Met hittegolf werken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:16

Ligt aan het werk wat je doet.
Ik mag lekke rmijn diensten door blijven rijden, heb de laatste tijd al regelmatig een bus zonder airco gehad, want die was weer eens kapot. En de zomerkleding is zelfs nog te warm voor de zomer :+

Black2000

Berichten: 807
Geregistreerd: 23-12-05

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:24

Wat een mazzel heb ik dan met mijn werk! Werk op een Naschoolse opvang! Ja, natuurlijk ook heel warm, maar wel met 2 zwembadjes in de tuin, heerlijk, juf gaat ook even afkoelen met haar voetjes in het water!
Binnen is het warm, maar met alle gordijnen dicht is het goed te doen, moeten vanmiddag natuurlijk wel voetbal kijken!

Vanaf vanmiddag is het schoolvakantie en dan doen we allerlei activiteiten, met dit mooie weer staat veel in het teken van water en anders doen we de activiteit in de morgen, en de hele dag staat er een grote Jerry-can met water en kids worden veel ingesmeerd met zonnebrand!

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:13

Tja ik zit waarschijnlijk wanneer ik afgestudeerd ben als paardenarts zijnde behoorlijk veel in de buitenlucht. Misschien juist zelfs tijdens een hittegolf omdat niet iedereen eraan denkt zijn paard goed te beschermen. Daarbij vinden ook allerlei vieze beestjes en bacteriƫn die hitte wel leuk...

Dus ik denk dat het dan water meenemen wordt en goed insmeren in mijn geval.
Gelukkig heb ik nu nog gewoon 5 jaar studeren al zal ik ook daar steeds meer in de buitenlucht staan.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:17

Zo gister van 12 tot 10 gewerkt.
Super drukte gehad veel moeten rennen en hollen.
Erg weinig kunnen drinken tussendoor dat was wel echt ef balen.

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:19

Krijg je nogal hoofdpijn van he? :)
Had het gisteren zelfs al na het paardrijden, ik geef altijd naderhand de hele stal kuil (ben je wel even mee bezig). Compleet uitgedroogd.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:19

Ja echt mega hoofdpijn heb toen maar ef paar glazen water op.
En wat ijsthee en ging het wel weer iets beter...

Maar ben er vandaag gewoon helemaal op van..

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:22

Mn broer en zusje hebben moesten door de warmte alleen 's morgens naar school vandaag en zijn vanaf de lunch vrij.
Ik moet zo gewoon werken, maar in een super dus lekker koel :)

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:32

Tja ik heb dus straks tentamen... :+

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:06

KiWiKo schreef:
ik MOET vandaag gewoon mijn zwembad schoonmaken :D :D


Wat een straf maar ik zou je graag komen helpen :D

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:13

Ik ben gewoon aan het werk hoor vandaag (op kantoor) en we hebben geen airco :wow: gewoon de baas verplichten ijsjes aan te leveren :)) vriendin van mij werkt in de paarden en die hanteren wel tropenrooster, extreem vroeg beginnen en optijd weer naar huis!

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:37

Ik leg het momenteel ook af hier op kantoor. Het is hier binnen gewoon 32 graden! Ik maar een zwembad in de achtertuin gezet, zodat ik daar af en toe in kan gaan staan :').

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:38

Wij hebben de airco op stand zuidpool staan :D Bless onze airco !

Guusje1

Berichten: 1900
Geregistreerd: 15-04-07

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:40

Pff bij ons is er geen airco :S
En dan zit ik er met een dik pak aan, echt niet leuk (werk trouwens bij receptie in een hotel).
Maarja veel drinken.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:44

Lisann__ schreef:
Ik werk bij Ah. Heerlijk, het is daar altijd lekker.. warm in de winter.. koel in de zomer. :)

Het is ook altijd wat in Nederland.. Hebben we een keer een goede winter en dan is het niet goed, en dan hebben we een keer een echte zomer en dat is het ook niet goed.
:Y)


Sorry hoor, maar ik word echt doodziek van hitte. In de winter hoor je me niet klagen.

Ik werk op een manege en geef daar les, mag zometeen ook weer beginnen. Is voor mij echt heel erg zwaar met dit weer :j Maar ik moet ook gewoon doorgaan hoor en vind ik ook logisch, alhoewel je mij niet zou horen klagen als ik om 12 uur 's nachts mocht gaan lesgeven :))

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:07

volgens de thermometer in mijn kantoor is het hier 33,4 graden.. Gelukkig heb ik een ven gepikt van iemand dus dat maakt het dragelijk en krijgen we allemaal flesjes water van de baas..

mijn vriend is Militair en die staat nu met zijn DT (dagelijks teneu, ofwel dit: Afbeelding) met sabels te zwaaien van 20 kg in de volle zon. Geloof me, dan hebben wij echt geen recht meer om te klagen ;)

Normaal moeten zijn 3 uur stil staan, nu krijgen ze tussendoor pause en zword hun verplicht om te drinken..

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 14:31

@ romyv, wow dat is dan wel erggg warm voor hem! hoe houd hij het vol?
@ Phormicola, geef mij ook maar voorjaar/herfst en anders ook nog winter :P
@ iedereen. laten we nu ophouden over dat gezeur aub? blijkbaar kom ik over als verwend iemand die niet wil werken, maar dat boeit me niks. als jullie eerst het beginstukje lezen voordat je een trieste opmerking maakt, zul je zien dat het niet hoeft. dus asjeblieft iedereen shutup en ga verder met je leven en de mensen die hier NORMAAL willen reageren, ga je gng :D

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:36

je openingspost is juist wat deze reacties triggert :) :)

en je laatste post is er ook zo een........ mensen mogen hier aleen reageren als het in jouw ogen normaal is????????

zo werkt het niet lief................. en zo werkt het zeker in de paarden niet :)

rozahorse

Berichten: 1456
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:38

Ik werk in een kas daar is het nu superheet maar heet of niet de planten moeten toch de deur uit.

