Met hittegolf werken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:27

werk bij een frituur , das leuk op een markt waar geen zuchtje wind komt enzo. en mensen nog vragen 'hebben jullie t nou niet warm? ' wat denk je nou denk na mensen :P

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:30

ik werk in de thuiszorg en deze mensen willen toch graag geholpen worden ;)
Tevens zijn mijn clieenten ontzettend lief en geven (te) vaak pauzes met warm weer.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:37

Abeltje77 schreef:
_Dressage schreef:
Ik werk in een winkel, waar geen airco is en ze het te duur vinden om aan te schaffen. We hebben al meerdere malen een klacht ingevoerd, maar ze doen er niks mee


Ah joh, ik heb ook altijd in winkels gewerkt zonder airco. Tja... dat is nou eenmaal zo. Dan maar veel drinken. Thuis heb ik ook geen airco en zal ik ook het huishouden moeten doen. Zweten wordt het toch!


Helemaal herkenbaar. Heb jarenlang in een ijssalon gewerkt met een bakkerij. Enne, koel? No way! Alle vriezers (en ovens) stoten behoorlijk wat warmte uit. Heb ruim 5 jaar gewerkt terwijl het buiten 25 + was (en achter de toonbank dus 40+). Uiteindelijk kwam er wel een airco maar nog niet eens zo heel lang geleden was dat voor de meeste ondernemers een veel te duur plaatje. Dus zoals mijn vader zou zeggen: 'daar word je hard van'. :D

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:38

Sorry, dubbelpost, server lag eruit }:0

neutje

Berichten: 561
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: meerssen

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:41

Ik sta in de keuken, ben kok.
Onze keuken ligt ook nog zeg maar op de zolder van t bedrijf!!
vandaag was t niet uit te houden, ik houdt mij hart vast als het 32 word hebben ze hier voor vrijdag voorspeld, dan word het een graadje of 40 of warmer bij ons :S

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:52

LynnDenise schreef:
_Dressage schreef:
t gaat me er ook niet om om vrij te zijn :P
maar tis gewoon stikbenauwd in de winkel en ze doen er niks aan. ga denk ik toch maar eens maatregelen nemen.

Thermometer mee morgen en temperaturen, hoger dan 27 graden en de baas doet er niks aan, arbo bellen.



ik meet het op mn werk achter de bali 27,8 graden, achter in de keuken ruim 29 graden.. (en het is ook zo enorm benauwd daar door de waterdamp die van de afwasmachine afkomt enz)
ga ook maar eens zoeken naar een cao oid..

overigens werk ik in een verpleeghuis in de kantine (bijbaantje)..
de hoge heren in 'de flat' (management) hebben natuurlijk vorige zomer allemaal dure airco's aangeschaft. (en gelijk een deel van het personeel ontslagen omdat er bezuinigt moest worden).
De bewoners vinden het bij ons juist 'lekker' nu.. zodra ik een deur openzet om een beeeeetje door te luchten krijg ik gelijk klachten dat het te koud is :P
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 30-06-10 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:56

ohjee

bij mij thuis is het ook meer dan 27 graden
wie moet ik dan bellen?

JacordeX

Berichten: 85
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:57

Voor de klas is het ook niet te harden... (leerkracht), op de thermometer was het 29 graden..! Voor de kinderen is het overigens ook niet te doen, veel buitenspelen en waterspelletjes doen. Lang leve de woensdagmiddag!

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:09

Neutje, 32 is wel zuinig, er is 36graden voorspeld :')

Dat jullie al klagen met 29 graden zeg, dat is het bij ons thuis standaard zodra de temperatuur buiten boven de 20 graden komt :=
(veel glas en geen airco, op de eerste verdieping)
Vind het zelf wel vervelend, maar vind het erger voor de katten en de hamster :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:12

Stoeptegel schreef:
Alleen bouwvakkers hebben dat in hun cao staan, bij een koudegolf :j
Onder de -6 graden hoeven ze niet meer te werken.

maar dat heeft ook praktische redenen bijv beton mengen word dan moeilijk. Mijn broers bijv werken in de winter nooit buiten omdat het dan regent en ja verven heeft dan geen zin.

Ik werk nu net bij de TNT en moet ook gewoon werken van 11 tot 4 ongeveer.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:18

Wij kregen op school wel vrij als het in een lokaal boven de 30 was en er was geen ander lokaal, maar op mijn werk... Nee hoor :n
Zou wat zijn ook, wij werken heel strak gepland met 2000 afspraken op een dag of zo, ineens afzeggen vanwege die hitte zit er dus NIET in. Immers, de mensen waarmee wij afspreken komen ook gewoon opdagen.

Sjaap
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-06-06

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:26

Heb jaren in een winkel gewerkt waarvan de hele voorpui van glas was, waar de zon van 11.00 tot 18.30 ongeveer recht op stond. Uiteraard geen airco, wel een plat dak. Aantal keer klanten gehad die van hun stokkie gingen door de hitte. Maar baas deed er mooi niks aan. Achteraf nog steeds spijt dat ik niet even bij de meneren en mevrouwen van de ARBO heb aangeklopt...

