Met hittegolf werken?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:45

Werk op de operatiekamers van het ziekenhuis. Standaard temperatuur tussen de 19 en de 20 graden. Geloof niet dat ze het bij ons een geldig excuus gaan vinden.


Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:46

Ik werk in een magazijn met golfplaten dak. Gelukkig is het daar altijd wel wat kouder als buiten (in de winter is dat geen pretje, maar nu wel lekker). Af en toe de verkoeling zoeken bij de airco in het kantoor en je komt de dag wel door, denk ik zo :D

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:46

En anders mag je vast wel een flesje water bij de hand houden neem ik aan :) ?

“If you were half as funny as you thought you were, my boy, you'd be twice as funny as you are.”

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:47

bij ons op de afdeling ook geen airco, kunnen de mensen niet goed tegen, het is binnen gewoon warmer dan buiten... maar ja veel drinken tussendoor, anders is het niet te doen

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-10 21:47

Jaa dan is het wel te doen toch. Je heb tenminste een verkoelend vooruitzicht ;)

Ja mag water bij de hand houden

Work until your idols become your rivals

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:48

No hard feelings ;)

Dacht dat je mn reactie al niet gelezen had :o

Ben je lid van een bond? Die kunnen je altijd wel goed adviseren :)

Trotse moeder van Liam <3
05-02-2015

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:50

kom gezellie bij ons in de bakkerij werken altijd minnimaal 25 graden ga je wel lekker hard van water drinken :P

maar volgends mij zijn er geen regels voor wat betreft het normale werk.

Whitepanther

Berichten: 1518
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:54

Pfff ik werk in de catering op het stadhuis in utrecht. Daar is zo goed als geen airco aanwezig (alleen bij 2 wethouders en de burgemeester natuurlijk) in het pand en veel grote ramen die niet open kunnen. In de keuken is het bij ons niet te harden. Grote koffiezet apparaten die de hele dag pruttelen grote waterkoker, vaatwasser, 2 frituren... pfff en dan verplicht lange broek met dubbelevoering en een blouse met lange mouwen; ZWETEN!!

afentoe zet ik gewoon de vriezer even open en ga echt gewoon tegen de binnenkant van de deur aan staan... Dus op zich een tropenrooster zou voor mij wel welkom zijn, of een airco zou ik ook al blij van worden :P

Maloy (Gio x Anke) 6 jaar saampjes :D
Raven FM (Gio x Byoko) 3 jaar saampjes!!
Fjunicorn Meadow fjorden fokkerij 3 veulens in 2023

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:00

ik werk op een fokkerij..echt niet dat ik vrij heb hoor..alle paarden moeten toch verzorgd worden..drinken mag ik wel zoveel ik wil en ik mag het wat rustiger aan doen maar het werk kan je niet stil leggen.

mijn vriend is dakdekker,werkt dus op het dak,met vuur..lekker warm dus(HEET)..helaas moet hij ook gewoon werken hoor..weer of geen weer..ik heb echt wel medelijden met hem!

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-10 07:22

vind het echt allemaal maar stom hoor dat er zo weinig airco hebben.
@ LynnDenise, Ik werk nog maar paar jaartjes dus ik heb er de balle verstand niet van,. maar ik zal vandaag nog éen keer over hebben met mijn leidinggevende en dan ga ik de Arbo bellen.

Work until your idols become your rivals

Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:09

Tja, het zou fijn zijn maar opzich lijkt het me een beetje overbodig. Ik werk zelf in een winkel, waar we op de begane grond GEEN airco hebben, dus je zweet je echt helemaal het lamlazeris en dan sta ik ook nog eens op de horeca afdeling [boven hete apparatuur, ovens etc] Op de 1ste etage is er wél airco, dus echt, iedereen wil eigenlijk naar boven met dit weer, en in het magazijn, personeelskantine en toiletten etc kan je gewoon niet zijn met dit weer, daar is het een regelrechte sauna.

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:11

Op mijn vorige werk hadden we met die hete dagen tropenrooster. Het was daar in de middag vaak niet meer uit te houden omdat de zon dan vol het gebouw in scheen. Het werk liet het tropenrooster toe zeg maar. We begonnen dan 's ochtends heel vroeg en waren ook mooi op tijd klaar.

