Met hittegolf werken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dressagegirl

Berichten: 1187
Geregistreerd: 10-03-08

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:00

geef mij maar regen. Van dit weer word ik helemaal beroerd en niet goed ;)!

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:01

gelukkig maar dan dat we het weer niet kunnen regelen. Ik word ziek van regen :Y) En heb een hekel aan regen en wolken.

Dressagegirl

Berichten: 1187
Geregistreerd: 10-03-08

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:03

haha ohnee dat heb ik met dit weer ;)!. Mijn weerstand zakt als een pijl naar beneden. Waardoor ik misselijk ben en vaak moet overgeven s'ochtends :o. En toch zo eigenwijs zijn die tabletten niet in te nemen _O-

shay

Berichten: 141
Geregistreerd: 04-05-09
Woonplaats: schagen

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:08

wat kunnen mensen toch ook klagen. mooi weer het is te warm.. regen bah ik kan niets er is altijd wel wat. Het lijkt me logisch dat je gewoon moet werken als het warm is. Geld komt niet vanzelf aanwaaien al zou dat wel mooi zijn natuurlijk haha

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:11

Er moet wel gewerkt worden met een hittegolf. Ik kan moeilijk zeggen doeg rommy ga je eigen eten maar opzoeken := En de andere 16 ezels hihihihihi

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:21

Ik werk in het weekend en in de vakanties in een restaurantkeuken. Zonder ramen ed maar ook op de 1ste verdieping met ovens, diepvriezers, koelkasten, friteuses. Als het echt warm was dan laten we de dampkappen 's nachts gewoon opstaan en overdag de deur naar de hal open maar helaas, de dampkappen trekken dat soms niet waardoor het boven de friteuse en bij de afwasmachine makkelijk boven de 40C wordt. Dus dan was het af en toe gewoon mijn hoofd in de diepvriezer steken (de blikken van de nietsvermoedende collega's zijn dan wel goud waard :D)

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:23


Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:15

_Dressage schreef:
t gaat me er ook niet om om vrij te zijn :P
maar tis gewoon stikbenauwd in de winkel en ze doen er niks aan. ga denk ik toch maar eens maatregelen nemen.


vroegah... voor dat de airco was uitgevonden bedoel ik, ging mijn baas het plakke dak op met de brandslang en gooide er een flinke plens water op!
En dat hielp goed hoor!

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 22:54

Goh jullie hebben ook allemaal lastige omstandigheden! ojaa ik wil even zeggen, voor de duidelijkheid. Ik heb dit topic niet geplaatst om onrust te veroorzaken, en de mensen die mij willen afstempelen als (misschien) Lui, niet willen werken etc. wil ik dan ook verzoeken niet te reageren, dit is géén discussietopic en ik vraag niet om iemands mening over mijn werk mentaliteit. Ik kom hier met een vraag en als iemand dit DOM vind, zoek dan een ander topic s.v.p.

@ KiWoKo, ik weet niet of je goed heb gekeken, maar ik doe een HBO. en dat is meer economisch en dussss zit ik misschien wel in een kantoortje (wat is er mis mee) en ook wil ik nog even tegen je zeggen, dat als iemand een opleiding doet wat met paarden te maken heeft, niet altijd stallen uitmesten of dom staan lesgeven is. (en nu wil ik niemand beledigen die lesgeeft, maar ik bedoel hiermee dat het niet altijd les geven is) begrepen?

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 22:55

@Wowamigo, bedankt voor je link!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:04

_Dressage schreef:
Goh jullie hebben ook allemaal lastige omstandigheden! ojaa ik wil even zeggen, voor de duidelijkheid. Ik heb dit topic niet geplaatst om onrust te veroorzaken, en de mensen die mij willen afstempelen als (misschien) Lui, niet willen werken etc. wil ik dan ook verzoeken niet te reageren, dit is géén discussietopic en ik vraag niet om iemands mening over mijn werk mentaliteit. Ik kom hier met een vraag en als iemand dit DOM vind, zoek dan een ander topic s.v.p.

@ KiWoKo, ik weet niet of je goed heb gekeken, maar ik doe een HBO. en dat is meer economisch en dussss zit ik misschien wel in een kantoortje (wat is er mis mee) en ook wil ik nog even tegen je zeggen, dat als iemand een opleiding doet wat met paarden te maken heeft, niet altijd stallen uitmesten of dom staan lesgeven is. (en nu wil ik niemand beledigen die lesgeeft, maar ik bedoel hiermee dat het niet altijd les geven is) begrepen?

je gaat een opleiding paardenhouderij doen op HBO Niveau.......... dat betekend ook met je HBO Papiertje dat je met of voor levende wezens werkt...... En die levende wezens hebben ook zorg nodig, de manege waar je misschien gaat werken, zal je toch echt ook hand en spandiensten moeten verrichten...... en de arbeidsomstandigheden op stallen zijn nog altijd vele malen erger dan in een winkel.

