Studiedip.. Wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Studiedip.. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 23:51

Lieve bokkers :) ,

*zucht* :o ... Ik erger me echt kapot aan mezelf..
Ik heb echt een dip en ik krijg mezelf er niet uit.. :\

Ik doe de opleiding MBO-V, een 4jarige niveau 4 opleiding tot verpleegkundige dus ;) . Helemaal leuk, zit in mijn eind jaar, dus dit jaar ga ik differentiëren.. Ik heb de opleiding voorheen altijd op mijn sloffen gedaan.. Ging prima..
Maar het is wel een intensieve opleiding; Het is een werken/leren opleiding, ik ben al in dienst van het Leids Universitair Medisch Centrum, dat betekent dat ik 36 uur in de week werk, onregelmatige diensten heb (dag-avond-nacht-diensten). Hiernaast heb je dus je opdrachten waar je je mee bezig houdt. Je 3 weken zomervakantie, voor de rest werk je ook op feestdagen..

Ik heb al enige tijd last van een dip..
Ik werk graag, maar die opdrachten komen echt mijn keel uit.. :\ .
Ik moet nog één module afmaken en dan kan ik aan mijn differentiatieopdracht beginnen, in augustus 2010 diplomeer ik dan, dus het is gewoon nog even knallen en dan heb ik gewoon mijn diploma!! 8-)
Ik wéét dat gewoon en zo ben ik altijd geweest; HUP GEWOON DOEN!! En als ik even geen zin had, gaf ik mezelf een schop onder mijn kont ;) en als het dan weer gebeurt was, was ik tevreden dat ik het toch gewoon weer gedaan had.
Ik heb echt het gevoel alsof ik 'op' ben, klaar ermee, basta... Ik wil gewoon lekker werken, slimmer worden, ervaring opdoen, maar die verplichte studie-opdrachten, blégh... Ik word er moedeloos van.
Ik baal van mezelf, omdat ik het weet, maar ik mezelf gewoon niet oppakken.. Mijn hoofd zit ook zó vol met andere zaken naast mijn opleiding, die ook gewoon veel aandacht en regelwerk vergen, ik wil mijn rijbewijs halen, die ene goede hoefsmid regelen voor mijn paard vanwege haar niet al te beste voeten, zorgen dat mijn paard minimaal 2 keer per dag eruit komt, ik moet die tandarts afspraak nog regelen, owjah.. ook maar gelijk voor mijn paard dan, ik wil nog een leuk weekendje weg, Sinterklaas komt eraan, en dan de kerst en...en...en...en....... Het is gewoon best veel op het moment. Ik slaap ook echt gigantisch veel de laatste tijd.

En serieus; ik zeg al 3 weken tegen mijzelf dat ik mijn studie-opdrachten moet maken, al waren het wel 3 drukke weken en de dagen dat ik vrij was.. kwam er echt niks uit me.. Die leuke film die ik kan kijken met een kop warme chocomel met een plaid om me heen na een heerlijke winterse rit met mijn paard... klinkt veel aantrekkelijker :o ...
Ik erger me eraan, want zo ben ik normaal niet, nouja wel van dat knusse, maar first things first.. alleen :\ nu even niet.. en ik erger me er nog het meeste aan, dat ik dit van mezelf weet en er gewoon niks mee doe :)) .. of nouja.. Ik heb een schop nodig, die geef ik mezelf dagelijks, maar vervolgens komt er niks. Om de chaos een beetje verzachten, maak ik voor mezelf een 'Things to do' lijst, maar als ik het zie.. doet het me niet zoveel, terwijl ik normaal echt van het aanpakken ben 8)7 .

Is dit de welbekende winterdip? Studiedip? Hoe gaan jullie hiermee om?
Dat ik het erken lijkt me al een grote stap :o .. maarja, ik zit nu al echt heel lang in die dip... motivatie wat op een 0-punt staat wat betreft deze opleiding, terwijl ik natuurlijk wel van plan ben om die diploma na 4 jaar studeren te gaan halen ;) .. (Ik ben ook van plan om een HBO-opleiding hierna te gaan volgen, wat dat betreft; motivatie genoeg :D ) .

Graag jullie tips, want ik heb hier eigenlijk niemand in mijn omgeving die mij eens even flink schopt :+ , behalve mezelf.. die niet erg streng is...

_lautje_

Re: Studiedip.. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:01

Lotte laat het los.
Gewoon 1 week niet eens denken aan die opdrachten. Even niets doen wat je daar aan herinnert. Zorg dat je fris bent, niks om je heen hebben, ga een dag naar de sauna.
Daarna ben je weer als nieuw.
Als je nu zo door gaat loop je leeg.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:05

:(:) Wat erg voor je!
Ik heb eig. het zelfde gehad, vorig jaar, mijn laatste jaar humaniora dan.
Net zoals jij had ik ook veel dingen aan me hoofd, en wou ik veel met me paard enzo doen.
Ik heb mezelf toen eigenlijk doen beseffen dat als ik nu mijn best niet zou doen, dat ik dan het jaar over zal moeten doen. En dan betekend dus meer dan anderhalf jaar dezelfde zorgen en weinig tijd voor het jaar.
Denk aan de toekomst, maak een mooie planning, beloon jezelf met dingen als je 1 taak af hebt ( een ergens leuks gaan rijden, tijd voor jezelf) en hou vooral in je achterhoofd dat je dit nog maar 1 keer in je leven moet leren/doen en er dan voorgoed vanaf bent.
Hoop dat je slaagt! xx eline

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 02:58

Thanks voor de tips :j :)

@PB: Misschien dat inderdaad wel handig, aangezien de frustraties hoog op lopen... :\

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:20

Ik ken het.
ik doe zelf verzorgende IG en mijn opdrachten komen me ook mijn neus uit.
ik zit nu in het 2de jaar, dus hier na nog 1 jaar.
ik blijf dit even volgen, want ook ik kan wel wat tips gebreuken.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:12

Elke keer als je naar Wolin wilt gaan, eerst een opdracht maken, dan kun je lekker met een leeg hoofd naar Wo toe :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 23:46

__Kirsten__ schreef:
Ik ken het.
ik doe zelf verzorgende IG en mijn opdrachten komen me ook mijn neus uit.
ik zit nu in het 2de jaar, dus hier na nog 1 jaar.
ik blijf dit even volgen, want ook ik kan wel wat tips gebreuken.

Herkenbaar dus..

Vandaag barstte dus wel even de bom ;( ... Zal zo blij zijn als ik mijn diploma op zak heb.. dan stook ik van al mijn modules een mooi vuurtje..

Annebelle: Ik heb dat streven en wil het dus ook wel echt tot uiting brengen... hoop dat ik gauw mijn opdrachten af heb..