Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PoucyWouce schreef:Als je gemotiveerd bent om je studie te doen, dan gaat het wel! Ik heb ook werk (32h), studie (1 dag daar + thuis leren) + paard (15h per week) + 8 katten + vriend die andere hobbies heeft dan ik.
. Maar het lijkt me erg druk, jouw leven.
Ik werk 32 uur en ga 2 avonden per week naar de uni voor een master. Heb een paard en een vent
Goed plannen, en accepteren dat je niet alles kan. Dus helaas moet ik wel eens dingen laten schieten, maar ach, over een jaar heb ik daar weer tijd voor (en een papiertje op zak).
maar ik ging er echt bijna aan onderdoor.
. Himyar schreef:Mijn huidige werkzaamheden verricht ik nu zo'n vijf jaar, al die tijd zit ik in de hoogste MBO schaal. Bij mijn werkgever kan je met een MBO diploma niet in een HBO schaal worden ingedeeld. Ook niet als je dus wel op HBO niveau werkt.
, maar wil je het bevestigd hebben. Je wilt je paard verkopen en een ander leven in slaan in dit geval met studie/werk. Ook is je interesse in de paardenhobby afgenomen. Mensen kunnen nou eenmaal veranderen, niemand zal jou dat kwalijk nemen hoor. Het zou nooit mijn persoonlijke keuze zijn geweest om mijn paard te verkopen, maar dat komt omdat ik een hele innige band heb met mijn paard. Het is altijd jammer voor het paard dat hij weg moet (een paard moet altijd maar mee gaan in de keuze van het baasje), probeer in ieder geval een goed adresje te vinden voor je paard. Met name omdat je zegt dat hij spat heeft. Bedenk je wel dat jij het paard nooit weer terug zal krijgen en dat een studie ed tegen kan vallen. Het is een onomkeerbare beslissing. SorayaDL schreef:Himyar schreef:Mijn huidige werkzaamheden verricht ik nu zo'n vijf jaar, al die tijd zit ik in de hoogste MBO schaal. Bij mijn werkgever kan je met een MBO diploma niet in een HBO schaal worden ingedeeld. Ook niet als je dus wel op HBO niveau werkt.
Tjee, wat een belachelijk idee zeg. Je hoort gewoon betaald te krijgen voor de werkzaamheden die je verricht. Als jij deze HBO werkzaamheden al 5 jaar verricht vind ik het onzin dat je eerst een hele HBO studie moet gaan doen voordat je een loonsverhoging kan krijgen. Dus wel makkelijk nu voor het bedrijf, een werknemer die een HBO functie uitvoert voor MBO loon...ondanks dat ze aanbieden dat ze je opleiding willen betalen. Dan ben je toch een aantal jaar verder en veel moeite.
Succes met je studie!