Laatste tentamen voor Propedeuse, bedrijfsrecht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-10 12:27

faye1995 schreef:
Zoals ik al eerder in het topic had aangekaart, vroeg ik mij af of je het deel van 25-2 niet hoefde te kennen.
Bovemstaand gaat wederom veel over onrechtmatige daad, net als de oefentoets van 25-2.
Je hebt je er gewoonweg niet goed in verdiept en je bent denk ik te laat begonnen. Het is bijna juli; Vanaf februari heb je de tijd gehad dit te leren en ik ga hier nu echt niet mijn tijd insteken.
Kwestie van planning en handig aanpakken en je wettenbundel gebruiken wat je blijkbaar nog steeds niet doet na een advies van Relaxed en mij.


Nah, mijn wettenbundel is behoorlijk roze gekleurd onderhand. En gelukkig heb ik de antwoorden gekregen omdat ik vorige week ziek was. Dus in principe heb ik al meer dan vanochtend. Door het leren haal ik veel dingen door elkaar, en vandaar dat ik er over aan het stressen ben. Ik had gehoopt dat iemand mij rustig duidelijk kon maken hoe het zit. Maar ik geloof dat ik meer aan mijn klasgenoten heb dan hieraan.
Ik heb in de afgelopen week twee pennen leeggeschreven. Ik heb alles samengevat, ik heb alles in mijn hoofd wat ik nodig heb. Maar ik haal het door elkaar. Ik vind het erg jammer dat dit niet te begrijpen is voor jullie. Maar ik voel me erg knullig over het feit dat jij van mening bent dat ik er niets aan heb gedaan. Maakt dat ik me erg verdrietig en dom voel, omdat het blijkbaar erg eenvoudig moet zijn, maar ik het niet beheers.


Toveren
Berichten: 1299
Geregistreerd: 09-08-09

Re: Laatste tentamen voor Propedeuse, bedrijfsrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:36

Vind jij het heel gek? In de vragen van 25-2 staan practisch dezelfde punten. Het is inmiddels bijna juli en jij stelt nog dezelfde vragen? Sorry maar dan toe je toch echt iets fout.
Rechten is geen kwestie van even een boek samenvatten... Rechten moet je doen, oefenen en met een boek samenvatten kom je nergens.
Mij maakt het allemaal niet uit hoor... Ik hoef geen p te halen.
Jij had na je toets van 25-2 meteen aan de gang moeten gaan.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-10 12:40

faye1995 schreef:
Vind jij het heel gek? In de vragen van 25-2 staan practisch dezelfde punten. Het is inmiddels bijna juli en jij stelt nog dezelfde vragen? Sorry maar dan toe je toch echt iets fout.
Rechten is geen kwestie van even een boek samenvatten... Rechten moet je doen, oefenen en met een boek samenvatten kom je nergens.
Mij maakt het allemaal niet uit hoor... Ik hoef geen p te halen.
Jij had na je toets van 25-2 meteen aan de gang moeten gaan.


Ja, rechten moet je doen. Ik weet het. Het frustrerende is alleen dat wanneer ik een case op papier moet oplossen, ik het perfect weet uit te zoeken en uit te typen. En zodra ik dit krijg, ik meteen alle antwoorden als 'goed' zie.
Ik zoek een manier waarop ik eenvoudig de onjuiste antwoorden kan uitsluiten en daar heb ik moeite mee.
Recht is best leuk, maar ik mis 'dé' antenne en daar baal ik ontzettend van.

En het helpt me weinig dat je mij op m'n kop geeft, want daar schiet ik helaas ook niets mee op.

Toveren
Berichten: 1299
Geregistreerd: 09-08-09

Re: Laatste tentamen voor Propedeuse, bedrijfsrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:42

Nou prima, dan los je het zelf op :)
Volgens mij kan je beter achter je boeken verdwijnen dan telkens berichten op bokt plaatsen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Laatste tentamen voor Propedeuse, bedrijfsrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-10 12:45

Ik geloof dat zelf oplossen is wat jij vindt dat nodig is. Jammer dat ik deze keer weinig aan mijn mede-bokkers heb.
Het zou ook prettig zijn als je niet oordeelt over hetgeen ik hier op bokt doe.

Toveren
Berichten: 1299
Geregistreerd: 09-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:48

Janine1990 schreef:
Ik geloof dat zelf oplossen is wat jij vindt dat nodig is. Jammer dat ik deze keer weinig aan mijn mede-bokkers heb.
Het zou ook prettig zijn als je niet oordeelt over hetgeen ik hier op bokt doe.


Als jij wil dat anderen tijd in jouw studie gaan steken dan zou ik daar zelf ook maar alle tijd insteken die mogelijk is.
Op dit moment post je vrij veel en ik vind niet dat je dat kan maken terwijl je andere bokkers vraagt om naar een stuk of 30 vragen te kijken.
Dat kost hen tijd, en ondertussen mag jij wel lekker bokken?
Zo zit bij mij de vork niet in de steel en dat is precies waarom ik me niet over jouw problemen ga buigen!
Je moet zelf inzet tonen en dat zit mi niet helemaal goed bij jou.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:49

Als je in de war raakt van verschillende keuzemogelijkheden bij mc-vragen kun je het beste alleen de vraag lezen en de antwoorden bedekken met een papiertje. Vervolgens bedenk je zelf het antwoord en hoef je alleen nog maar te kijken of jouw antwoord er bij staat.

