Hulp nodig mondeling Nederlands; schoolboeken of laptop ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChrlOtte

Berichten: 150
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Sint-Pauwels (Belgiƫ)

Hulp nodig mondeling Nederlands; schoolboeken of laptop ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 22:34

Hallo iedereen !

Ik moet voor m'n mondeling van Nederlands een betoog schrijven,
en ik had gedacht om te schrijven over het onderwerp: Schoolboeken, of laptop ?
Dus of de hedendaagse schoolboeken tijdens de les zouden moeten worden vervangen door laptops of niet.
Ik moet mijn keuze dan argumenteren, en wat mijn 'tegenstanders' zouden zeggen
(de tegenargumenten dus) weerleggen. Maar ik ben er zelf nog niet helemaal uit.
Nu wil ik natuurlijk niet dat jullie mijn werk maken :)
Maar ik vroeg me af waar jullie vinden, laptops of schoolboeken ?
Graag ook duidelijk uitleggen waarom :D

Alvast bedankt !
Charlotte.

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Hulp nodig mondeling Nederlands; schoolboeken of laptop ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:34

kan je dan niet beter een ander onderwerp zoeken?

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:55

Schoolboeken
Met laptop is het veel makkelijker om andermans werk te kopiƫren, onderling uitwisselen van huiswerk en bij nederlands bijvoorbeeld spellingscontrole waardoor scholieren niet meer goed de spellingsregels leren.
Ik merk dat ik ondanks dat ik gewoon uit lesboeken les heb gehad dat mijn spelling enorm achteruit is gegaan doordat ik zowat constant de spellingscontrole erbij heb.
Grote nadelen aan een laptop zijn dat ze duur zijn (dus ook diefstalgevoelig), als ze kapot gaan ben je meestal alles kwijt, scholen moeten volledig verbouwd worden om alle laptops van voldoende stroom/opgeladen accu's te voorzien en zo zijn er nog wel wat meer nadelen te bedenken. Ik persoonlijk heb net zo graag een boek mee en een aantal boeken in een kluisje, een laptop met toebehoren in je tas is zeker niet licht hoor als je dat constant bij je moet hebben. Bovendien is voor wiskunde en andere snelle schetsjes/berekeningen papier nog steeds erg handig en zal je dus naast je laptop altijd nog wel een schrijfblok en etui mee moeten nemen.

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 01:47

Schoolboeken.

Wij werken op school met laptoppen, maar ik vind het alleen maar nadelig.
De hele dag ben je dat ding aan het meezeulen, in de pauze zit je alleen maar naar je tas te loeren zodat je hem niet uit het oog verliest.
Iedereen zit constantop hyves/msn en andere site's die open staan.
Daardoor is het bij ons bij sommige vakken verboden om je laptop mee te nemen. MAAR ze verplichten je wel om een laptop aan te schaffen..
Huiswerk word zo doorgestuurd. Mee schrijven met leraren van het bord is ook moeilijk want tabellen enzo gaat altijd fout waardoor je dus achter loopt.

Alles word op je computer opgeslagen, mocht je laptop kapot zijn ben je dus alles kwijt. Of je moet het steeds dubbel opslaan en op je USB, maar dat doe ik niet, en ik weet dat ik daarin echt niet de enige ben.

Internet is ook waardeloos.. draadloos werkt nooit overal en dus heb je er alsnog niks aan als je iets op moet zoeken.
Zelfde met de printer.. dan moet je het alsnog op een schoolcomputer uitprinten.

En zo kan ik denk ik nog wel uren doorgaan ;)

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Hulp nodig mondeling Nederlands; schoolboeken of laptop ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 01:57

ik zou ook een ander onderwerp doen!
Ik heb bijvoorbeeld over de evolutie theorie vs. het scheppings verhaal gedaan. Had een 9! :))

als je wilt kan je pben kan ik je wel wat info sturen ;)