Vreemde beroepen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Vreemde beroepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 01:13

Even wat ik me in een ander topic afvroeg, waar iemand uitleg gaf over haar (in mijn ogen) vreemde werk als insteller van lichtgevoelige, chipmakende machines, die werken met lijntjes en stofjes enzo. :D

Wat ik me wel eens afvraag als ik door een bedrijventerrein rijd.. Op bokt werkt 1/8e in de horeca, 1/8e in de zorg, 2/8e is receptioniste/secretaresse/telefoonmiep, 1/8e werkt in de supermarkt of in een kledingwinkel, 1/8e werkt in de paarden, 1/8e is werkloos en 1/8e is dan iets slims als huisarts, dierenarts of tandarts.
Maar zulk soort dingen als "instelster en afstelster van lithografische machines met een silicium plaat en dunne lijntjes in een cleanroom", hoor je dus nooit. :+ Terwijl er volgens mij best veel mensen nodig zijn die zulk soort 'vreemde' (vreemder dan werken in de horeca, zorg of supermarkt) dingen bij 'vreemde' bedrijven moeten doen..

En niet alleen op bokt, maar ook in mijn omgeving zijn een paar mensen medisch secretaresse, twee zijn verpleegkundige, een vriendin is serveerster in een mexicaans restaurant, mijn vader is lasser ( :+ ), mijn oudtante en oom hadden een eigen groentewinkel en de bijzonderdeste is wel de vader van een oud klasgenootje van mij die nepbenen maakte.
Maar er zijn zoooooveel bedrijven die geen supermarkt of horeca zijn. Of andere veelvoorkomende dingessen. Waar zijn de werknemers daarvan dan? :oo

Wie heeft hier een vreemd beroep of werkt bij een vreemd bedrijf? Of wie kan me vertellen waar ik de mensen met vreemde beroepen kan vinden? Ik hoor er nooit wat over op bokt, maar ben toch wel erg benieuwd!

Liefs, Joyce

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:20

Ik ken een meisje, en haar vader, díe had een raar beroep..
Het meisje heeft tot haar 15e gewoon gewoond in Nijmegen, maar is nu, samen met haar gezin, verhuisd naar Amerika. En waarvoor? Omdat de vader pottenbak machines ontwerpt en beter zijn werk kon doen in Amerika _O-
Verder weet ik eigenlijk niet zoveel vreemde beroepen.. Behalve dan dat een vriendin van een vriendin bij de hijglijn werkt, wat het inhoudt spreekt voorzich denk ik haha :+

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:21

Ik heb misschien wel geen vreemd beroep (vind ik). Ik werk als productiemedewerker bij de Mars. Ik als vrouw zijnde in een "mannenfabriek", dus ja ik maak die overheerlijke bounty repen

DendroFleur

Re: Vreemde beroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:23

Mijn vriend is dierensteward, ik kijk of een batch zaden (gelukkig van planten) genetisch identiek is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:31

Nou ja, een beroep kan ik het niet noemen, het is gewoon mijn bijbaantje. Maar momenteel maak ik (mensen)botten schoon die zijn opgegraven voor archeologisch onderzoek. :j

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:33

loveshadow schreef:
Nou ja, een beroep kan ik het niet noemen, het is gewoon mijn bijbaantje. Maar momenteel maak ik (mensen)botten schoon die zijn opgegraven voor archeologisch onderzoek. :j

We hebben een (bijna) Bones op bokt!

Vreemde beroepen... Ik ken ze niet echt :Y).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:35

Ik ben dus degene die lithografische machines afregelt ten behoeve van de chipindustrie. :D

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:39

Neonlight schreef:
Ik ben dus degene die lithografische machines afregelt ten behoeve van de chipindustrie. :D

Klinkt...... niet erg leuk.....

Heb zelf niet een vreemd beroep, maar werk wel in een "bijzondere" sector; ben sociotherapeut in een TBS kliniek.
Mijn nicht beoordeelt (mbv machines) de kwaliteit van sperma van varkens. Mijn zus werkt in een mannensector (Heineken) als rayonmanager.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:46

Gelukkig vind ik het ontzettend leuk werk met de modernste en meest geavanceerde technologie. Is maar net wat je interesseert he. ;) Zou ook niets zijn als we allemaal hetzelfde zouden willen doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:54

loveshadow schreef:

Is er nog een plekje vrij? :P

wat leuk joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:58

Grappig, de meeste mensen reageren juist heel geschokt :D . Maar het is alweer bijna klaar, helaas!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:03

loveshadow schreef:

Voor mij is het mijn beroep. Maar gelukkig is het dagdagelijks toch wel wat diverser als alleen vondsten schrobben ;)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:10

Neonlight schreef:
Gelukkig vind ik het ontzettend leuk werk met de modernste en meest geavanceerde technologie. Is maar net wat je interesseert he. ;) Zou ook niets zijn als we allemaal hetzelfde zouden willen doen.

