Net weer een maand aan het werk en nu...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Net weer een maand aan het werk en nu...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 11:49

... baal ik er weer van.

Ik werk op een ideale plek, maar 5 minuutjes fietsen vanaf huis en ik had er vorige maand echt zin in he!

Al snel had ik door hoe het hier werkt.. Mijn ene collega werkt hier al 27 jaar en de andere 11 jaar. De twee heren zitten compleet vastgeroest in hun functie en zijn door inkortingen in hun afdeling ook ontzettend gefrustreerd..
De afdeling is van 5 mensen naar 3 gegaan en het werk is gelijk gebleven, dit is dus echt erg veel..

Ik had er dus veel zin in en de eerste twee weken was het echt leuk, ik leerde weer wat en had eindelijk weer een ritme (heb sinds mei thuisgezeten omdat ik steeds afgewezen werd) en vooral het eerste salaris was heerlijk!

Toen ging 1 van de heren op vakantie en vrijdag middag vroeg ik nog of hij iets over te dragen had. Nee hoor werd me gezegd, moet allemaal goedkomen.
Nou prima, dacht ik, helaas was het tegendeel waar. De hele week hebben mijn andere colelga en ik zijn klusjes lopen opknappen, de dingen die hij geregeld had lopen nakijken etc etc.
Kortom, het was een onwijs chaotische week en ik ben er echt gestressed van geweest. Puur omdat je gewoon NIETS terug kan vinden wat hij had gedaan, of hij al brieven opgesteld had, contracten aangepast etc.

Na deze week was ik was stiller, ik vond het nog wel leuk hoor, maar ik wilde die week niet zo in de doofpot stoppen eerlijk gezegd. Ik heb het als extreem onaangenaam ervaren dat iemand die er pas 2 weekjes zit in zo'n situatie gezet wordt. Ik wist ook niet goed hoe erover te beginnen, bedoel ik ben maar een uitzendkracht, wat heb ik nou te vertellen?!
Donderdag kwam volledig onaangekondigd mijn contactpersoon van het uitzendbureau langs en vroeg of ik het naar mijn zin had. Heb toen ook voorzichtig het over die vorige week gehad en tegen die collega gezegd dat ik het niet fijn vond hoe het die week gegaan was. zegt ie "ik hoef me denk ik niet te verantwoorden aan jou".
Vrij onprettig als ik dat mag zeggen.
Verder nog veel meer onduidelijkheden, beide collega's lopen om de haverklap van hun plek af om te roken of een praatje te gaan maken, met de pauze zijn ze nooit binnen een half uur terug ( 1 collega gaat bijna altijd een uur met pauze :\ )
Ze zijn me samen aan het inwerken maar praten elkaar volledig tegen en zo zijn er nog wel meer dingen.

Nu zit ik dus in dubio... Dit werk is zowieso tot en met december, maar ik weet niet hoe lang ik het hier nog volhou.. Ook het roddelen en achter elkaars rug om praten ze de heren goed in hoor. Vrijdag heb ik een gesprek bij het UZB om advies te vragen hoe hiermee om te gaan en al mijn punten waar ik tegenaanloop kwijt te kunnen.

WenK

Re: Net weer een maand aan het werk en nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:59

Tja, je kunt, als je het echt niet naar je zin hebt wel doorsolliciteren vanuit deze functie.

Eerlijker zou zijn om bij je leidinggevende aan te kaarten wat er speelt. Wellicht is het een bekend probleem waar ze mee bezig zijn en zo niet dan weet je waar je aan toe bent toch?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 12:02

Daar hebik ook aan zitten denken, maar ik heb mijn leidinggevende pas 2x gezien :+
vind het zo vreemd om het dan gelijk al aan te kaarten bij hem :\

Het schijnt dat die collega al 27 jaar er zit dus vrijwel nooit iets doorgeeft :\

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:06

klinkt heel bekend. Ik zit nu al 1,5 jaar op zo'n pleken wordt er inmiddels echt helemaal gek van. In december verloopt mijn contract (is al 2 keer verlengd met een half jaar) en dan ben ik dus klaar. Ik ben zwanger en dat maakt solliciteren extra lastig, maar ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik blij ben dat hier een einde aan komt. Ik hou er absoluut niet van om steun te moeten trekken, maar dit trek ik ook echt niet veel langer meer, dan word ik gek. Altijd maar aanpassen etc. Ik heb alles besproken met de manager en hier is heel positief op gereageerd, alleen er veranderd dus helemaal niets.
Ik ga in februari met zwangerschapsverlof, dus moet voor een aantal weken ww aanvragen. Na mijn verlof hoop ik snel een leuke baan weer te vinden...(ervan uit gaande datdat voor die tijd niet meer lukt, al hoop ik natuurlijk van wel..)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:13