Als je er nu al niet tegen kan, dan zeg ik slechts dat je jezelf een teleurstelling moet besparen en vooral niet in de paarden gaan werken, want die wereld gaat 24/7 365 door........ ook als het vriest, ook als er een hitte golf is, ook snachts ook als het regent, en ook als je een pijntje hebt...... Kan je daar niet tegen, moet je er helemaal niet aan willen beginnen.

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 23:15

Moet ik het nu weer zeggen ofniet? de opleiding heet zo, echter is de kant die je opgaat meer economisch, om het bedrijf te runnen, evenementen organiseren, en ja je zal best eens in de stal moeten werken. maar een vraagje, heb ik om jou mening gevraagd? Weet jij veel? misschien word ik wel bankadviseur (wat ook kan met die opleiding) ik snap best dat je je mening wilt zeggen, maar kan het op een andere manier graag, en niet ok zo'n sarcastische manier zoals je het zei? Kom op, als je een meisje van 16 was oke... sorry dat ik het zeg maar ik vond je reactie totaal onterecht en misplaatst, meer heb ik er niet over te zeggen..

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:16

Goeie genade TS, jij opent een topic, en daarmee vraag je inderdaad om de mening van bokkers. Moet je zien hoe aanvallend je nu reageert!

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:17

Als je stalhouder morgen zegt, het is te warm, ik werk niet, ben je ook niet bllij, mag jij een keer of vijf gaan voeren. Idem met de DA, het ziekenhuis, de badmeester, de ober enz. Niemand werkt graag met extreem weer, deal with it...

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 23:20

ik vraag of iemand weet of er regels mee zijn, en ik vind het hardstikke leuk als mensen reacties geven..
maar ik vind het niet leuk als het sarcastisch word gezegt..
mensen kennen mij niet en gaan dingen zeggen over mijn werk mentaliteit.. en sorry.. ik hap op zulke dingen.. ik laat dat niet over mij zeggen,.. ik wil het ook gezellig houden..

ik snap ook dat je niet zomaar vrij kan zijn met warm weer maar ik dacht dat als het bepaalde warmte zou zijn in de winkel, dat je baas hem moet sluiten. sorry voor mijn domme vraag :P;)

Ilona__
Berichten: 1062
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:24

Warm weer, koud weer, ik moet werken. :) Werk in een shoarmazaak, waar de temperaturen oplopen richting de 40 graden als het buiten rond de 27 is, dus het zal morgen en overmorgen helemaal zwoegen worden! In principe moet ik gewoon in een spijkerbroek en dichte schoenen verschijnen, goddank heeft mijn baas toegezegd om in een 3 kwart broek te werken en op slippers of sandalen. Ach weetje, ook deze hitte overleven we wel weer, en van de winter kunnen we fijn weer klagen over de kou, die verrekte regen, en de asociale automobilisten omdat ze expres door een plas reden om jou/ons nat te maken! ;)

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:25

Ik snap je vraag wel, maar dan zou dat inhouden dat wanneer het wat warmer is dan normaal, het hele openbare leven plat ligt. Want dat is feitelijk wat er gebeurt als er een winkel wordt gesloten door het zomerweer. Dan lijden veel ondernemers verlies ;).

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:25

_Dressage schreef:
Moet ik het nu weer zeggen ofniet? de opleiding heet zo, echter is de kant die je opgaat meer economisch, om het bedrijf te runnen, evenementen organiseren, en ja je zal best eens in de stal moeten werken. maar een vraagje, heb ik om jou mening gevraagd? Weet jij veel? misschien word ik wel bankadviseur (wat ook kan met die opleiding) ik snap best dat je je mening wilt zeggen, maar kan het op een andere manier graag, en niet ok zo'n sarcastische manier zoals je het zei? Kom op, als je een meisje van 16 was oke... sorry dat ik het zeg maar ik vond je reactie totaal onterecht en misplaatst, meer heb ik er niet over te zeggen..

meis........ HBO paardenhouderij is niks meer of minder dan een veredelde instructeur, die ook nog wat economische en marketingkennis mee krijgt........

Stel je er maar niet teveel van voor. En ik zeg het niet voor mezelf hoor :) ik zeg het voor jou! Ik denk dat je gewoon een verkeerde keuze maakt als jij die opleiding gaat doen met de houding die je nu hebt.

Ik heb stagaires mogen begeleiden OOK van Stoas........ en 1 op de 20 is geschikt voor het werk in de paarden. Daarnaast is het werken in de paarden OOK het economische of marketingtechnische gedeelte een manier van leven..... en jij bent niet in staat om op die manier te leven (getuigen je posts en je manier van reageren in dit topic) , je gaat het dus niet redden....... Ik wil je alleen behoedden voor een grote tereurstelling.