Sometimes life is a fiets bitch...........

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-10 13:01

faye1995 schreef:
Janine1990 schreef:
Ik geloof dat zelf oplossen is wat jij vindt dat nodig is. Jammer dat ik deze keer weinig aan mijn mede-bokkers heb.
Het zou ook prettig zijn als je niet oordeelt over hetgeen ik hier op bokt doe.


Als jij wil dat anderen tijd in jouw studie gaan steken dan zou ik daar zelf ook maar alle tijd insteken die mogelijk is.
Op dit moment post je vrij veel en ik vind niet dat je dat kan maken terwijl je andere bokkers vraagt om naar een stuk of 30 vragen te kijken.
Dat kost hen tijd, en ondertussen mag jij wel lekker bokken?
Zo zit bij mij de vork niet in de steel en dat is precies waarom ik me niet over jouw problemen ga buigen!
Je moet zelf inzet tonen en dat zit mi niet helemaal goed bij jou.


Ik vind het naar dat bokkers elkaar controleren, maargoed, helaas. Ik had m'n hoop op jou gevestigd, je leek me te willen helpen, helaas pindakaas. Dat gaat over.
De reden dat ik achter bokt zit, is dat m'n moeder me gisteravond bij m'n boeken heeft weggehaald. Ik was mezelf aan het gekmaken en dat is niet de bedoeling. Maar als je je niet over mijn probleem wilt buigen, mag je het ook enkel daarbij laten en niet constant jezelf gaan herhalen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-10 13:01

Roxx schreef:
Als je in de war raakt van verschillende keuzemogelijkheden bij mc-vragen kun je het beste alleen de vraag lezen en de antwoorden bedekken met een papiertje. Vervolgens bedenk je zelf het antwoord en hoef je alleen nog maar te kijken of jouw antwoord er bij staat.


Oh, dankjewel! Dat is inderdaad een hele goede. Daar ga ik zeker iets mee doen morgen!

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Laatste tentamen voor Propedeuse, bedrijfsrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:14

Ik weet het antwoord niet op je vragen, wilde alleen even laten weten dat ik het gekmaken en het antwoord gewoon weg niet zien helemaal herken... Ik moet ook een aantal toetsen herkansen vanwege persoonlijke omstandigheden, maar pff ik ben één stresskip die niks onthoudt....

<3 30-03-2015 Noud & 12-10-2017 Annelot <3

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-10 13:16

__PSM__ schreef:
Ik weet het antwoord niet op je vragen, wilde alleen even laten weten dat ik het gekmaken en het antwoord gewoon weg niet zien helemaal herken... Ik moet ook een aantal toetsen herkansen vanwege persoonlijke omstandigheden, maar pff ik ben één stresskip die niks onthoudt....


Doet me in ieder geval goed te weten dat ik niet de enige ben!
Jij dan ook nog heel veel succes met je toetsen!

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Laatste tentamen voor Propedeuse, bedrijfsrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:24

Ik ben zo goed als klaar ;) volgende week nog eentje en dat is het dan... Moet zowiezo volgend jaar een half jaar over doen :(:)

<3 30-03-2015 Noud & 12-10-2017 Annelot <3

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-10 13:28

__PSM__ schreef:
Ik ben zo goed als klaar ;) volgende week nog eentje en dat is het dan... Moet zowiezo volgend jaar een half jaar over doen :(:)


Ooh dat is wel fijn dat je bijna klaar bent! Moet donderdag alleen nog naar school voor een SLB gesprek en dan wordt het duimen op een goed resultaat.
En dan begin ik volgend jaar met een half jaar studievertraging.

Priisss

Berichten: 297
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:28

Pff dat recht altijd!
Ik heb gister mijn laatste herkansing gehad, recht natuurlijk, de enigste toets die in de weg zit om mijn P in 1 keer te kunnen halen.
Ik ben niet heel goed in recht, maar ik gebruik toevallig het zelfde boek. Als je nog specifieke vragen hebt kun je me pb'e! Dan kijk ik of ik je kan helpen!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Laatste tentamen voor Propedeuse, bedrijfsrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-10 10:45

Nou, ik heb 'm gehad...
En hoe....
Half negen present, in het juiste lokaal... Was het tentamen niet aangeleverd.
We moesten een papier tekenen en mochten weg, naar school om te vragen hoe en wat. Want ze konden het tentamenbureau niet bereiken. Dan stuur je gewoon de leerlingen weg. Dus iedereen in de stress (we waren met een man of 18) alle concentratie weg. Op school driekwartier gewacht en daar hebben ze het tentamen afgenomen. Weliswaar het verkeerde tentamen waarschijnlijk, er is ons uitdrukkelijk gevraagd voor een bepaalde code in te schrijven, en we krijgen het tentamen met de verkeerde code.

Meteen een klacht ingediend bij de examencommissie, dus we gaan kijken hoe het loopt. Ik ben benieuwd.

Over het tentamen durf ik niets te zeggen, het was een totaal ander tentamen dan het oefententamen. Tijdens het bespreken leek ik veel dingen wel goed te hebben, maar ik ben gewoon doodsbang dat ik het niet haal. Afwachten dus maar...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 20 bezoekers