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 14:42

@ kiwoko, wat is er dan mis met mn openingspost? is zie het niet? sorry.. ik stel de vraag of er regels zijn mbt de hitte, dus wat de verplichtingen zijn van de werkgever, en wat je als werknemer kan verwachten..
wat is hier vreemd aan?
en over die paarden hoef ik niks meer te horen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:47

_Dressage schreef:
@ kiwoko, wat is er dan mis met mn openingspost? is zie het niet? sorry.. ik stel de vraag of er regels zijn mbt de hitte, dus wat de verplichtingen zijn van de werkgever, en wat je als werknemer kan verwachten..
wat is hier vreemd aan?
en over die paarden hoef ik niks meer te horen

lief........ omdat je met jou houding nu tegenover die werkgever het niet gaat maken in de paarden.........

zoals ik al eerder zei......... als werknemer in je paarden heb je NUL rechten slechts plichten,......... en voor jou10 anderen for the job............

ik als werkgever laat je staan als ik deze post lees......... en er zitten veel werkgevers op bokt

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:50

_Dressage schreef:
@ romyv, wow dat is dan wel erggg warm voor hem! hoe houd hij het vol?


Die gasten zijn hierop getraind.. Ze leren hoe ze met hun hersennen hun lichaam kunnen beinvloeden om te overleven in extreme temperaturen zoals deze hitte of extreme kou! DIt kan je niet zomaar doen hoor!!!! Iedereeen die daar staat is al meer dan een out gegaan (moet je maar eens opletten bij bv dodeherdenking op de dam, zie je ergens ineens een gat ofzo dan is een van de mannen out gegaan.. hoort erbij :s)

Maar een pretje is het niet hoor!!

Daarom, even respect voor die mannen :D

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:52

TS: als ik naar de tendens om me heen kijk zijn er veel mensen wat verwend/overbeschermd en hoor ik vaker dan me lief is "ja maar dan moet ik wel 6 dagen achtereen werken, dat kunnen ze me niet verplichten" en dat idem met warm/koud/gebrek aan lekker zittende stoelen/noem maar een domme dwarsstraat.

Als ik eerlijk ben dacht ik met het lezen van je openingspost ook "joh, mekker niet en werk gewoon. Het is echt niet extreem heet en zolang je het overleeft komt het ook allemaal wel goed." Maar dat was een reactie puur om wat ik zo vaak om me heen zie en hoor. Bij je volgende post dacht ik ook "oh dan zal ik de OP nog eens nalezen" en inderdaad, wat objectiever gezien kan ik er echt niet in zien dat je niet zou willen werken of wat, maar vraag je naar wat de regelgeving is.
Wellicht had het ook al gescheeld als je niet als titel had "met hittegolf werken?" (want doet denken aan wel of niet gaan werken" maar iets meer van "regelgeving mbt werken in hittegolf".

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:56

Citaat:
Ik werk in de horeca, en bij ons is het eigenlijk altijd wel warm.
Maar met dit weer is het echt nauwelijks uit te houden..


Ik loop met die weer over een terras te rennen met bijna 40 tafels..
Binnen is ook geen airco. We moeten verplicht een donkerbruine polo aan, zwarte sloof,
lange broek en zwarte schoenen..Reken maar dat dat ECHT heet is. Mensen die op het
terras zitten hebben ook niet echt bepaald medeleven met je, gisteren stonden we eigenlijk
met 1 man te weinig.. En onbeschoft dat sommige mensen zich tegen ons gedragen omdat
ze iets wat langer moeten wachten dan gewoonlijk...

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 14:58

@ KiWiKo (|schrijf het elke keer verkeerd) Ik snap je punt echt wel!! Ik snap ook dat de paardenwereld een harde wereld is, en ik hou van die wereld. Maar ik heb het nu over een wereld, de detailhandel, die is ook hard, en aangezien ik al meerdere malen heb aangegeven samen met mijn collega's en ook met andere fillialen, dat het niet te doen is in de winkel, ben ik het nu gewoon zat. ik kwam met dit topic om erachter te komen wat mijn rechten zijn. en ja ik kom misschien neit erg sympathiek over hier. maar soms ben je ergens klaar mee. en als er dan een aantal mensen zijn die je veroordelen op dingen die of niet waar zijn of op dingen terwijl ze je niet eens kennen, word ik echt pislink. ik ben altijd iemand die hard werkt maar ik hou ook van mijn rechten. en daar kom ik voor op, wat ik ook moet doen. Mijn baas hoeft niet in een snikhete winkel te rennen en vliegen :P (overigens zijn het de afgelopen paar weken dus ook met de hitte, de beste weken van jaar geweest.) die zit zn miljoenen te tellen ;)

@Romyv. ik vind het echt knap van die mannen, zeker dikke respect!!

@delerium, Jaa ik had inderdaad misschien mn titel anders moeten omschrijven, maar ik heb er eigenlijk niet zo overnagedacht, en ik snap inderdaad dat iemand denkt , mekker niet zo ;) je hoort het zeker overal om je heen !!

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 14:59

@ Randie, heb zelf ook jaartje in de horeca gewerkt, en inderdaad, tis erg warm met die lagen kleding! Wel vervelend dat die mensen niet even meedenken. maarja, voor hun ben je ook maar een serveerstertje :P dan zeggen ze : tis toch je werk :P haha