Krantenwijk en mijn moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Krantenwijk en mijn moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 19:13

Poedersuiker!!!!

ben nu echt behoorlijk boos op mijn o zo beschermende en bezorgde moeder %).
Ik heb ooit anderhalf jaar kassa gedaan, daarna een maand vleeswaren bij een andere winkel.
Ik zit nu al een half jaar zonder bijbaantje.
Ik heb gister een formulier ingevuld voor een krantenwijk, vandaag werd ik teruggebeld.
Die man had wel een wijk voor me ik daar blij mee, dus ik vertellen aan mijn moeder.

Ik mag van haar die krantenwijk (ochtendwijk s'midags kan ik niet iedere dag) niet doen want:

-mijn fiets gaat naar de klote (hij valt eigenlijk al bijna uit elkaar ding is 18 jaar oud)
-ze kan dan s'morgens niet meer slapen uit bezordheid
-ik ben er niet meer bij het ontbijt
-we kunnen niet meer op vakantie (zijn vast wel dingen voor te regelen, toch?
-krantenwijk is minderwaardig aan baantje in supermarkt

ik moet van haar bij de lidl gaan werken, formulier ingeleverd paar weken terug en al een keer achteraan geweest maar nog steeds niets gehoord.

btw ik ben 18

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:35

sorry hoor, maar je bent 18... Wees ferm en vertel gewoon dat je geen klein kind meer bent en zelf wel mag bedenken wat voor werk je wilt doen..

DeSa

Re: Krantenwijk en mijn moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:38

Hmm hier zou mijn moeder toch ook niks over te zeggen hebben. Kom op, je bent 18! Dat ze het wanneer je 16 zou zijn het ging verbieden oke maar een 18 jarige kan toch al goed voor zichzelf zorgen.
Voor vakanties is idd wat te regelen.
Ontbijt.. tja, hier in huis wordt nooit ontbeten :o

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 19:58

probleem is alleen dat als ik dit wel aanneem ze mijn leasepaardje stop gaat zetten (chantage). Een middag wijk red ik niet want ik kan niet elke middag.

Begin langzaam weer te denken aan op kamers gaan, maar dat kan je denk ik niet betalen van een krantenwijk
Laatst bijgewerkt door Naskapower op 29-03-10 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:59

een middag wijk heb je meestal maar 1 dag in de week, vaak op woensdag :)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 20:02

Woensdag heb ik les met mijn Leaseknol (direct door vanuit school)
Die man belt me deze week nog terug ga ik wel even vragen hoe het zit met een middagwijk.

vindt het wel behoorlijk poedersuiker, hier hoeft ze zich toch niet mee te bemoeien.
waarom word ik nou weer opgezadeld met een overbezorgde moeder
Laatst bijgewerkt door Naskapower op 29-03-10 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:06

18 jaar en geen ochtendwijk mogen nemen. Ik zou als ouders juist trots zijn op zoveel doorzetting!
18 jaar en in een supermarkt werken wordt moeilijk. Immers bij 18 gaan de jeugdlonen omhoog.
Waarom overigens die 'chantage' ivm je leasepaardje. Je verdient immers nu toch ook niets?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 20:12

die zet ze stop als ik dit aanneem, ze weet dat ik dat beest niet kwijt wil

Mijn moeder ziet altijd helemaal voor zich hoe het moet gebeuren:
heeft al precies bedacht waneer ik waar moet werken (werkt dus niet)
Dit is al het tweede baantje wat ik niet kan nemen omdat het niet mag. Die andere was in de bioscoop en dat was sávonds dus donker).

Opstaan zal voor mij geen probleem zijn: houd het nu amper tot halfzeven in bed uit (als ik 2e uur op school moet zijn, 5 minuten fietsen)

zal het trouwens niet echt missen om te ontbijten samen (al denk ik dat ik dan al weer terug ben) is altijd wel ruzie tussen mijn moeder en mijn broertje.
Laatst bijgewerkt door Naskapower op 29-03-10 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:15

ochtend krant moet voor 7 uur bezorgd zijn (ik doe het ook) misschien dat je een deal kan maken met je moeder dat je gewoon optijd terug bent zodat jullie bvb half 8 kunnen ontbijten?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 20:49

hoe laat moet je eigenlijk op voor een krantenwijk?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:52

Ligt eraan. Als je een wijk hebt, moet je vaak om 6 uur beginnen. In de vakantie heb ik 2 wijken gelopen en toen begon ik om 5 uur. Als de krant maar voor 7 uur bezorgd is.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 22:29

zucht 6 uur vindt ik reuze meevallen. Ga denk ik maar vragen hoe het zit met middag wijken

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:35

Moeders vinden het vaak nogal lastig om hun (oudste?) kind(eren) los te laten.
Ik zou het nog eens in alle redelijkheid met je moeder proberen te bespreken. Laat weten dat je geen klein kind meer bent, best verantwoordelijkheidsgevoel hebt en dat het voorlopig zomer is, en dus al (bijna) licht als je aan het werk gaat en dus niks gevaarlijks aan. En tegen de tijd dat het weer vroeg donker wordt, ben je al zo gewend dat het niet spannend meer is.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:07

Mijn moeder vond het ook griezelig toen ik een krantenwijk nam, zat ook in een niet te beste buurt. In al die tijd nooit wat echt spannends gezien hoor. ;)
Ochtendkrantenwijk verdiend super, en het is best chill werk, als het je ligt dan wel.
En ja, je fiets gaat er wel van stuk en met de vakantie heb je altijd gelazer...