Het is - weet ik uit ervaring - verschrikkelijk moeilijk om tegen zulke collega's iets te beginnen. Niet om je depri te willen praten maar feitelijk zal er niets veranderen. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat ik in dergelijke bedrijven te werken kwam en als nieuwkomer verlies je het gewoon. Of je bent onderdanig genoeg dat je het accepteert, of je verliest het. Ik ben altijd van het tweede soort ;)

Proberen het te veranderen lukt namelijk niet. Zoals je zegt - vastgeroest. Terwijl het juist heel verfrissend zou kunnen zijn om die twee heren er eens heeeeerlijk uit te flikkeren en hen eens de arbeidsmarkt te laten verkennen, op zoek naar een bedrijf waar ze zichzelf weer eens zouden moeten gaan bewijzen }> rommelen die nog lekker door tot hun 65e (oh nee, 67e) en verdwijnt een ieder die zich niet aan hun regime wil aanpassen, van het toneel.

Arbeidsmarkt is hard, echt. De leidinggevende zit ook niet te wachten op de mening van een uitzendkracht, die al gelijk na korte tijd stennis gaat lopen schoppen, zeker in een tijd waarin honderden andere werkwilligen staan te trappelen om de baan over te nemen.

Zo ver de waarheid. Keihard.

Brengt me terug bij het feit dat het ongelooflijk rot voor jou is. Ik zou je gewoon willen adviseren te slikken, nogmaals te slikken en verder te zoeken naar een PASSENDE werkkring. En de heren op de laatste werkdag tot ziens te zeggen, hun attitude daar te stoppen waar de zon niet schijnt en de eer aan jezelf te houden.

Word jij een stuk gelukkiger van :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 12:19

bedankt voor de reacties :)

Ga vrijdag gelijk ook bij het uitzendbureau melden dat ze me weer in de zoekendenlijst mogen stoppen :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:18

Maar blijf je wel tot op het laatst hier voor 200 % inzetten :P
Iets is beter dan niets :D

En geloof me je zult nog wel vaker met dit soort situatie's te maken krijgen in het leven :D

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:52

Tja, en bij ons is het dus weer de omgekeerde wereld: wij kunnen geen geschikte persoon vinden :roll: .

Het moeilijke is dat we eigenlijk te weinig marge hebben momenteel om een duurder persoon aan te nemen en dus moeten we het doen met bijvoorbeeld mensen die uit een ziektewet of WW komen, waarop je dus eerst nog een tijdlang subsidie op kunt krijgen.

Eentje uit de WW hebben we na 2,5 week zelf weggestuurd, omdat die de rest van ons personeel zo demotiveerde dat het ons echt geld kostte ( zelfs terwijl de man zelf dus gratis kwam). Hij MOEST nl. weer gaan werken, maar had daar blijkbaar dus helemaal geen zin in. Hij hoefde pas om 10 uur te beginnen en dan de eerste weken tot 12 uur. Dus maar 2 uurtjes per dag, om weer in het ritme te komen. Maar zelfs dat was meneer teveel.
Een dag ging hij eerder naar huis, omdat hij zijn "medicijn" vergeten was te nemen die morgen (zijn pilsje waarschijnlijk :( ). De andere dag wilde hij eerder naar huis omdat hij zich niet goed voelde. Dan had zijn fiets een lekke band (mijn schoonzus loopt van haar huis naar de zaak en dat is 2 keer zo ver als hij moest fietsen). Helaas heeft de man een vrouw die zo gek is om alles voor hem te doen. Dus doordat hij op zijn uitkering gekort werd, heeft zij nog een baantje 's avonds ernaast moeten nemen om brood op de plank te krijgen.

En nu ook weer. Eentje uit de ziektewet, die alles bljikbaar te moeilijk is.
De eerste de beste dag dat hij moet komen werken, belt hij de dag van te voren af omdat hij zijn vriendin moet wegbrengen. Tja, waar liggen je prioriteiten dan he! Niet bij het werk dus.
Hij krijgt het blijkbaar niet voor elkaar om de regelmaat van het werk te accepteren.
Dus die is deze week ook voor het laatst geweest. Jammer, we hadden het hem best gegund, maar ze moeten zelf ook willen.