doen...maar 200 euro per maand voor een leasepaard en dan ook nog eens de helft? Dus 400 euro??
Komt jullie paard dan op eigen stalling te staan of is het maar voor 3 dagen per week voor een bedrag bij een manege ofzo?

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Bijbanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:59

misschien moet je eerst iets proberen voordat je zegt dat je het niet leuk vind :+ ik heb ook in een supermarkt gewerkt en vond het super!! We hadden een geweldig team, 1 grote vriendengroep en het was altijd mega gezellig!! Dat is veel belangrijker dan het werk zelf..

Wat je ook kan doen is klusjes bij je ouders, huis schoonmaken, koken enz.?

Shoran123
Berichten: 854
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 20:08

(Sorry voor de spelfouten, zit op mijn mobiel in de auto) Je betaald 325 euro per maand voor
7 dagen per week. En dan kopmt de hoefsmid er ook bij, ze is rondom beslagen. En dan nog lessen, dan kon. Je toch op ongeveer E00 eurom :Y

loesje688

Berichten: 4041
Geregistreerd: 06-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:22

Ik denk dat bijna 20 uur/week écht teveel is, aangezien je natuurlijk ook nog gewoon naar school moet, paard, andere hobby's... E200,- per maand is dan ook niet echt realisctisch om te vragen van een 15-jarige, tenzij je al een goed betaald baantje hebt natuurlijk. Kan je het paard niet voor de helft van de week leasen? Vreemd trouwens dat je de hoefsmid zelf moet betalen, lijkt mij normaal onderhoud en dus onder het leasebedrag vallen maar goed...

Bovendien betaald de horeca slecht!!! Als afwasser is het niet vanzelfsprekend dat jij ook een deel van de fooi krijgt, in sommige restaurants is de fooi alleen voor de bediening (en uiteindelijk betalen de meeste gasten natuurlijk voornamelijk fooi voor de goede bediening). Als je dit wilt gaan doen, is het dus verstandig om dit even na te vragen, want van alleen het loon in de horeca word je nou niet echt superblij :')

Probeer inderdaad een supermarkt, dat is nog wel redelijk. 15 jaar is oud genoeg om als vakkenvuller te beginnen, en vanaf 16 kan je achter de kassa. (studenten)uitzendbureau's zijn voornamelijk nuttig als je echt een CV opgebouwd hebt (werkervaring). Anders kom je alsnog in de 'normale' bijbaantjes terecht, en mogelijk krijg je nog slechter betaald omdat het uitzendbureau natuurlijk ook een deel van jou salaris moet krijgen. Uitzendkrachten zijn daarom voor een bedrijf ook heel duur, voor 'simpele' baantjes (lees: bijbaantjes voor scholieren) nemen ze liever gewoon iemand aan met het risico dat het misschien niets is.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:36

GewoonNoor schreef:
(Sorry voor de spelfouten, zit op mijn mobiel in de auto) Je betaald 325 euro per maand voor
7 dagen per week. En dan kopmt de hoefsmid er ook bij, ze is rondom beslagen. En dan nog lessen, dan kon. Je toch op ongeveer E00 eurom :Y


even offtopic:
voor dat geld heb je een eigen paard staan en dan ben je volledig eigen baas!!! VInd het niet in verhouding staan eigelijk.. ik zou een verzorgpaardje zoeken, dan ben je over het algemeen veel vrijer dan met een manegepaard!

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:41

Romyv schreef:
GewoonNoor schreef:
(Sorry voor de spelfouten, zit op mijn mobiel in de auto) Je betaald 325 euro per maand voor
7 dagen per week. En dan kopmt de hoefsmid er ook bij, ze is rondom beslagen. En dan nog lessen, dan kon. Je toch op ongeveer E00 eurom :Y


even offtopic:
voor dat geld heb je een eigen paard staan en dan ben je volledig eigen baas!!! VInd het niet in verhouding staan eigelijk.. ik zou een verzorgpaardje zoeken, dan ben je over het algemeen veel vrijer dan met een manegepaard!

Daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens :o Vind 400 euro belachelijk veel voor een leasepaardje :o
Ik heb een eigen paard en kom op ongeveer dezelfde prijs ;) ( Uitgezonderd van het nieuwe zadel en hoofdstel deze maand dan ;) )

Edit: zin aangepast.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:39

loesje688 schreef:
Ik denk dat bijna 20 uur/week écht teveel is, aangezien je natuurlijk ook nog gewoon naar school moet, paard, andere hobby's... E200,- per maand is dan ook niet echt realisctisch om te vragen van een 15-jarige, tenzij je al een goed betaald baantje hebt natuurlijk. Kan je het paard niet voor de helft van de week leasen? Vreemd trouwens dat je de hoefsmid zelf moet betalen, lijkt mij normaal onderhoud en dus onder het leasebedrag vallen maar goed...

Bovendien betaald de horeca [b]slecht!!! [/b]Als afwasser is het niet vanzelfsprekend dat jij ook een deel van de fooi krijgt, in sommige restaurants is de fooi alleen voor de bediening (en uiteindelijk betalen de meeste gasten natuurlijk voornamelijk fooi voor de goede bediening). Als je dit wilt gaan doen, is het dus verstandig om dit even na te vragen, want van alleen het loon in de horeca word je nou niet echt superblij :')

Probeer inderdaad een supermarkt, dat is nog wel redelijk. 15 jaar is oud genoeg om als vakkenvuller te beginnen, en vanaf 16 kan je achter de kassa. (studenten)uitzendbureau's zijn voornamelijk nuttig als je echt een CV opgebouwd hebt (werkervaring). Anders kom je alsnog in de 'normale' bijbaantjes terecht, en mogelijk krijg je nog slechter betaald omdat het uitzendbureau natuurlijk ook een deel van jou salaris moet krijgen. Uitzendkrachten zijn daarom voor een bedrijf ook heel duur, voor 'simpele' baantjes (lees: bijbaantjes voor scholieren) nemen ze liever gewoon iemand aan met het risico dat het misschien niets is.



Dat is niet waar! :)
Mijn broertje van 15 werkt in een café/restaurant, en hij verdient 4,35 per uur! + nog fooien erbovenop.
Dus de Horeca verdient zeker niet slecht!
Het ligt natuurlijk wel ook aan het soort restaurant waar je dan zou gaan werken, maar het is zeker mogelijk om goed te verdienen daar.