Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wietsje92 schreef:Ik zou dan toch kiezen voor je paard bij je ouders zetten. Straks loop je jezelf voorbij omdat je en studeert en nog eens keihard moet werken voor het stalgeld. Als je evenveel kan rijden als nu, dan maakt het in principe geen verschil! Je kunt dan altijd het rijden weer oppakken wanneer je klaar bent.
Missie1985 schreef:wat lastig zeg...En paard laten staan waar je nu staat en een bijrijdster? gedeeltelijk laten leasen geen optie? Sterkte met een besluit nemen!!
Hinke schreef:Wietsje92 schreef:Ik zou dan toch kiezen voor je paard bij je ouders zetten. Straks loop je jezelf voorbij omdat je en studeert en nog eens keihard moet werken voor het stalgeld. Als je evenveel kan rijden als nu, dan maakt het in principe geen verschil! Je kunt dan altijd het rijden weer oppakken wanneer je klaar bent.
Dat zegt iedereen in mijn omgeving tegen meMaar een verschil met nu en wanneer ze bij mn ouders staat is dat ik dan niet savonds ff vlug langs ankie kan om even te aaien en te poetsen.
Hinke schreef:Missie1985 schreef:wat lastig zeg...En paard laten staan waar je nu staat en een bijrijdster? gedeeltelijk laten leasen geen optie? Sterkte met een besluit nemen!!
Dank je voor je tip. Ik heb mijn haflinger sinds ze 2 is en heb haar zelf ingereden. Ik heb het nooit zo zien zitten om een bijrijdster te zoeken, en zeker niet om haar te verleasen. Ze is een echte haflinger en behoorlijk eigenwijs, en ik ben bang dat ik dan een verpest paard terug krijg![]()
@kimmey: ja idd nog 2 jaarIk heb het er op zich wel voor over om weinig te rijden en veel te werken.
Hinke schreef:Ja dat kan wel, het is wel 3 uur reizen maar opzich is dat wel een optie. Het is alleen wel zo dat ik al een hele poos uit huis ben en ik weet niet of mijn ouders er wel zo op zitten te wachten als ik elk weekend thuis kom.
Kimmey schreef:Als ik het zo hoor, zou ik toch proberen op de stal te blijven. Volgens mij ben ik wel de enige die dat zegt
Maar als jij het er voor over hebt om zoveel te blijven werken, je red het met je studie en je paard loopt in beide situaties even veel, zou ik kiezen voor blijven. Zeker omdat je deze stalling niet kwijt wilt en daar ook na je studie wilt blijven staan. Daarbij is elk weekend 3 uur heen en 3 uur terug reizen ook tijdrovend. Deze tijd kan je dan ook besteden aan je werk of studie, zegmaar.
En anders inderdaad bijrijder oid, maar ik begrijp dat je dat niet echt ziet zitten.
Hinke schreef:en ik weet niet of mijn ouders er wel zo op zitten te wachten als ik elk weekend thuis kom.
Hinke schreef:En daarnaast zou mn vriend er misschien ook niet zo blij mee zijn als ik elk weekend weg ben (maar dat is niet doorslaggevend)
Citaat:Eigenlijk vind ik het een luxe probleem Vaak is de optie verkopen. Ik zou hem gewoon bij je ouders neer zetten, dan heb jij minder financiele lasten, meer tijd, en er wordt naar je haflinger gekeken, ik neem iig aan dat het dier niets te kort komt. Dan kan je even een pas op de plaats maken zonder dat je hem kwijt raakt. Wil je echt weer terug naar die stal en staat het daar vol, dan kan hij nog wat langer bij je ouders blijven. Ik zou het echt een prima optie vinden
MyrtheJ schreef:wat voor werk doe je? Is het niet een optie om je werktijden anders te verdelen, desnoods bij een andere baan?
ik werk 10 uur, maar alleen op de vrijdagavond/nacht. Zo hou ik wel genoeg tijd over.. met 15 uur zou je kunnen kiezen voor 1 dag en 1 avond bijvoorbeeld. Weet niet of het een optie is hoor![]()
Mijn keuze zou waarschijnlijk zijn paard...