[ENQ] migratie van Marokkanen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruikerit

[ENQ] migratie van Marokkanen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 11:19

Enquête migratie van Marokkanen

Ik moet voor school een werkstuk voor Aardrijkskunde schrijven. Ik heb als onderwerp de migratie van Marokkanen naar Nederland gekozen. Ik wil onderzoeken hoe de mening van Nederland veranderd.
Als achtergrond moet je weten dat Marokkanen vroeger in grote getale naar Nederland werden gehaald als gastarbeiders, waar iedereen op dat moment heel blij mee was.
Daarom heb ik een enquête bedacht om achter jullie mening te komen over dit onderwerp.

Ik zou blij zijn als jullie iets van je tijd zouden willen inleveren om deze enquête in te vullen, niet alle vragen hoeven beantwoord te worden. Ik heb zoveel mogelijk meningen nodig, en een heel gedetailleerd of speciaal antwoord is dan ook geen vereiste (maar het mag natuurlijk wel!).

1. Wat is je leeftijd en woonplaats ? (dit is voor het in kaart brengen van meningen verdeeld over Nederland en in leeftijdsgroepen, en of hier een verband in zit.)

2. Heb je zelf goede/slechte ervaringen wat betreft Nederlandse Marokkanen?

3. Is je mening over Nederlandse Marokkanen (niet langer meer gastarbeiders) veranderd in de afgelopen jaren?

4. Zoja, hoe denk je dat dat komt?

5. Heb je er bezwaar tegen als jouw mening (mogelijk) in het werkstuk word geciteerd?

Dank jullie voor jullie tijd, jullie hebben mij goed geholpen :D .
Laatst bijgewerkt door iefke op 07-06-10 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:28

mirco_lover schreef:
1. Wat is je leeftijd en woonplaats ? (dit is voor het in kaart brengen van meningen verdeeld over Nederland en in leeftijdsgroepen, en of hier een verband in zit.)
20 Jaar, Noordwijk

Beide. Er zijn bij ons wijken waar veel Marokkanen en Turken wonen.
Er wonen daar erg lieve en hard werkende mensen maar de jongeren zijn heel luidruchtig en vervelend.
Voorbeeld: wij worden uitgescholden voor k**ker Nederlanders terwijl ze hier wel wonen....

3. Is je mening over Nederlandse Marokkanen (niet langer meer gastarbeiders) veranderd in de afgelopen jaren?
Ja

Gedrag van jongeren, angst van lokale bevolking en de grote toelaatbaarheid van de overheid.

5. Heb je er bezwaar tegen als jouw mening (mogelijk) in het werkstuk word geciteerd?
Geen probleem.

Veel succes met je onderzoek :D
Mijn overbuurman is ook Marokkaans. Ze kunnen we gruwelijk lekker koken haha
Hele aardige hard werkende mensen. Dus nee ik heb geen hekel aan al die mensen ;)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:53

mirco_lover schreef:

Ik moet voor school een werkstuk voor Aardrijkskunde schrijven. Ik heb als onderwerp de migratie van Marokkanen naar Nederland gekozen. Ik wil onderzoeken hoe de mening van Nederland veranderd.
Als achtergrond moet je weten dat Marokkanen vroeger in grote getale naar Nederland werden gehaald als gastarbeiders, waar iedereen op dat moment heel blij mee was.
Daarom heb ik een enquête bedacht om achter jullie mening te komen over dit onderwerp.

Ik zou blij zijn als jullie iets van je tijd zouden willen inleveren om deze enquête in te vullen, niet alle vragen hoeven beantwoord te worden. Ik heb zoveel mogelijk meningen nodig, en een heel gedetailleerd of speciaal antwoord is dan ook geen vereiste (maar het mag natuurlijk wel!).

1. Wat is je leeftijd en woonplaats ? (dit is voor het in kaart brengen van meningen verdeeld over Nederland en in leeftijdsgroepen, en of hier een verband in zit.) 24 Hoofddorp

goede en slechte

Er is erg slecht beleid gevoerd in de laatste 40 jaar met betrekking tot gast arbeiders. Met als gevolg de problematiek die rond deze bevolkingsgroep hangt. Gelukkig begint daar verandering in te komen, ik zie veel marokaanse jongens en meiden op de universiteit, en op hogere functies in de politiek en in bedrijven. Mijn mening is niet veranderd, ik zie positieve en negatieve dingen.

Nee geen probleem

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 19:06

Heel erg bedankt! =D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:52

. Wat is je leeftijd en woonplaats ? (dit is voor het in kaart brengen van meningen verdeeld over Nederland en in leeftijdsgroepen, en of hier een verband in zit.)
20, Ter Aar (Randstad)

Ondanks dat ik me vaak in grote steden bevind, zoals Gouda waar veel slechte verhalen over gaan, heb ik nog nooit een slechte ervaring gehad. Wat is een goede ervaring? Ik heb niet zoveel intensief contact, maar ik vind de cultuur wel vaak een positieve toevoeging. Ik ga graag naar zo'n Islamitisch supermarktje, bijvoorbeeld.

Nee.

Nee.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:58

mirco_lover schreef:
13 jaar, [plaats]

Beide

Nee :n

-
Neehoor

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:27

1. Wat is je leeftijd en woonplaats ?
19, Budel

Goede en slechte, ik ken er bij die hard werken en netjes zijn.. maar het meerendeels vind ik onbeschoft.
En ik weet waar ik over praat, mijn vriend heeft al heel z'n leven een beetje met buitenlandse mensen doorgebracht

Ja

Ik word elk jaar een jaartje ouder en ik zie ook steeds meer van de wereld

absoluut niet

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 12:03

Allemaal heel erg bedankt! *D

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:40

mirco_lover schreef:
1. Wat is je leeftijd en woonplaats ?
21, Soest

Goede en slechte, net zoals met Nederlandse Nederlanders!

3. Is je mening over Nederlandse Marokkanen veranderd in de afgelopen jaren?
Ja

Meer gezien van de wereld. Ik geloof ook wel dat er hele nette Nederlandse Marokkanen zijn, maar je hebt ook het uitschot (die heb je onder de autochtonen ook trouwens!).

5. Heb je er bezwaar tegen als jouw mening in het werkstuk word geciteerd?
Nee

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 18:53

Weer bedankt! :P

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:10

23 - enschede overijssel

beiden, hangt een beetje van het opleidingsniveau van de mensen af

ja

sommige proberen echt wat te maken van hun leven en gaan naar school en proberen echt wat te bereiken omdat ze bv meer willen presteren dan bv hun ouders.
sommigen die doen net of ze heel wat bereikt hebben en gedragen zich wat macho. ik denk dat ze stiekem zich een beetje schamen voor wat ze doen en wie ze zijn.
mja dit is bij nederlanders ook wel zo.. heb wel het idee dat sommige marokkane jongeren wat sneller geirriteerd zijn.

nee