Momo2

Berichten: 2403
Geregistreerd: 06-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:36

Als we naar school moesten tijdens een hitte golf kregen we tropen rooster..

moeten we om 6uur beginnen een ben je om 12uur vrij

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:39

Wendy1978 schreef:
hier zit ik op kantoor
onder een plat dak
zonder airco
gewoon te werken
(En vooral te zweten) :j

Zelfde verhaal hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:46

Ik leg gewoon al het werk neer, pak m'n strandtas, zeg m'n baas gedag en vertrek richting kust :7

Hihi nee hoor, was het maar zo! Maar het werk kan niet blijven liggen, ongeacht het weer. De telefoon en email moet beantwoord en alle dossiers etc. moeten ook bij/weggewerkt worden. Dus tja... niets geen vrij vanwege de warmte. Wij zitten wel in de airco en dat werkt goed. Op mijn vorige werk had ik dat niet, daar zat ik aan de tuinkant (aan het Vondelpark) en zodra het zonnetje begon te schijnen sloegen we de tuindeuren open, heerlijk! Daarom vind ik het zonder airco vind ik ook wel prima, lekker de ramen open en aan het werk!

vivalavida_

Berichten: 433
Geregistreerd: 23-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:15

Ik werk ook gewoon, binnen word het ook al snel tegen de 30 graden.. maar ja, je kan moeilijk de mensen die op vakantie komen bij ons afbellen sorry het is te warm je hoeft niet te komen. :D
dus we werken maar gewoon

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:19

wat een aanstellerij om bij hitte niet te werken... in zuidelijke landen werken ze toch ook gewoon door bij zulke temperaturen..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:23

pfffffffff zeg............. je zal zo een werknemer hebben...... ben je dan gezegend als werkgever??

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:25

Ik ben een zorgmiep, en mag gewoon am arbeit hoor! Zou lekker wezen, staan die gezinnen er mooi alleen voor!

Nee, ik doe misschien een tandje terug als ik een over-verhit momentje aan voel komen, maar kom op zeg...

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:40

Ik heb een tijd in de (schijnbaar) enig AH gewerkt waar het dus niet lekker koel was in de zomer. Vond die hitte nog niet zo erg maar achter de kassa mag je dus niet drinken, dat vond ik wel vervelend als het daar binnen bijna 30 graden word.

Ik heb een draagbaar ventilatortje gekocht dat is ook wel een aanrader als het kan. Vooral op zo'n kantoor met plat dak, dan had ik er echt al een zelf megenomen. (Ik bedoel die dingen kosten echt een tientje ofzo bij de blokker)

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:37

_Dressage schreef:
Hallo,
waar ik erg benieuwd naar ben is, of je met een hittegolf gewoon moet werken of dat er bepaalde regels zijn m.b.t. aantal graden waarin je mag werken?
Deze vraag stel ik omdat ik heb gehoord dat ze deze zomer hittegolven opgeven..
Kan iemand dit mij vertellen?
Heb zelf al op internet zitten zoeken, maar ik kan niet echt iets vinden.



Het enige dat de ARBO-wet erover zegt, is dat de werkgever 'passende' maatregelen dient te treffen. Punt. Als in: meer niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:41

_Dressage schreef:
vind het echt allemaal maar stom hoor dat er zo weinig airco hebben.


_O-
Ik heb een aantal jaar lang 2 dagen in de week in een rozenkas gewerkt, en daar was het in de zomer ongeveer 34/37 graden (zonder wind). Ach, je gaat er vanzelf beter mee om :+
Ook erg fijn was het dan om vanuit die oven opeens de koelcel in te moeten lopen (net 1 a 2 graden boven 0 ). Dan kreeg je een fijne klap in je gezicht.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:54

Ik werk n de thuiszorg, bij de menden thuis.Kan idd erg warm zijn maar kan het niet maken om niet te komen.
Van de week met de warmte ook nog eens heerlijk staan strijken.

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:01

er zijn wel bedrijven welke een tropenrooster draaien, en dan heb ik het mn over het werk in de kassen. Heb jaren als vakantiebaan in de rozen gewerkt en dan werkte we van 6-12 en dan van 19-21uur.. vond het wel prettig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:19

cheyentic schreef:
er zijn wel bedrijven welke een tropenrooster draaien, en dan heb ik het mn over het werk in de kassen. Heb jaren als vakantiebaan in de rozen gewerkt en dan werkte we van 6-12 en dan van 19-21uur.. vond het wel prettig.


Wat grappig, bij ons wat het weer heel anders.
Wij werkten van 6 tot 5, en als het echt heel warm was geweest moesten we s'avonds nog van 7 tot 9 nasnijden. Dan bleven we wel eten bij m'n baas trouwens.