We kunnen en hoeven niet altijd hoogvliegers te zijn. Een hoogvlieger aardt immers niet...

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:11

_Dressage schreef:
Ik werk in een winkel, waar geen airco is en ze het te duur vinden om aan te schaffen. We hebben al meerdere malen een klacht ingevoerd, maar ze doen er niks mee


Ah joh, ik heb ook altijd in winkels gewerkt zonder airco. Tja... dat is nou eenmaal zo. Dan maar veel drinken. Thuis heb ik ook geen airco en zal ik ook het huishouden moeten doen. Zweten wordt het toch!

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:12

Ik zal gewoon moeten werken, werk in een friettent.
Zondag was het 28,5 graden binnen. Ja, dan heb je wel een rooie kop :+

/

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:58

Ook ik heb wel eens van tropenroosters gehoord.
Maar eigenlijk nooit dat winkels dichtgingen vanwege de hitte.

Staan er wel van die waaiers in de winkel waar je werkt TS?

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:45

Pfoe zou wat zijn als we met meer dan 27 graden vrij kregen, werk in een ijssalon dus zou een mooie omzet worden dan :P

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:49

Ik werk als schoonmaakster op twee panden zonder airconditioning. Zou toch fraai zijn als ik er de brui aan zou geven met warm weer; sorry, blijven jullie maar lekker met stinkende vuilnisbakken en smerige toiletten zitten, ik vind het te warm. :+

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:56

Laatst bijgewerkt door janouk op 29-06-10 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Tieme
Berichten: 4921
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:57

Ik werk in de thuiszorg en bij ons gaat alles gewoon door. we mogen wel iets eerder beginnen zodat we eerder klaar zijn maar dan moeten we natuurlijk wel clienten hebben waar we om 7 uur al terecht kunnen. wij hebben 2 diensten. de ene tot ong. 13.00 uur dus dan ben je net voor de grootste warmte klaar en de andere dienst vanaf 16.30 uur tot 22.30 uur. het is alleen erg rot dat de warmte zolang in de huizen blijft hangen. helemaal als je clienten hebt die met dit weer de badkamer nog even "behagelijk" hebben gemaakt door de verwarming een paar slagen open te gooien :roll:

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Lisann__

Berichten: 2593
Geregistreerd: 13-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:04

Ik werk bij Ah. Heerlijk, het is daar altijd lekker.. warm in de winter.. koel in de zomer. :)

Het is ook altijd wat in Nederland.. Hebben we een keer een goede winter en dan is het niet goed, en dan hebben we een keer een echte zomer en dat is het ook niet goed.
:Y)

l'imperfection est la beauté

HouvanPonys

Berichten: 1069
Geregistreerd: 11-10-07

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:05

Ik werk nu in een bejaardentehuis in de huishouding, en sommige bewoners hadden de verwarming op de hoogste stand staan, in de keuken, kamer, slaapkamer en badkamer, alles dus :Y) pfieuw, dan is het warm...

With love and patience, nothing is impossible!

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:24

Nou arbo is bij ons ook weleens geweest en wat krijg je dan te horen?Dat er kannen met water neergezet konden worden want dat je werkgever verplicht is om je voldoende te laten drinken.Verder gebeurde er niets want er werd aan de voorwaardes voldaan.(gelegenheid tot drinken)

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:29

Jup, ik moet gewoon werken hoor. Mensen en toeristen willen winkelen in de zomer, dus uiteraard zetten wij onze deuren voor hen open!
Maar het is goed te doen, airco staat goed aan :) Is echt aangenaam..

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:32

Ik heb van het weekend ook beide dagen gewerkt, maar ik sta/zit buiten, dus ik zit lekker in het zonnetje , of ik sta/zit in de schaduw en daar valt het ook wel mee. :)

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

DeHP

Berichten: 572
Geregistreerd: 16-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:33

op een stal waar ik gewerkt heb begonnen we in de zomer om 6 uur 's ochtends met het eerste paard trainen. Daarna pas voeren en stallen doen. Daarna tweede en derde paard trainen en dan van 12 tot 4 vrij. Daarna weer doorwerken tot een uur of 6.
Op de boomkwekerij begonnen we met erg warm weer ook om 6 uur en dan tot half 3. Kortere pauze's en dan kom je gewoon aan je uren per dag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, IASCrawler, Ubermetrics en 5 bezoekers