Morgen een gesprek met mijn baas, ben er ziek van

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:53

KiWiKo schreef:
ik snap een werkgever wel............ het is heel simpel namelijk. De BV Nederland heeft bepaald dat je mensen met een vast contract niet kan ontslaan, dat je als werkgever 2 jaar door moet betalen bij ziekte..

zijn behoorlijke kostenposten als je een ziek iemand door moet betalen of een niet functionerend iemand niet kan ontslaan zonder dat het een hoop geld kost.

Dus werkgevers willen geen mensen met contracten voor onbepaalde tijd.......

Ik in iedergeval niet :)

hoeft dus helemaal niet persoonlijk te zijn maar wel zakelijk :)


Maar als haar baas het beloofd heeft, moet hij dat doen.Toch? Of anders op z'n minst eerlijk zeggen dat het er niet (meer) in zit en waarom, maar niet steeds maar uitstellen en dan ineens over haar functioneren beginnen. Persoonlijk kreeg ik het idee dat de baas in kwestie ineens wou terugkrabbelen en daar excuses voor ging verzinnen..

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:48

Dwaallicht, Bij mijn vorige baan heeft mijn chef me toendertijd ook een vast contract beloofd. Toch werd ik 4 maanden voor mijn contract afliep bij de directeur geroepen met de mededeling dat mijn contract niet verlengd werd. Reden? Bedrijfseconomische malaise. Grootste klant zou weggaan en dat betekende minus 30% van de omzet.

Dan kon mijn chef me honderd keer beloven dat ik een vast contract zou krijgen, als het van hogerhand niet mag, dan mag het niet. Punt. En zeker in deze tijd van economische crisis begrijp ik heel goed dat bedrijven zo min mogelijk vaste contracten uitschrijven.

Ik ben voor de TS wel heel blij dat ze uiteindelijk toch een vast contract heeft gekregen, en inhoudelijk weet ik er gewoon veel te weinig van om zinnig te reageren ;) TS, zorg dat je snel beter word en weer lekker aan de slag kunt!

[edit: schrijffoutje ontdekt!]
Laatst bijgewerkt door Neej op 06-10-09 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Morgen een gesprek met mijn baas, ben er ziek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:57

Natuurlijk kunnen er factoren van buitenaf zijn die opeens kunnen uitmaken dat er geen contracten worden gegeven. Maar "opeens" twijfelen aan het functioneren van een medewerker zonder goede onderbouwing vind ik op z'n minst niet netjes.

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:03

Nuage schreef:
Natuurlijk kunnen er factoren van buitenaf zijn die opeens kunnen uitmaken dat er geen contracten worden gegeven. Maar "opeens" twijfelen aan het functioneren van een medewerker zonder goede onderbouwing vind ik op z'n minst niet netjes.


En dat is dus ook wat ík bedoelde te zeggen met mn post..

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Re: Morgen een gesprek met mijn baas, ben er ziek van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 23:16

Niets mis in mijn communicatie, daarmee bedoel ik dat ik verder gewoon goed communiceer op mijn werk. Dat de communicatie met mijn werkgever hier en daar is misgelopen zijn 2 partijen debet aan. Je kan pas communiceren wanneer je de kans krijgt om te communiceren.

Verder is inderdaad de info sumier, dit omdat ik het lastig vind om alles te plaatsen (het is en blijft internet en het is en blijft openbaar) dit houd mij dus tegen.
Het topic is geplaatst om verder wat tips te krijgen en een hart onder de riem, dat er natuurlijk andere reacties op komen was te verwachten en dat zal mij in de toekomst ook tegen houden om een soort topic als dit te plaatsen.

Verder sluit ik mij aan bij dwaallicht.
In de sector waar ik werkzaam ben zijn
A: geen mensen te krijgen
B: vaste contracten lagen open en konden dus gegeven worden.

Loop momenteel bij de huisarts en de fysio om de spanningspijnen in mijn lichaam weg te krijgen.
En zal vrijdag mijn eerste dienst weer draaien, nu houd ik mijn eten weer binnen sinds 4 dagen en kan ik redelijk slapen, dus ook redelijk stabiel om voor een groep te kunnen staan.

Wil iedereen toch bedanken voor hun tips, ondanks ze niet allemaal in mijn straatje te pas kwamen. Iedereen kleurt het anders in en dat is logisch met een verhaal waarin niet alle aspecten beschreven staan.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 00:33

Hartstikke fijn dat je een vast contract hebt gekregen!

Maar als ik dan toch (weer) een kritische noot mag plaatsen; er zijn weinig werkgevers bereid om in deze tijd vaste contracten te geven. Jij hebt je ziekgemeld na een lastige situatie op je werk. Nu krijg je toch een vast contract, wat heel fijn is, maar daar heb je echt mazzel aan gehad. Jou gedrag is voor een werkgever ook niet alles, probeer je dat te realiseren. Niet elke "baas" was tot dezelfde conclusie gekomen.
Maar ik ben blij voor je hoor!