Wat ik me wel eens afvraag als ik door een bedrijventerrein rijd.. Op bokt werkt 1/8e in de horeca, 1/8e in de zorg, 2/8e is receptioniste/secretaresse/telefoonmiep, 1/8e werkt in de supermarkt of in een kledingwinkel, 1/8e werkt in de paarden, 1/8e is werkloos en 1/8e is dan iets slims als huisarts, dierenarts of tandarts.
Maar zulk soort dingen als "instelster en afstelster van lithografische machines met een silicium plaat en dunne lijntjes in een cleanroom", hoor je dus nooit.

En niet alleen op bokt, maar ook in mijn omgeving zijn een paar mensen medisch secretaresse, twee zijn verpleegkundige, een vriendin is serveerster in een mexicaans restaurant, mijn vader is lasser (

Maar er zijn zoooooveel bedrijven die geen supermarkt of horeca zijn. Of andere veelvoorkomende dingessen. Waar zijn de werknemers daarvan dan?

Wie heeft hier een vreemd beroep of werkt bij een vreemd bedrijf? Of wie kan me vertellen waar ik de mensen met vreemde beroepen kan vinden? Ik hoor er nooit wat over op bokt, maar ben toch wel erg benieuwd!
Liefs, Joyce