HAS Den Bosch, Dier- en Veehouderij Studenten '10/'11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

HAS Den Bosch, Dier- en Veehouderij Studenten '10/'11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 22:23

Al duurt het nu toch nog ruim 2 maanden, het nieuwe schooljaar zit er alweer aan te komen.

Ook ik heb besloten om een studie te gaan volgen nadat ik gestopt ben met de studie LO- Nederlands :) De studie Dier- en Veehouderij lijkt mij een ontzettend leuke studie, die je de richting in helpt waar je graag heen wilt.

Nu leek het mij leuk om vast kennis te maken met elkaar, want er zullen vast een aantal bokkers onder ons die studie gaan volgen 8-)

Spott

Re: HAS Den Bosch, Dier- en Veehouderij Studenten '10/'11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:27

Ja, ik ga deze studie ook doen!
Ga je op kamers?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 22:31

Hee, wat leuk!

Nee ik ga niet op kamers, in elk geval de eerste tijd niet :) Jij wel?

Om mezelf meteen even voor te stellen; ik heet Rachel, ben 20 jaar en woon in Schaijk. Ben zelf actief in de wedstrijdsport dressuur en op dit moment breng ik mijn merrie uit in het Z2. En vragen staat vrij :D

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:35

Nee ik ga ook niet op kamers :)

Ik ben Kim en woon vlakbij Tiel. Ik rijd verder geen wedstrijden. Ik rijd wel 2x per week op manege (1x les, 1x carrousel), daarnaast heb ik een verzorgpaard waar ik ongeveer 3x per week naar toe ga :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 22:37

Heb je een foto van jouw verzorgdpaard? En die is dan ook echt van jou of deel je hem nog met anderen :) Leuk dat je verschillende dingen doet met hem!

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:41

http://www.bokt.nl/forums/memberlist.ph ... e&u=104760 , zij is de eigenaresse van Alladin, die verzorg ik. Ik ben de enige, samen met de eigenaresse, die haar verzorgt. Er zijn wel andere meisjes maar die doen de andere pony's.

Eigenlijk rijd ik helaas niet met hem op die manege, dat is te ver weg. Ik rijd daar gewoon aan huis.

Ga jij elke week op wedstrijd? Ik vind het echt knap dat je Z2 rijdt, eigenlijk! echt super goed :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 22:46

Alleen zijn kleur al :D :9 Aan huis rijden is misschien ook wel veel leuker, dan is het ook meer echt en heb je als het goed is ook meer je eigen ding :)

Niet elke week, maar wel regelmatig :j Hebben twee weken terug ons laatste puntje in het Z1 gehaald en zouden eigenlijk morgen Z2 starten. Ze geven alleen heel warm weer aan en de wissel is nog net niet goed genoeg bevestigd om in een proef 6x achter elkaar die wissel te rijden. Dus wacht nog een paar weekjes, zodat we thuis even kunnen doortrainen :)

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:48

Haha ik houd helemaal niet van zijn kleur, hij is nooit helemaal wit :P ;)

Wat een knappe paarden en veulens fokken en hebben jullie, zeg! Dus jij gaat Mondilia uitbrengen in het Z2? Echt een knappe merrie!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 22:51

Hahaha, van zijn kleur maakt hij vast misbruik :P Veel wassen dus.

Dank je wel! Het is een beetje uit de hand gelopen. We begonnen met 1 merrie en inmiddels zijn het er een aantal meer geworden :o Mon heeft ook wel een heel speciaal plekje bij mij, heb dr nu 7 jaar en kwam net van de pony af (door de bak crossen :)) ), dus hebben alles samen gedaan. Heeft vaak bloed, zweet en tranen gekost :+

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:54

Ja, hij is vakar zwart, dan wit :P!

Nou die bloed, zweet en tranen zijn het wel waard geweest! Ik vind het echt super leuk!

Wat is dat voor studie die je eerst deed?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 22:59

Geef hem eens ongelijk, al die keren dat hij zich vies maakt wordt ie geborsteld. Ik geef hem geen ongelijk :P

Thanks voor de complimenten :o

Ik deed eerst de studie lerarenopleiding Nederlands. Wilde al lang iets met dieren doen, maar ook Nederlands lag me erg goed op school. Heb toen voor Nederlands gekozen, ook vanwege het banenaanbod. Maar kwam er al snel achter dat dat hem toch niet ging worden!

Wat heb jij tot nu toe gedaan?

(berichtje lees ik morgen wel, moet nu echt mn bedje opzoeken :D )

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:03

Hoeveel jaar heb je die opleiding gedaan? enne je wil zeker verder gaan met paarden fokken?

Ik heb tot nu toe niet veel gedaan, haha. Alleen HAVO!

Ik ga ook slapen :wave:

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 13:16

:wave:

Die opleiding ben ik in september vorig jaar begonnen en er dit jaar in januari mee gestopt. De opleiding zelf was wel heel leuk, leerzame dingen maar ik kwam erachter dat het onderwijs toch mijn ding niet is :)

Ben je dit jaar geslaagd Kim?

Wat een weertje he 8-) Zo maar eens lekker in de zon gaan liggen!

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:00

:wave:

Nou het is wel fijn dat je iig weet dat het onderwijs het niet wordt!