Je hebt gelijk..... maar dat zijn -voor mij- van dat soort beroepen waarbij ik me zo weinig voor kan stellen, klinkt heel saai, terwijl het dat vast niet is.....

Mensenbotten schoonmaken klinkt wel interessant, maar is in werkelijkheid misschien wel saaier dan bovenstaande..... (Pathologie lijk(t) me wel erg interessant, maar je stinkt zo na een shift :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:35

Ik werkte op een bedrijf wat gloednieuwe auto's (denk aan nieuwe chrysler bijvoorbeeld) doormidden zaagde! :D

Het bedrijf bouwde auto's om tot rolstoeltoegankelijke voertuigen waarbij diegene die in de rolstoel zat op gelijke hoogte als de medepassagiers zat. Dus geen pausmobiel, maar hippe, mooie auto's voor iedereen! Het was een fantastisch bedrijf en een fantastische baan. Ik begeleide de mensen vanaf aankoop van een nieuwe auto, naar het ombouwen en uiteindelijk het afleveren van de auto. Ontzettend dankbaar werk! Helaas is mijn functie door de crisis opgeheven..

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 03:03

Raar beroep weet ik niet, maar ik werk op een meldkamer voor overlijdensberichten.

Hier komen dus meldingen binnen van ziekenhuizen, politie, pro-rail, verzorgingshuizen etc en partikulieren binnen over mensen die zijn overleden. Wij zorgen er dan voor dat ze verzorgd en vervoerd worden.

Ik weet dus meestal al voordat er iets in Hart van Nederland komt of er iets ernstigs is gebeurd (in de nacht dan, want ik werk nachtdiensten)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 03:13

Biancaa schreef:
Raar beroep weet ik niet, maar ik werk op een meldkamer voor overlijdensberichten.

Hier komen dus meldingen binnen van ziekenhuizen, politie, pro-rail, verzorgingshuizen etc en partikulieren binnen over mensen die zijn overleden. Wij zorgen er dan voor dat ze verzorgd en vervoerd worden.

Ik weet dus meestal al voordat er iets in Hart van Nederland komt of er iets ernstigs is gebeurd (in de nacht dan, want ik werk nachtdiensten)

Vind je dat niet heel confronterend omdat je zelf ook twee kinderen bent verloren?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 08:28

Irma_Maandag, het is allesbehalve saai. Een machine afregelen en testen duurt al vlot een maandje of 2 (zijn enorm complexe machines). Dus voordat je weer exact hetzelfde doet ben je weer heel veel verder. Het is juist heel afwisselend.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:01

als ik vertel wat ik doe zie ik vaak spontaan de vraagtekens boven de hoofden van de mensen uitkomen :D ben microbiologisch analist

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:10

Wat een bijzondere beroepen allemaal!
Mijn werk is ook niet heel standaard maar ook niet super bijzonder. Ik verzorg politiehonden die " in dienst zijn" bij een beveiligingsbedrijf

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:25

gaaf, ik ben wat dat betreft ernstig saai :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:35

Wat een super gave beroepen zie ik hier voorbij komen :D
Mijn werk is misschien wel net zo saai als jij bent KiWiKo :D
Alleen bij ons is het af en toe wel een klein feestje :P
Ik werk bij een fabrikant van frituurovens voor de cafetaria, snackbar, fastfoodrestaurant en als er klanten komen om te proefbakken, betekent dat....... TATJES eten :D
Soms heb ik wel 2 tot 3 per week patat op mijn bureau staan :=

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:42

Haha word je dat niet zat na een tijdje miep1979?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:49

ik ben niet vreemd. :')
ben cassiere bij de media markt (al heb ik dat nog niemand anders horen zeggen!) en studeer aan de pabo voor juf.

Mijn vader ontwerpt radars voor op oa marineschepen en kasten waar alle apparatuur in moet.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:23

laura1987 schreef:
Haha word je dat niet zat na een tijdje miep1979?

Wat je zegt :+
Ik bedank ook meestal of knal het bakje in de prullenbak :Y)

Serieus ik heb een keer meegemaakt, dat wij een week lang iedere dag niet 1 maar meerdere malen patat opgediend kregen :r

Wat wel heel grappig is, dat je allerlei verschillende soorten proeft.
Er zit nogal veel verschil in smaak per patatsoort :o

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:31

Haha dat heb ik nog nooit gemerkt :D
Heb je dan niet mega dikke collega's of gooien die het ook weg?