Wiens vriend/man ook loonwerker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Wiens vriend/man ook loonwerker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 22:58

Mijn vriend is loonwerker, vind het zelf wel leuk wat ie allemaal doet. Soms wel jammer dat ik hem niet veel zie want hij moet regelmatig 's nachts werken, als het drukker word ook op zaterdag en met uitzondering op zondag! Ga wel eens mee met hem, zout strooien, zodenbemesten, mais hakselen etc. Wie nog meer?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:10

mijnus, maar die hoeft godszijdank nooit 's nachts te werken. 's Zomers stap ik ook geregeld zelf op de tractor om te helpen met slepen, schudden of persen.

Ik ben wel blij met dat mooie weer, want met die sneeuw kon hij niets doen en dan is die mij iets TE vaak thuis 8-)

fjordjes

Re: Wiens vriend/man ook loonwerker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 23:12

Ja hij werkt bij een grondverzet en loonwerker. Dus op de snelweg werken 's nachts!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:39

Mijne!
In de seizoenen (zaaien,hooien,maishakselen)
is hij nooit voor 00uur thuis.
Ook de zaterdagen zijn vanaf maart t/m november ingedeeld, en in de zomermaanden de zondagen regelmatig.
Ik ga ook wel eens mee.
Hij vind het prachtig,en ik heb geleerd om mezelf te vermaken. :)

Hij is kraanmachinist en loonwerker.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 23:55

Kraanmachinist is de mijne ook, ja van alle markten thuis ;)
Ik heb mezelf ook wel geleerd te vermaken, alhoewel het meestal onverwacht komt dattie weer moet werken waardoor ik mijn plannen om moet gooien of een nacht langer bij hem moet blijven waardoor ik erg vroeg met de trein naar school moet. Maar ach, hij vind het ook prachtig en laat 'm lekker gaan. sparen die van jullie ook modeltrekkers/landbouwvoertuigen? en worden ze wild als ze een trekker zien? ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 01:30

Hihi!
Hij spaart geen modelmachines, maar kan wel op gehoor zeggen of er een John Deere of een Fendt aan komt rijden :=
Ook youtube en zandhazen.com wordt regelmatig afgestruint naar nieuwe filmpjes.
Ook moet ik regelmatig geurverfrissers,vloerbedekking en afstofdoekjes kopen voor meneer zijn kraan :')

Ach,het werkt wel aanstekelijk... ik weet inmiddels aardig wat van trekkers, en heb zelfs iets artistieks gezien in het fotograferen van manlief zijn mooiste kraan :Y)
Afbeelding

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:22

Mijne zit in de landbouwmechanisatie en is alleen zomers mee met het loonbedrijf in het hoogseizoen...
Maar ik moet zeggen, of ie nou 's avonds aan het sleutelen is of hij is weg met het loonbedrijf het maakt mij niet zoveel uit..
En ach.. anders kom ik toch gezellig eventjes langs? ;)
Ook als er onderdelen nodig zijn ofzo, krijg ik af en toe een belletje of ik even een ritje wil doen..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:42

Mijn vader is ook loonwerker! Vooral in deze periode, sleepslangen, zie ik hem echt heel weinig! Sterker nog, ik zie hem alleen op de zondag ;) Dan zie ik hem weer paar weken wel en dan is het weer mais rijden, dus dan is het weer aantal weken niet zien.
Soms best wel lastig, want we moeten dan beide onze draai weer vinden als ie dan weer thuis is doordeweeks.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:20

LZP --> STW

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 12:09

Ja dankzij m'n vriend weet ik nu ook welke trekker er voorbij komt rijden haha. Af en toe rijd ik zelf ook op een trekker, heb zelfs een keer een heel weiland gemaait haha.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:39

Oeh kenners! Ik wil eigenlijk een minitrekkertje aanschaffen voor de bak enzo, maar ik heb nog nooit op een trekker gezeten. Kan iemand mij (evt. via PB) uitleggen hoe het eigenlijk werkt en welke hendels enzo je hebt en waarvoor ze zijn? Lijkt het op auto rijden of is het echt totaal anders?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:58

Ik vind het makkelijk Urielle :)
En het is per trekkermerk totaal verschillend hoe ze werken,daar kan een eventuele verkoper je beter mee helpen :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 20:22

@ Urielle kan het straks wel vragen aan mijn vriend, maar zoals Tivoli zegt het is per merk verschillend

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:27

wil je gaan voor heel klein een kubota of iets groter een MF ofzo? Het is gewoon een kwestie van even oefenen dan heb je de smaak zo te pakken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:30

Ik weet het nog niet, hangt een beetje af van de prijzen. Ik voel me zo sukkelig om daar aan te komen en gewoon niet eens weten hoe ik met zo'n ding rij :o

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:08

Wij hebben nog een heel mooi trekkertje in de aanbieding..
Daarbij vind ik trekkerrijden net als autorijden en de hendels.. wen je snel genoeg aan... ;)

*Edit: Die van ons is ook nog met voorlader.. is even wennen maar altijd makkelijk voor hoekjes en dingetjes waar je met de trekker zelf niet bij kunt..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:33

je mag de info altijd eens doorsturen :)

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:40

Urielle schreef:
je mag de info altijd eens doorsturen :)

Zal mijn vriend even vragen en dan stuur ik je wel even een PB!
Want tja, ik weet hoe ik vooruit kom maar zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.. ;)
Weet zowiezo dat het een Fendt is, een open trekkertje.

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:43

wij hadden vroeger ook een loonbedrijf, mijn vader heeft echter een paar jaar geleden de knoop doorgehakt om het loonbedrijf te verkleinen.. Er was gewoon te weinig toekomst in.. We zijn nu nog enkel boer voor onszelf en doen nog grondverzet met een atlas en minikraantje..
Mijn vader is toen met een nieuwe hobby begonnen: helikopterpiloot.. Daar heeft hij werk in kunnen vinden en vliegt nu overdag, en kruipt savonds nog eens op de trekker om het land te doen.. Een nogal maffe combinatie, maar het bevalt hem..

In de zomer werk ik altijd mee met de oogst, eerst graszaad dorsen, daarna graan afvoeren naar de graanhandel en later maaien en cultifatoren..
Vind het echt geweldig om te doen als werk, het is erg gezellig en is weer eens wat anders als een standaard vakantiebaantje zoals in de bediening werken.. Leuke kleine bijkomstigheid: de mannen vinden het zeer interessant als je op zo'n grote machine zit ;)