Ja ik ben dit jaar geslaagd! Donderdagavond mag ik mijn diploma ophalen!
Heb jij ook HAVO gedaan?

Echt heerlijk weer!

Ga jij meedoen met die kc-week?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 19:07

Gefeliciteerd!!! :):) dat gaat dus gevierd worden! Hiervoor heb ik ook Havo gedaan idd, dat beviel prima :D

Denk niet dat ik naar die week ga. Je leert elkaar toch wel kennen (op andere manieren :D ) en het schijnt een ontgroeningsweekje te zijn. Ga jij wel? Van de opleiding Nederlands weet ik dat het wel gezellig was, maar toen gingen er ook veel al halverwege naar huis.

Had jij ook een brief erbij gekregen voor Horse Event?

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:52

Dankjewel :)

Ik weet nog niet of ik naar die week ga, ik vind het nogal eng :o haha

Ja ik had ook een brief over HE erbij gekregen, dat wil ik wel gaan doen ( denk ik) en jij?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 21:11

Eng is het niet hoor! :) voordeel is dat je er al een aantal gezien hebt voordat de lessen beginnen. Maar ik wacht wel op de lessen :D HE ga ik wel naar toe. Dat is alleen maar leerzaam!

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:21

Het lijkt mij wel eng, want een hele midweek met allemaal vreemden en dan ook ergens anders slapen... maar ja, het lijkt mij aan de ene kant wel goed voor mezelf om het te doen, maar aan de andere kant er spannend :o..

Ligt Schaijk ver van Den Bosch af? Hoelang is het met de trein?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 21:35

Ja dat is ook wel weer zo. Je leert elkaar toch wel kennen op school, daar hoef je het niet voor te doen :) er komen nog praktijkweken genoeg dat we met zn allen samen zijn! Ik ga denk ik met de bus, qua tijd maakt dat niet veel uit. Jij gaat neem ik aan wel met de trein :)

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:42

Ja dat is natuurlijk wel waar, dat je elkaar ook wel leert kennen zonder die week :)

Ja ik ga wel met de trein!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 22:06

Zou de 'rest' niet op Bokt zitten of doen we de opleiding met zn 2en :))

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:38

En ik kan je zeggen dat het ook echt totaal géén leuke week is. _O-

Ik heb vorige jaar 1e jaar DV gedaan, ik vond er helemaal niks aan. :) De praktijkschool weken zijn wel erg leuk! (maar dat was dan ook echt het enige :') )

[HK] HAS Den Bosch; the second part

Allemaal HASsers, meeste doen ook DV en een aantal heb ik bij in de klas gezeten. :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 15:45

Dan ken jij Anne ook vast wel Quir :) Hoe beviel de opleiding jou(ook qua stages e.d.)? Omdat je zegt dat je er niks aan vond.

Dat topic had ik ook gezien, maar het leek me leuk om een topic te openen voor alle aanstaande DV studenten. Om vast kennis te maken :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:58

Ehm, Anne ken ik zo niet. Misschien van gezicht. :)

Ik vond de vakken niet interessant, werden "saai" gegeven (bijna alles is hoorcolleges). Ook zijn het veel verschillende vakken die je allemaal maar even in 10 weken moest halen, wel te doen, maar lastig als het je niets doet. PGO vond ik één grote ramp en dat had je toch twee keer per week. Verder weinig controle en de school is niet eerlijk tegenover andere instanties (qua doorgeven van punten die niet kloppen en dat soort dingen, worden heel veel fouten gemaakt).

Praktijk school weken waren geweldig! Zeker in Barneveld vond ik erg leuk en ook de richting paard in Horst vond ik echt heel leuk en leerzaam! Vooral ook erg gezellig.

Stages tsja, een beetje oneerlijk verdeeld. De richting veehouderij, mocht twee stages richting vee doen (1 grond gebonden en 1 niet grond gebonden, dus bijvoorbeeld 1 melkvee en 1 intensief). Deed je richting dier, moest je 1 stage dier en moest je 1 stage vee. Hele discussie gehad er over, maar nee perse moest het vee zijn. (want tsja we zijn toch meer een school voor veehouderij dan dierhouderij).

Eerste stage gelopen bij een Trakehner stoeterij en ik vond het echt GEWELDIG! Hele leuke en leerzame stage, dicht bij huis, maar toch intern gegaan. Echter hadden we een stage begeleider die beter koeien en varkens kan beoordelen. Hij wist nergens niks vanaf, heb meerdere pogingen tot contact opnemen met hem vernomen en hij bleef het ontkennen. Ook op mijn stage hebben we hem vierkant uitgelachen, man wist nergens iets vanaf.

Tweede stage bij een melkveehouderij, wel ene leuk bedrijf, maar ik was er al heel erg over uit dat ik ging stoppen met de opleiding. Dus deze stage ook niet afgemaakt. Stage begeleider boos dat ik ging stoppen, maar goed en duidelijk overleg gehad met stagebedrijf en met mentor en was oké.

Nee ik raad de school/opleiding van harte af, al zal iedereen er anders over denken en ervaren. :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 16:12

Dat is jammer Quir :) Hoor er toch ook hele positieve verhalen over. Zo heb ik met de HAN ook wat mindere dingen. Daar was het één grote chaos met wat je wanneer moest doen en zat het heel vaak niet goed in elkaar.