Bij het werken in de paarden OOK met Stoas, heb je GEEN rechten, GEEN CAO, GEEN extratjes ......... slechts de plicht om zo goed mogelijk voor die dieren te zorgen........... waar tegenover een naadje salaris staat voor de opleiding die je gevolgd hebt...... zeker als je het karaktergewijs niet aankan.

neem het als een raad aan, en niet als een aanval

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 23:26

haha jaa je heb er gelijk in, alleen ik maakte me toch wel beetje zorgen, aangezien sommige mensen niet zo goed tegen hitte kunnen (ik dus) ;) en de ini mini waaier bij de kassa dus ook kapot zijn, maar succes met je werk dan !!

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:27

En een bepaalde temp op een stal dan? Of op een terras, een zwembad? JIJ vind het te warm om te werken, dat vinden we allemaal, maar als jou knol nu naar de kliniek moet, en de kliniek is dicht omdat het te warm is, wat dan? Of je baas geeft je vrij, maar je mag niet naar het zwembad of het terras, of de Albert Heijn? Omdat iedereen vrij heeft vanwege het weer? Zie je dat gebeuren??????

Kattenbak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Inside the box

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:27

_Dressage schreef:
ik vraag of iemand weet of er regels mee zijn, en ik vind het hardstikke leuk als mensen reacties geven..
maar ik vind het niet leuk als het sarcastisch word gezegt..
mensen kennen mij niet en gaan dingen zeggen over mijn werk mentaliteit.. en sorry.. ik hap op zulke dingen.. ik laat dat niet over mij zeggen,.. ik wil het ook gezellig houden..

ik snap ook dat je niet zomaar vrij kan zijn met warm weer maar ik dacht dat als het bepaalde warmte zou zijn in de winkel, dat je baas hem moet sluiten. sorry voor mijn domme vraag :P;)


Ik begrijp je reactie op Kiwiko wel hoor, ze heeft het immers zelf uitgelokt met haar bokt-wijsheid. En wijst je nu even terecht over je eigen toekomstplannen terwijl ze je niet eens kent 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) Ik zeg: niet op reageren, dat lijkt me het beste.

Ik vind je onderwerp ook interessant, betekent niet meteen dat ik niet meer kom opdagen op het werk omdat het 30 graden wordt.
Laatst bijgewerkt door Kattenbak op 01-07-10 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyn_

Berichten: 1142
Geregistreerd: 21-09-07
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:28

tamara16 schreef:
denk eerder dat fabrieken misschien gesloten zullen worden met hoge temperaturen

Klopt :j
Mijn vader heeft vroeger bij Corus gewerk en hij kreeg ook vrij als het echt té warm was.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:31

Kattenbak schreef:
_Dressage schreef:
ik vraag of iemand weet of er regels mee zijn, en ik vind het hardstikke leuk als mensen reacties geven..
maar ik vind het niet leuk als het sarcastisch word gezegt..
mensen kennen mij niet en gaan dingen zeggen over mijn werk mentaliteit.. en sorry.. ik hap op zulke dingen.. ik laat dat niet over mij zeggen,.. ik wil het ook gezellig houden..

ik snap ook dat je niet zomaar vrij kan zijn met warm weer maar ik dacht dat als het bepaalde warmte zou zijn in de winkel, dat je baas hem moet sluiten. sorry voor mijn domme vraag :P;)


Ik begrijp je reactie op Kiwiko wel hoor, ze heeft het immers zelf uitgelokt met haar bokt-wijsheid. En wijst je nu even terecht over je eigen toekomstplannen terwijl ze je niet eens kent 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) Ik zeg: niet op reageren, dat lijkt me het beste.

Ik vind je onderwerp ook interessant, betekent niet meteen dat ik niet meer kom opdagen op het werk omdat het 30 graden wordt.


En als jou stalhouder even kapt met voeren en mesten omdat het een tandje te heet is, vind jij dat natuurlijk ook gewoon leuk en prima?

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 23:32

@ KiWiKo , kijk nu snap ik wat je bedoelt. zo had ik het liever gehoord weetje,.. daar heb ik meer respect voor. (sorry als dat stom klinkt) kijk ik weet zelf in principe wat ik kan en ik hou van mn werk en ook mn werk met paarden. maar daarvoor opende ik niet dit topic.

@Siets, ik snap ook dat de winkel niet zomaar gesloten kan worden :P maar als werknemer heb je ook je rechten, en als mijn baas te bedonderd (om het maar zo te zeggen) is om iets aan de werkomstandigheden te doen, wil ik stappen ondernemen, en ik weet nu hoe het in elkaar zit door de mensen hier, maar dat wist ik niet toen ik dit topic opende, dus vandaar.

@ pattyoosten, jaa alweer :P ik bedoelde ook niet dat ik wil dat alles sluit., maar wat ik net tegen siets zeg, dat ik wilde weten wat mijn rechten zijn , en of ik anders maatregelen moet nemen, op wat voor manier dan ook :P

@ kattebak, thanks dat je het een beetje begrijpt, dacht al dat het aan mij lag (ook wel een beetje natuurlijk) en nee precies ik bedoel hier ook niet mee dat ik gelijk vrij wiltv ofzo:P

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Re: Met hittegolf werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 23:32

@ pattyoosten. heb je het wel gelezen wat wij zegge?