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 23:11

helaas valt er met mijn moeder hier niet over te praten, zal er dus ook niet achter komen of het wel of niet wat zou zijn. Ben op zich heel erg een ochtend mens (zolang mijn broertje uit de buurt blijft)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 00:02

Ik ben heel erg geen ochtend mens en vond het nog wel ok. ;)

Wat ik wel zwaar vond is dat het áltijd is, zes dagen per week, en nooit een dagje vrij of ertussen...
Breekt wel op als je bv. een periode slecht slaapt. Mijn zondag werd dan ook heilig... ;)

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:04

Ik stond altijd kwart voor 6 op, ik zorgde er dan voor dat ik er 5 voor 6 was. Dan had ik mijn krantjes en dan was ik ongeveer 6:45 klaar. Ik vond het een ideale baan. Zeker nu in de zomer om te beginnen is het niet eng, bedoel het is nu licht in de ochtend, tenminste zo goed als. Je bezorgt dus gewoon in het licht.

Op vakantie gaan kon gewoon maar gewoon goed ruim van te voren aangeven.

Voor mij was dit de ideale baan, heb het dan ook 2,5 jaar gedaan. Ik was 16 toen ik ermee begonnen was en heb nooit echt rare dingen mee gehad. Die dingen gebeuren meer 's avonds dan 's morgens vroeg denk ik.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 10:17

Ga vanmiddag toch nog even met haar er over praten, heb niet veel hoop maar toch. Vraag anders of ik het niet even voor proef mag proberen van haar.

btw ik denk ook dat sávonds laat gevaarlijker is dan s'morgensvroeg.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:26

Je bent 18 dus officieel meerderjarig. Je zit nog op school naar wat ik las, dus heb je recht op een studiefinanciering....... Vraag eens aan je moeder waarom ze vindt ze dat het recht heeft om je te chanteren?? Hoeveel kost je leasepaardje?? Dan kan je die eventueel betalen van je krantenwijk......... Dan ben je wat dat betreft niet meer afhankelijk......... succes.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:51

Studiefinanciering heb ik al nagevraagd, had ik geen recht omdat ik havo doe (na vmbo dus geen zittenblijver). Zit sirieus te denken om op kamers te gaan maar dan heb ik zeker niet genoeg aan een krantenwijk. Heb wel een redelijk bedrag staan op mijn bankrekening maar dat is (eigenlijk voor mijn rijbewijs maar net niet genoeg daarvoor) met een paar maanden toch ook op denk ik (2000). lijkt me heel erg om na een poosje op jezelf weer terug te moeten.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:57

Waar wil je van rondkomen als je op kamers zit?? Dat kost ook aardig wat geld, dus waar wil je dat vandaan halen??

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:26

Naskapower schreef:
Studiefinanciering heb ik al nagevraagd, had ik geen recht omdat ik havo doe (na vmbo dus geen zittenblijver). Zit sirieus te denken om op kamers te gaan maar dan heb ik zeker niet genoeg aan een krantenwijk. Heb wel een redelijk bedrag staan op mijn bankrekening maar dat is (eigenlijk voor mijn rijbewijs maar net niet genoeg daarvoor) met een paar maanden toch ook op denk ik (2000). lijkt me heel erg om na een poosje op jezelf weer terug te moeten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:31

jeetje wat naar voor je zeg! Mijn ouders zijn ook bezorgt (nouja, moeder, mijn vader zal het een worst wezen :+ ) maar zij hebben vroeger ook eenb krantenwijk gehad ds dat scheeld. Ikzelf heb bij de burgerking gewerkt, waar niet zo fijn publiek kwam, maar mijn ouders weten dat ik wel mijn eigen boontjes kan doppen, ben dan ook 20 :+ Maar ik vind het kinderachtig dat jouw moeder je gaat chanteren met het stoppen van je leasepaard....

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:40

Mijn moeder zou juist blij zijn als ik ergens een baan kreeg }:0
Ik heb jaren geleden ook een krantenwijk gehad op maandag, woensdag en zaterdagochtend.
Ik vond het echt heerlijk en heb nooit ergens problemen mee gehad, vond het ook erg jammer toen ik ermee moest stoppen..

Probeer er anders nog een keer over te praten.
Ik weet ook niet waar de wijk is?
Is de wijk echt in je dorp/stad of aan de buitenrand?

Een aantal maanden heb ik wel een baan afgewezen omdat ik wist dat mijn moeder dat niet wilde.
Maarja dat begreep ik ook wel omdat in een winkel was van een tankstation (s'avonds :=).

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:52

Naskapower schreef:
Studiefinanciering heb ik al nagevraagd, had ik geen recht omdat ik havo doe (na vmbo dus geen zittenblijver).

Heb je dan geen recht op tegemoetkoming scholieren?
Kreeg ik wel nml