*zucht*

Ik heb echt een dip en ik krijg mezelf er niet uit..

Ik doe de opleiding MBO-V, een 4jarige niveau 4 opleiding tot verpleegkundige dus

Maar het is wel een intensieve opleiding; Het is een werken/leren opleiding, ik ben al in dienst van het Leids Universitair Medisch Centrum, dat betekent dat ik 36 uur in de week werk, onregelmatige diensten heb (dag-avond-nacht-diensten). Hiernaast heb je dus je opdrachten waar je je mee bezig houdt. Je 3 weken zomervakantie, voor de rest werk je ook op feestdagen..
Ik heb al enige tijd last van een dip..
Ik werk graag, maar die opdrachten komen echt mijn keel uit..

Ik moet nog één module afmaken en dan kan ik aan mijn differentiatieopdracht beginnen, in augustus 2010 diplomeer ik dan, dus het is gewoon nog even knallen en dan heb ik gewoon mijn diploma!!

Ik wéét dat gewoon en zo ben ik altijd geweest; HUP GEWOON DOEN!! En als ik even geen zin had, gaf ik mezelf een schop onder mijn kont

Ik heb echt het gevoel alsof ik 'op' ben, klaar ermee, basta... Ik wil gewoon lekker werken, slimmer worden, ervaring opdoen, maar die verplichte studie-opdrachten, blégh... Ik word er moedeloos van.
Ik baal van mezelf, omdat ik het weet, maar ik mezelf gewoon niet oppakken.. Mijn hoofd zit ook zó vol met andere zaken naast mijn opleiding, die ook gewoon veel aandacht en regelwerk vergen, ik wil mijn rijbewijs halen, die ene goede hoefsmid regelen voor mijn paard vanwege haar niet al te beste voeten, zorgen dat mijn paard minimaal 2 keer per dag eruit komt, ik moet die tandarts afspraak nog regelen, owjah.. ook maar gelijk voor mijn paard dan, ik wil nog een leuk weekendje weg, Sinterklaas komt eraan, en dan de kerst en...en...en...en....... Het is gewoon best veel op het moment. Ik slaap ook echt gigantisch veel de laatste tijd.
En serieus; ik zeg al 3 weken tegen mijzelf dat ik mijn studie-opdrachten moet maken, al waren het wel 3 drukke weken en de dagen dat ik vrij was.. kwam er echt niks uit me.. Die leuke film die ik kan kijken met een kop warme chocomel met een plaid om me heen na een heerlijke winterse rit met mijn paard... klinkt veel aantrekkelijker

Ik erger me eraan, want zo ben ik normaal niet, nouja wel van dat knusse, maar first things first.. alleen

Is dit de welbekende winterdip? Studiedip? Hoe gaan jullie hiermee om?
Dat ik het erken lijkt me al een grote stap

Graag jullie tips, want ik heb hier eigenlijk niemand in mijn omgeving die mij eens even flink schopt